Fruens reise til oktoberbarn

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Hurra for dagbok! :D

Vi har prøvd å få barn siden september 2012, veldig aktivt med temping, forum og lesing fra januar 2013.

Første positive test: 29.01.14
Digital test: 31.01.14
Bekreftet av lege via urinprøve: 03.02.14


Igår 4+4 begynte jeg å bli kvalm, brakk meg av luktet av hundemat, men kastet ikke opp. Har vært vanvittig oppblåst siden før positiv test, og har tenkt at det er pga mensen. Blir alltid oppblåst før mensen :p

Idag er jeg 4+5 og er utrolig kvalm morgen etter frokost, og kveld. Matlysten er størst om morgenen, spiser mindre enn vanlig ellers. Morgenrutinen min er snudd på hodet ettersom jeg MÅ ha mat med en gang jeg står opp!
 
5+1! Idag begynte hjertet å slå :) Jeg er så sliten at jeg tror jeg går i dørken. Har vært et rotterace på jobben, og enda jeg var syk en dag, så kjennes det ut som om jeg har vært på jobb en måned i strekk uten helg. Og det stemmer jo ikke! :p Nå må jeg prøve å samle meg, slappe av, skulle ønske jeg hadde badekar og et brett med sushi..
 
6+3

Igår og idag har jeg hatt mye smerter i magen. Det hjelper å holde å holde seg i ro og ha noe varmt på magen. Det kjennes som mensensmerter, men ikke helt. Kvalm er jeg hver dag, noen dager er verre enn andre. Kjøpte meg nye behagelige bher igår, bare for å oppdage at jeg fikk gnagsår under puppen av dem... Får gi de en sjanse til. De er uten spiler, og krøller seg liksom under puppen. Jeg måtte også opp en str.

Sulten, kvalm, trøtt og tissetrengt er vel gode beskrivende ord :p Gleder meg til 2. trimester.

-Taster fra appen-
 
7+1

Mindre kvalm. Vondt i magen og vanvittig sliten. Livmora mi er visst på str med en appelsin nå, mens spira er på størrelse med en bønna :) Ikke rart det stikker og føles rart kanskje? Går oftere på do, har kjøpt større og mer behagelige bh'er :p

-Taster fra appen-
 
7+2

Skal si spira legger seg godt til rette nedi der! Det strekker og svir og gjør skikkelig vondt til tider. Det er litt godt også, for da later det til at alt er i orden! Men jeg skal ha en tidlig ultralyd uansett, det vil nok berolige meg mye! :)
 
7+4

Idag ringte jeg med legen min. Han gav meg en ny termin (10. oktober) mens bv gav meg 12. oktober. Jeg beholder nok 12. oktober frem til UL, der kan de jo hende jeg får enda en ny :) Jeg er også blitt 20% sykemeldt. Det kjentes ut som om jeg ble 20 kg lettere :) Det blir godt!
 
7+6

Kjennes ut som om jeg har noe nederst i magen. En liten tyngre klump. Nedpress på en måte. Rar følelse.

-Taster fra appen-
 
10+0

I uke 9 skjedde det saker og ting! Morgenkvalmen begynte å avta og vi var på tidlig ultralyd <3 Nå, 10 fullgåtte uker, har magen begynt å komme! Svigermor har strikket genser til meg, og en helt like i størrelse mini <3 Herlig! Åh nå gleder vi oss til å kjenne liv! Jeg sverger på at keg kjente noe her om dagen, en liten ting jeg aldri hadde kjent før. Sikkert bare livmora som trakk seg sammen, men det var litt som en liten fisk eller noe..

Her er nurket 9+2 (ble flyttet to dager frem av legen og fikk ny termin 7. Oktober)



-Taster fra appen-
 

Vedlegg

  • 1394573884920.jpg
    1394573884920.jpg
    49,1 KB · Visninger: 37
10+0

I uke 9 skjedde det saker og ting! Morgenkvalmen begynte å avta og vi var på tidlig ultralyd <3 Nå, 10 fullgåtte uker, har magen begynt å komme! Svigermor har strikket genser til meg, og en helt like i størrelse mini <3 Herlig! Åh nå gleder vi oss til å kjenne liv! Jeg sverger på at keg kjente noe her om dagen, en liten ting jeg aldri hadde kjent før. Sikkert bare livmora som trakk seg sammen, men det var litt som en liten fisk eller noe..

Her er nurket 9+2 (ble flyttet to dager frem av legen og fikk ny termin 7. Oktober)



-Taster fra appen-
flott bilde av mini <3 merker jeg blir rørt :) faktisk en del som kan merke babyen allerde i uke 10 ;) små bobler nesten føles det ut som sier fler ;)
 
flott bilde av mini <3 merker jeg blir rørt :) faktisk en del som kan merke babyen allerde i uke 10 ;) små bobler nesten føles det ut som sier fler ;)
Ja, men jeg tror det kjente var for "tydelig" til å være lille mini. Kjente det godt. Var nok livmora som gjorde noe sprell. Med artig lell!

-Taster fra appen-
 
11+1

I slutten av uke 10 og frem til nå har kvalmen og den lave energien kommet tilbake. Kastet opp i går kveld og fant ut at joda, fortsatt gravid! Sover mye om dagen igjen. Orker fryktelig lite.

