Kommentarer - vekttråd baby

Min er 5 uker og hadde for to dager siden lagt på seg 1800 gram siden fødsel. Fått smilehull på knærne :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Var innom helsestasjonen på barselgruppe, fikk veid småen og da.. hun var ikkje helt fornøyd, så eg sa at det var bare fem dager fra vi kom ut fra barneklinikken der han hadde vært innlagt pga RS virus og eg var så stresset og redd at eg mistet melken.. så han fikk tillegg på kvelden etter å ha tømt begge brystene.. og nå han ble født så var han 3945 og når eg var med han på vekten igjen i går var han 5900 ca, og i morgen er han seks uker... Han virker som en fornøyd liten gutt :) så ikkje veldig bekymret for vekten :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Var innom helsestasjonen på barselgruppe, fikk veid småen og da.. hun var ikkje helt fornøyd, så eg sa at det var bare fem dager fra vi kom ut fra barneklinikken der han hadde vært innlagt pga RS virus og eg var så stresset og redd at eg mistet melken.. så han fikk tillegg på kvelden etter å ha tømt begge brystene.. og nå han ble født så var han 3945 og når eg var med han på vekten igjen i går var han 5900 ca, og i morgen er han seks uker... Han virker som en fornøyd liten gutt :) så ikkje veldig bekymret for vekten :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
Min har gått fra 3285 v fødsel til 4480 på 6 uker, HS er fornøyd med det. Tror ikke du trenger bekymre deg :)

Vært på åpen helsestasjon i dag for å kontrollveie jørgen. Veier nå 5470 g og følger kurven sin :) godt å vite at han legger fint på seg.

Jørgen 12.02.14 <3

Endelig 5 mnd kontroll! Følger sin kurve perfekt, så hs syns jeg hadde gjort rett i å begynne med grøt og litt tillegg. Han hadde gjort et kjempebyks både på lengde og hodeomkrets, fulgte ikke kurven der :p 69 cm og 44,7 ho.

Februar-14 mamma <3

Har bare veid på kontroller jeg. Hun ser hverken tykk eller tynn ut og er i god form, så kjenner jeg ikke bryr meg om vekta. Veier dere ofte bare for å sjekke?

Har bare veid på kontroller jeg. Hun ser hverken tykk eller tynn ut og er i god form, så kjenner jeg ikke bryr meg om vekta. Veier dere ofte bare for å sjekke?

Nei, veier kun ved kontroll :) veide ofte i starten, men det var hs sitt ønske. Han spiser godt og er fornøyd, følger sin kurve akkurat på streken. Lang slank type, men bekymrer meg ikke :)

Februar-14 mamma <3

Nei, kun når vi er på kontroll på helsestasjonen.. Nå er det 6mnd kontroll som står for tur :)

I starten gjorde eg det ofte og skyldar på at A er min første og eg likar kontroll :P Dei siste tre mnd har eg kun vegd i forbinnelse med kontroll :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Nei, veier kun ved kontroll :) veide ofte i starten, men det var hs sitt ønske. Han spiser godt og er fornøyd, følger sin kurve akkurat på streken. Lang slank type, men bekymrer meg ikke :)

Februar-14 mamma <3

Lang slank type her også du... Sjeldent jeg finner bukser som sitter på han, så har gidd opp :( Så her går det i sparkebukser.. Mini her følger også sin egen kurve, han har strekt seg enormt!

Lang slank type her også du... Sjeldent jeg finner bukser som sitter på han, så har gidd opp :( Så her går det i sparkebukser.. Mini her følger også sin egen kurve, han har strekt seg enormt!
Ja, er ikke barebare. Newbie sine "tightser" har sittet greit på. Har også noen bukser fra name it som kan reguleres i livet. Har også noen bukser fra lindex som sitter fint på (slike velur joggebukseaktige).

Februar-14 mamma <3

Kremt. Jeg veide i dag bare for moro skyld (hun blir 6 mnd i morgen) - hun veide 8,8 kg og var ca. 70 cm lang!! :-O Kjøpte klær i størrelse 80 til henne på cubus, og trodde vel egentlig ikke de ville passe henne. Men joda... de passer akkurat. Bare armene som er litt lange! Enten er det noe veldig merkelig med klesstørrelsene til disse babyene, eller så er hun kanskje lang i overkroppen?

Jenta mi veide 6.2 ved 3 mnd alder og var 62cm lang .

Kremt. Jeg veide i dag bare for moro skyld (hun blir 6 mnd i morgen) - hun veide 8,8 kg og var ca. 70 cm lang!! :-O Kjøpte klær i størrelse 80 til henne på cubus, og trodde vel egentlig ikke de ville passe henne. Men joda... de passer akkurat. Bare armene som er litt lange! Enten er det noe veldig merkelig med klesstørrelsene til disse babyene, eller så er hun kanskje lang i overkroppen?
Kommer ikke over at hun passer 80 :p her begynner nå 62 å bli knapt ;) lang jente du har :)

Februar-14 mamma <3

Jeg har veid noen ganger utenom kontroller, mest i starten men også etterpå. Her er det 3 og 5 måneder kontroll bare, så jeg synes det var så lang tid mellom. Og så synes jeg hun har vokst litt lite, de klærne vi tok i bruk rett etter påske begynner først å bli små nå...
Men jeg har egentlig lovet meg selv å ikke stresse med det.
Gleder meg skikkelig til 5 månederskontrollen (som ikke er før 18. aug). Føler behov for at helsesøster skal fortelle meg at hun ser sunn og frisk ut!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har også begynnt å kjøpe 80 til min kidd.. Mye passer vel i 74 også, men gidder Ikke kjøpe akkuratt når de vokser så fort. Han er også rundt 70cm og med litt godt hold.. Men merker veldig forskjell på str.. Noe er stort og andre passer nesten akkuratt:-P spent på vekta på 5 mnd kontroll om en uke :-P

Jeg har veid noen ganger utenom kontroller, mest i starten men også etterpå. Her er det 3 og 5 måneder kontroll bare, så jeg synes det var så lang tid mellom. Og så synes jeg hun har vokst litt lite, de klærne vi tok i bruk rett etter påske begynner først å bli små nå...
Men jeg har egentlig lovet meg selv å ikke stresse med det.
Gleder meg skikkelig til 5 månederskontrollen (som ikke er før 18. aug). Føler behov for at helsesøster skal fortelle meg at hun ser sunn og frisk ut!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Han er 69 cm.

Februar-14 mamma <3

Back
Topp