Dagsoving

Ibett

Flørter med forumet
Hei. Har en gutt på 3 mnd som helt siden fødselen har slitt med å finne søvnen. Vi er heldige med nattesøvnen da han legger deg rundt 7-8 og sover da mellom 10 og 12 timer med en mating. Men det er umulig å få han til å sove på dagen. Sovner han våkner han gjerne etter 10-30 min, og må trilles i søvn, noe som resulterer i en overtrøtt og grinete baby. På trilletur sover han lenger. Hvor mye sover deres på dagen? Har noen evt noen tips til hva en kan gjøre for å forlenge dagsøvnen?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hiver meg på denne!

Lillegutt finner heller ikke søvnen selv på dagtid. Ikke snakk om å legge han i egen seng el vugge. Vi er ute på lang trilletur hver dag- alt fra 2-3 timer. Ellers må vi bysse han på pute eller legge han i vogn på terrassen (må ha bevegelse for å sovne der). Her sover han små dupper på 30-40 min. FØr bysset jeg han i armene mine, men det synes jeg er veldig tungt nå, så orker ikke det. Her sover han og godt på natten, kun mating, men våkner veldig tidlig da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gutten min på 3mnd klarer heller ikke finne søvnen selv på dagtid. Må ut og trille, eller så har jeg en elektrisk vugge/disse fra fisherprice som han sovner i! Den kan han lett sove ett par timer i :) med andre ord han trenger bevelse for å sovne på dagtid


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gutten min på 3mnd klarer heller ikke finne søvnen selv på dagtid. Må ut og trille, eller så har jeg en elektrisk vugge/disse fra fisherprice som han sovner i! Den kan han lett sove ett par timer i :) med andre ord han trenger bevelse for å sovne på dagtid


Sent from my iPhone using BV Forum

Hva slags disse er det? Høres jo veldig genial ut:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her klarer hun fint å sovne selv på dagen, men hun kan sove 20-30 min, eller 1-2 timer, det vet man liksom aldri
 
Hei. Har en gutt på 3 mnd som helt siden fødselen har slitt med å finne søvnen. Vi er heldige med nattesøvnen da han legger deg rundt 7-8 og sover da mellom 10 og 12 timer med en mating. Men det er umulig å få han til å sove på dagen. Sovner han våkner han gjerne etter 10-30 min, og må trilles i søvn, noe som resulterer i en overtrøtt og grinete baby. På trilletur sover han lenger. Hvor mye sover deres på dagen? Har noen evt noen tips til hva en kan gjøre for å forlenge dagsøvnen?


Sent from my iPhone using BV Forum
Ble sånn her og etter gulle begynte sove hele natten og legge seg tidligere. Tror kanskje de får mye av den søvnen de trenger på natten derfor blir det mindre søvn på dagen. Men en lang økt på dagen pleier vel være normalt for de skal jo ha endel søvn, så håper de finner roen slik at vi får noen timer avlastning på dagen. Er slitsomt når en må bære og aktivisere hele tiden,får ikke gjort mye da! Husker med de andre gikk det seg plutselig til og de sov 2-3 timer i 12 tiden gjerne. Fortsette å prøve lage gode rutiner på dagen og legge til faste tider,så blir det bedre:)
 
Takk for svar. Ja, er utrolig slitsomt! Vi har også bysset før, men nå triller vi kun i vogn. Veldig lite egentid på dagen når han hele tiden må være i bevegelse for at han skal få den søvnen han trenger, så vi går og går og går. Håper det går seg til snart :) tenker dere å la det bare gå seg til med at de skal finne søvnen selv, eller begynne å jobbe med det?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva slags disse er det? Høres jo veldig genial ut:)


Sent from my iPhone using BV Forum
ImageUploadedByBV Forum1395687846.096210.jpg

Den er helt super! Jeg hadde aldri klart meg uten den!! Han kan sitte i den å bare kose seg, eller sove :) den vugger frem og tilbake, å den spiller musikk, også er de en uro som henger over :)
De er ganske dyr å kjøpe ny, jeg kjøpte min brukt :)
Hadde jeg ikke hatt en sånn hadde ikke noe blitt gjort hjemme :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det fint mulig for ham å sovne for seg selv om dagen men ikke så ofte. Og han sover stort sett kun 30 min av gangen. Men det er helt greit, jeg bare gjør det som må gjøres når han er våken. Da ligger han på lekematta og følger med:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar. Ja, er utrolig slitsomt! Vi har også bysset før, men nå triller vi kun i vogn. Veldig lite egentid på dagen når han hele tiden må være i bevegelse for at han skal få den søvnen han trenger, så vi går og går og går. Håper det går seg til snart :) tenker dere å la det bare gå seg til med at de skal finne søvnen selv, eller begynne å jobbe med det?


Sent from my iPhone using BV Forum
Stress forverrer situasjonen,så jeg ville tatt tiden til hjelp:) de er jo fremdeles små! når de blir litt større forstår de rytmen. lykke til!
 
Lite egentid her, er vel strengt tatt ingenting! I dag har jeg vært ute på 3 trilleturer! Så vi går og går og går vi og! Vi er ute i all slags vær, regn, sludd, hagl og sol! Alt for søvnen! Turen er min egentid:) blir ikke gjort så mye annet egentlig, husarbeid kommer litt på siden gitt, men han har begynt å ligge litt lenge på babygymmen, tom litt alene så lenge han ser meg!:) og han kan sitte en god stund i vippestolen. Da prøver jeg å løpe rundt å vaske og styre på!:) hvordan kan vi jobbe med at de skal finne søvnen selv?! Tips?!:)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
LilleLise: den så jo helt genial ut:) hvor får man kjøpt den?!:) kan tenke meg den er dyr ja. Kan titte litt på Finn kanskje:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet du hvor mye den Cradle swing koster ny?! Har funnet den brukt til kr.1000 her jeg bor. Er det en grei pris el?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillegutt sover lite på dagen. Max 1 time. Ikke alle unger som sover mye på dagen :)
 
Vet du hvor mye den Cradle swing koster ny?! Har funnet den brukt til kr.1000 her jeg bor. Er det en grei pris el?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Er ikke helt sikker på hvor man får kjøpt de ny :eek: kan være lurt å se på finn.no ja! Jeg fant min på en kjøp og salg av barneutstyr-side på facebook, og jeg betalte 1000kr for min :) Det finnes veldig mange forskjellige sånne disser, men 1000kr er en grei pris synes jeg :)
Den er i vertfall "priceless" for oss! Hehe :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillegutt her sover jo 12 timer på natta mange ganger, så skjønner at han kanskje ikke trenger så mye søvn, men merker det på humøret hans. Kan vel være oppe 1-2 timer etter en lur før han begynner å bli grinete og må sove igjen :) så da må vi nesten hjelpe han. Har prøvd å bare la det gå for å se om han sovner selv til slutt, men da er han våken i maaaange timer selv om kroppen skriker etter søvn og til slutt får han helt skrikeanfall til han blir bysset eller trillet i søvn. Han klarer altså ikke roe seg selv, men det går seg vel til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor mange timer sover han tilsammen i døgnet?
2 timer tilsammen på dagen ca. - da kun smådupper her og der, max 1 time i strekk om han ikke er i vogna. Er vi i byen og vogna i bevegelse sover han lengre, men også da våkner han av og til ! :) Så legger han seg 19-19.30 og står opp 08.30. Spiser hver 4.time på natta ca. Av og til 5-6 timer før første amming :) Stort sett snill og grei er han også, så det virker ikke som at han får for lite søvn. Aktiv kar, skulle gjerne sett at han sov en lengre dupp så jeg får gjort noe, men sånn er det :p
 
Nå når disse små nå har rundet/ snart rundt 4 mnd; noe forandring i sovingen? Hvor mye sover de på dagen nå?! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp