Etterrier/ renselse

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Hver gang jeg ammer får jeg mensaktige smerter også kommer det ekstra mye blod ut. Har andre samme erfaring? Hvor lenge holdt det på?

Ja, det er etterrier. Var ganske kraftig de første dagene. Nå merker jeg det bare i ny og ne. 8 dager siden fødsel.

Sent from my iPhone using BV Forum

5-6 dager for min del :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Kjente etterier ved amming og når jeg tisset de tre første dagene, merket ikke noe til mer blod da men det høres logisk ut

Knøtten er 3 dager gammel og siste del av dagen i dag har jeg ikke hatt noen etterrier. Ganske lettet over hvor greit det har gått i forhold til de. Hadde ingen sist, og føler det går veldig greit denne gangen.

Hadde etterrier den første uka. Var veldig vondt til å begynne med. Litt overraskende også. Merka det rett etter fødselen. Fikk legge henne til med en gang hun kom ut. Fikk dere sprøyte i låret for at livmora skulle trekke seg lettere tilbake?? Det gjorde jeg. Det var vondt og jeg var ikke forberedt, så jeg fikk panikk. Uhøflig å stikke noen uten å si ifra. :angry

lillegutt er 3 dager nå og jeg hadde skikkelig kraftige etterrier dagen etter og litt i går også, i dag nesten ingenting :)

Jeg fikk sprøyta i låret rett etter han var født:) er visst vanlig. Hadde også etterrier under amming de første dagene.

Mh

De sa ifra til meg om sprøyta, men kan ikke huske at jeg kjente noe - kanskje pga epiduralen?

Sent from my LT26i using Tapatalk

Jeg har det også sånn, eller bedre i dag.
Men i går fosset det ut hvergang jeg ammet og fikk etterrier.

Nå begynner det å avta her. Bruker bare truseinnlegg på dagen. Føles så lett og behagelig. Fremdeles vondt som FY når jeg sitter, går eller står lenge. Må ha ligge-pauser.

Regner med at man slutter å blø, da....
Joda, men har en stund hatt av og på blødninger... Mer lysbrun/gul væske et par dager, også kommer det plutselig slim med blod et par dager igjen før det går over til brunlig slim/væske. Har luktet skikkelig ille, men i går merket jeg at lukta har forsvunnet, eller det lukter ikke like ille mer. Så jeg tenker at jeg kanskje er ferdig nå, er 4 uker og 3 dager siden fødsel. Har ikke merket like mye slim/utflod i dag/går heller, håper iallefall det er ferdig:D

Joda, men har en stund hatt av og på blødninger... Mer lysbrun/gul væske et par dager, også kommer det plutselig slim med blod et par dager igjen før det går over til brunlig slim/væske. Har luktet skikkelig ille, men i går merket jeg at lukta har forsvunnet, eller det lukter ikke like ille mer. Så jeg tenker at jeg kanskje er ferdig nå, er 4 uker og 3 dager siden fødsel. Har ikke merket like mye slim/utflod i dag/går heller, håper iallefall det er ferdig:D

Har det sånn, jeg også. Jeg regner med det er på tur å gi seg nå. Håper!! :smiley-angelic001

Gleder meg til det er over. Og til stingene er borte så jeg får vasket meg ordentlig. Nå tør jeg bare være så vidt borti når jeg dusjer. Og så blør jeg jo hele tiden så føler meg aldri helt ren.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når vet man at renselsen er over egentlig?
Jeg var ferdig etter 4 uker med sønnen min. Denne gangen blør jeg fremdeles etter 6 uker. Brukt bare truseinnlegg de siste 4 ukene med bare bittelitt blod. Det har vært sånn som du beskriver den siste uken, og jeg leste det gjerne blir mer slim på slutten, så da regner jeg med det nærmer seg slutten nå. Stod også at det er vanlig å blø i 6-8 uker

Jeg var ferdig etter 4 uker med sønnen min. Denne gangen blør jeg fremdeles etter 6 uker. Brukt bare truseinnlegg de siste 4 ukene med bare bittelitt blod. Det har vært sånn som du beskriver den siste uken, og jeg leste det gjerne blir mer slim på slutten, så da regner jeg med det nærmer seg slutten nå. Stod også at det er vanlig å blø i 6-8 uker

Har ikke kommet noe mer nå siden før helga, så antar jeg er ferdig:D

Gleder meg til det er over. Og til stingene er borte så jeg får vasket meg ordentlig. Nå tør jeg bare være så vidt borti når jeg dusjer. Og så blør jeg jo hele tiden så føler meg aldri helt ren.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Vet akkurat hvordan du har det. Jeg fikk vondt når jeg tørket meg. Stingene var innvendig, men hang ut. Nå er de borte og jeg føler meg veldig normal der nede. Var deilig å få dusjet ordentlig! Men gleder meg til jeg slutter å blø. Føler meg ikke vel med denne renselen altså

Back
Topp