Om en time skal jeg på førstegangskontroll :) Gruer meg til blodprøver. Det er bæsj. Også glemte jeg å ta urinprøve fordi jeg måtte så sykt tisse når jeg våknet! Så må prøve å tisse litt i et glass før jeg drar.

-Taster fra appen-
 
12+2

Støl å magen! Føler meg gravid også, for jeg kjenner at det "er noe" i magen min. En liten klump. Sikkert livmora, den fyller jo hele bekkenet mitt nå. Og babyen er på størrelse med en lime <3 Er litt redd for at det skal være med ungen min. At h*n er syk eller.. Håper den lille er frisk, og mesteparten av tiden gleder jeg meg over å være gravid, endelig! :D

-Taster fra appen-
 
13+2

Magen begynner å bli vanskelig å skjule :)

-Taster fra appen-
 

Vedlegg

  • 1396532689653.jpg
    1396532689653.jpg
    27,9 KB · Visninger: 44
14+0!

:D Endelig!!! Fortsatt kvalm til og fra, kastet opp igår kveld, og er til tider utrolig sliten. Magen vokser, og jeg begynner å bli forelsket! Nydelige lille nurk <3 5 uker til oul! Vi gleder oss!!

-Taster fra appen-
 
15+0

Jeg har de siste par ukene vært utrolig trøtt og sliten. Helt sinnsykt! Blir mer amper enn vanlig hormonamper når jeg i tillegg er trøtt.

Idag fant jeg hjertelyden for første gang med angelsound! Har prøvd noen minutter en gang i uka siden uke 12, og idag dukket den opp! :D *lykke* En uke til jordmor igjen, og 27 dager til oul! Håper virkelig vi får se kjønn! Blir sprø av å ikke vite :p Folk som vet jeg er gravid kommenterer magen min :) Det er koselig at den begynner å syns! :D Babyen er på størrelse med et eple.

Snakker om epler, noe jeg er allergisk mot, men har vanvittig cravings på!! Men jeg reagerer mye mindre på det nå som jeg er gravid enn jeg gjorde før! Har spist et eple uten å ta medisin, men har mått spise litt cetrizin etter eple ellers. Jeg spiser det daglig mot pollenallergi allikevel :)

Nå skal jeg legge meg, er stuptrøtt.

-Taster fra appen-
 
16+0

Tenk det! 16 fullgåtte uker! Nå tar vi fatt på uke 17! Første dag med jobb etter en god påskeferie! Og dagen starter *trommevirvler* med hue i do. Joda, midre kvalm er jeg. Men jeg kaster fortsatt opp i ny og ned.

Kjenne liv. Jeg at det skjer ting der nede, men er det liv? Gleder meg til det sparker tydelig <3

-Taster fra appen-
 
Idag er jeg 18+1 og blitt 26 år :) Bare 5 dager til oul, grugleder meg! Fortsatt dårlig, pressa meg nok litt langt igår, for jeg spøy på kvelden. Bekkenet har begynt å tulle. Hadde så vondt i korsryggen her om dagen at jeg omtrent ikke kom meg hverken ut eller inn av senga. Stas det! :p Men joda, hver dag som går er en dag nærmere termin. Og en kan jo håpe at formen blir bedre med tida! Fortsatt sliten og trøtt, får jeg ikke sofatida mi så kaster jeg opp.

Blodprøvene hos legen var bare fine, ingen avvik, så jeg mangler ingenting. Er bare gravid :p

-Fra appen-
 
20+0! Halvveis liksom? Kan ikke si tida går for fort :p Endelig har jeg litt mer energi! Blir fortere sliten enn før, men jeg orker mer likevel :) Håper det fortsetter, de neste 10 ukene skal jo være svangerskapets beste. Foreldre på jobb vet om det nå. En del barn vet det. Iallefall på min gruppe.

Oul er overstått, jeg var nok mer bekymret enn jeg trodde. Alt var bra! Legen tror det er en jente :) Etter å ha ringt rundt og fortalt at alt sto bra til, føltes jeg helt tom. Så kom migrenen. Holdt på i 3- 4 dager. Sånn er det bare! Bekymringer slipper, jeg ligger :p



-Fra appen-
 

Vedlegg

  • 1400481127439.jpg
    1400481127439.jpg
    53,8 KB · Visninger: 40
Uke 21 (22 I morgen :D )

Nå kjennes sparkene godt på utsiden av magen og idag morges fikk pappaen kjenne to spark for første gang <3 Den lille er veldig aktiv! Har en del blodtrykksfall, mye svimmel, og vondt i rygg og bekken. Nyinnkjøpt ammepute er en redning!
 
Jeg måtte snike på deg for jeg så på BBT og holdt på å dø. "That's it. No more Thai food!" :p Da kunne jeg ikke annet enn å tenke på deg, og kom på at jeg egentlig ikke har sneket på deg på veeeeldig lenge (har ikke helt klart å snike på noen terminforum i det hele tatt egentlig, så det får være unnskyldningen).

VELDIG koselig å se UL-bildene og magebildet ditt. Og veldig koselig at alt er bra med lille i magen. <3 Sniker meg sakte ut igjen. :)
 
Back
Topp