Bæresjal?

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen som har brukt bæresjal? Småen er så avhengig av kroppskontakt, eneste plassen han sover er når han ligger på brystet mitt, så er nødt til å finne på noe... han er så alt for glad i kroppskontakt...

Ja jeg har elastisk bæresjal (moby wrap) og det fungerer utmerket når hun er urolig på kveldene. Blir jo så sliten i armer og skuldre av å gå å bære (å sette seg ned med henne går ikke). Og så har jeg armene fri:) Den fordeler vekten veldig bra så jeg kjenner ikke at det er tungt.

Jeg har også en bæresele (beco Butterfly 2) men den liker hun ikke så godt. Men har ikke prøvd den mye fordi den presset på magen og arret. Skal prøve igjen om en ukes tid. Den er mer praktisk ute, for bæresjalet er så langt og slenger i bakken når det skal på/av og blir møkkete. Har brukt bæreselen masse på ryggen med storebror men da var han eldre.

Sent from my iPhone using BV Forum

ja siden han bare er fire uker så er det ikkje alt som kan brukes og da er det Moby Wrap som forskjellige nettsider skryter slik av.. så prøver finne ut litt mer..

Jeg har et bade-sjal jeg bruker. Hun trives så godt i det, men hun sover så godt alene, så har bare brukt det noen ganger.

Har en caboo Synes det er enklere å ta på en vanlig sjal ;)

Jeg har fått låne et sjal som det tar litt tid å ta på. Jeg rekker ikke ta det på før han blir urolig igjen, og da spenner han seg så mye at jeg ikke får lagt han inn i sjalet...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har fått låne et sjal som det tar litt tid å ta på. Jeg rekker ikke ta det på før han blir urolig igjen, og da spenner han seg så mye at jeg ikke får lagt han inn i sjalet...

Jeg tar mitt bare rundt magen og slenger hver ende over skuldrene (i kryss bak på ryggen). Så knyter jeg resten med baby oppi. Går ganske kjapt

ImageUploadedByBV Forum1395655043.059006.jpg

Her bruker vi bæresjalet flittig! ;)
Han var mye urolig før vi tok han til kiropraktor, så for å få gjort noe her i huset måtte jeg putte han oppi her :p

Jeg har også caboo og elsker det. Funker jo på samme måte som vanlige sjal, bare at det er delvis ferdigknyttet :)

Det skal jeg prøve :)

Instruksjonene sier du skal putte endene nedi foran men jeg synes dette er både bedre og enklere.
ImageUploadedByBV Forum1395680887.734924.jpg
ImageUploadedByBV Forum1395680897.233950.jpg
ImageUploadedByBV Forum1395680919.342885.jpg
Jeg drar de på sidene over hodet, den ene mer enn den andre om hodet ligger til siden. Ellers holder hun hodet selv med bare "støtte i nakken" av sjalet.
ImageUploadedByBV Forum1395681013.912707.jpg
ImageUploadedByBV Forum1395681033.855268.jpg

Men er det noen som vet hvorfor de advarer mot å bruke baby bjørn når de er så små?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Men er det noen som vet hvorfor de advarer mot å bruke baby bjørn når de er så små?

De gamle babybjørn-selene var vel ikke bra for hoftene til barnet hvis jeg har skjønt der rett.

• Liker
Reactions: EJ

Når du bærer baby "oppreist" i sjal eller sele eller hva enn du bruker skal knærne være høyere enn rompa for at det ikke skal bli feil belastning på hoftene.

Fant ut at sambo sin jakke er akkurat stor nok til at jeg får den på med babyen i bæresjalet. Veldig praktisk når jeg f.eks. skal ut med søpla:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

vi tenker å skaffe oss bæresele eller bæresjal. jeg synes disse bæresjalene ser veldig greie ut, men jeg synes det ser så komplisert ut å få på seg og få babyen på plass oppi på egenhånd. er det så vanskelig som det ser ut? :P

vi tenker å skaffe oss bæresele eller bæresjal. jeg synes disse bæresjalene ser veldig greie ut, men jeg synes det ser så komplisert ut å få på seg og få babyen på plass oppi på egenhånd. er det så vanskelig som det ser ut? :p

Jeg har caboo close carrier, den er ferdig knyttet og er veldig grei i bruk :)

Her kan du se hva jeg mener :)
http://www.youtube.com/watch?v=_hKK8CiXXK8

Back
Topp