Kommentarer - vekttråd baby

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Overskriften sier vel alt :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vært hos HS i dag, hun var ikke fornøyd med vektoppgang, så nå må han ammes oftere og hun anbefalte tillegg etter amming.. Noe man kan gjøre for å få fløtepupp? Tydeligvis skumma melk her......

Vært hos HS i dag, hun var ikke fornøyd med vektoppgang, så nå må han ammes oftere og hun anbefalte tillegg etter amming.. Noe man kan gjøre for å få fløtepupp? Tydeligvis skumma melk her......

Kutt ut alt av "tomme kalorier" og sørg for at alt du spiser har næring. Spis sunne oljer og fett, ta tran og bruk feks rapsolje i mat du lager.

Har du nok melk, mye melk eller lite melk?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kutt ut alt av "tomme kalorier" og sørg for at alt du spiser har næring. Spis sunne oljer og fett, ta tran og bruk feks rapsolje i mat du lager.

Har du nok melk, mye melk eller lite melk?

Virker som det er mer enn nok. Kan pumpe ut 50-120 ml etter han er ferdig, andre ganger får jeg ikke ut noe.. og han virker mett og fornøyd. Får prøve å legge om kostholdet, og kanskje prøve enda hardere å få han til å suge uten skjold, mistenker han ikke får ut den feite melka :/

De sier jo at fløten kommer til slutt, kanskje du kan pumpe først slik at han slipper å spise skummamelka?

Sent from my LT26i using Tapatalk

Etter å ha rådført meg litt på en annen termingruppe virker det som at HS kanskje er litt på bærtur. Jørgen har lagt på seg 520g på to uker, som vel er innenfor det som er normalt. Er redd for å kludre til ammingen ved å begynne med tillegg :/ får prøve å pumpe litt før jeg legger han til (hvis han har tålmodighet til å vente da :p )

520 gram på 2 uker er bra nok!! :)
Jeg tenkte også på å pumpe først hvis du har mye melk. Men bare fortsett som vanlig du, han legger på seg nok :)

Men skjoldene kan være greit å slippe etterhvert. Øvelse gjør mester og jo lengre han er vant til det stive skjoldet, jo vanskeligere å venne til det myke brystet. Jeg begynte alltid med skjold og så tok jeg det av etter en liten stund og la til uten, funket her etter noen dager.

520 gram på 2 uker er bra nok!! :)
Jeg tenkte også på å pumpe først hvis du har mye melk. Men bare fortsett som vanlig du, han legger på seg nok :)

Men skjoldene kan være greit å slippe etterhvert. Øvelse gjør mester og jo lengre han er vant til det stive skjoldet, jo vanskeligere å venne til det myke brystet. Jeg begynte alltid med skjold og så tok jeg det av etter en liten stund og la til uten, funket her etter noen dager.

Har prøvd det mange ganger, kun fått han til å ta tak en gang, de andre gangene har endt med et stykk forbanna unge :p men vi fortsetter å øve :)

Jørgen 12.02.14 <3

Forbanna unge kan være bra - da gaper de skikkelig! :p

Forbanna unge kan være bra - da gaper de skikkelig! :p

Hjelper lite når han ikke skjønner at han må suge også :p

Jørgen 12.02.14 <3

Prøv å amme fra samme pupp innfor tre timer/to amminger. Leste dette som forslag i en artikkel på nett:) da får de med seg den feite melken også:) Sliter med litt av det samme da jeg har litt "høytrykkddtråle" på melken slik at lillemor ikke orker å amme så lenge:)

Skickas från min iPhone via BV Forum

Prøv å amme fra samme pupp innfor tre timer/to amminger. Leste dette som forslag i en artikkel på nett:) da får de med seg den feite melken også:) Sliter med litt av det samme da jeg har litt "høytrykkddtråle" på melken slik at lillemor ikke orker å amme så lenge:)

Skickas från min iPhone via BV Forum
Legger han alltid til først på den puppen han diet fra sist, så håper han får i seg litt av den feite melka :)

Jørgen 12.02.14 <3

Legger han alltid til først på den puppen han diet fra sist, så håper han får i seg litt av den feite melka :)

Jørgen 12.02.14 <3
HS var her i går. Min hadde lagt på seg 500g på ca 10 dager og dette var hun veldig fornøyd med, så jeg tror nok ikke HS din har rett her altså. Mener hun sa at 150g i uken er det de ønsker. Men nå er ikke jenta mi mer enn to uker da, så vet ikke om de skal legge på seg like mye eller mer etterhvert som de blir eldre.

HS var her i går. Min hadde lagt på seg 500g på ca 10 dager og dette var hun veldig fornøyd med, så jeg tror nok ikke HS din har rett her altså. Mener hun sa at 150g i uken er det de ønsker. Men nå er ikke jenta mi mer enn to uker da, så vet ikke om de skal legge på seg like mye eller mer etterhvert som de blir eldre.

I følge ammehjelpen.no er normal vektoppgang 150-300g per uke, men at det går i rykk og napp for de som ammes.

Da jeg hadde besøk av HS fem dager etter hjemkomst hadde Mai-Eline gått opp 500g. Da hun var født veide hun 3550g, men da vi skulle dra hjem veide hun 3210g. Hun veide 3700g da HS var her. Regner med hun har gått opp mye mer nå. Hun har blitt ganske god og rund. :Heartred Tydelig at hun får i seg god næring. Har ikke veid henne i det siste, men skal få henta vekta mi, så vi kan veie oss for å se hvordan vi begge ligger an.

Får besøk av HS i dag - spent :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

• Liker
Reactions: BMC
Herre så vanvittig mini vokser! Opp 900g på 12 dager! Kan skrive han inn på skolen til høsten jo. ..

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Herre så vanvittig mini vokser! Opp 900g på 12 dager! Kan skrive han inn på skolen til høsten jo. ..

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen
Er jo deilig at han vokser da :) jeg skal tilbake og veie i morgen.. Håper han har lagt greit på seg, har lyst å kunne fortsette å fullamme, men hvis HS enda ikke er fornøyd blir jeg vel nødt til å spe på med erstatning.

Jørgen 12.02.14 <3

Er jo deilig at han vokser da :) jeg skal tilbake og veie i morgen.. Håper han har lagt greit på seg, har lyst å kunne fortsette å fullamme, men hvis HS enda ikke er fornøyd blir jeg vel nødt til å spe på med erstatning.

Jørgen 12.02.14 <3

Joda jeg må jo bare være veldig fornøyd :) føler meg veldig heldig med at alt går så bra som det gjør :)
Du får ha masse lykke til i morgen da :)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp