Kunne du levd sånn? Hvorfor/hvorfor ikke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siden jeg ikke finnes sjalu kan det godt hende, men nå har jeg ikke forsøkt å dele så hvem vet. haha
Det har jeg lurt på mange ganger når jeg har sett på serien.Jeg tror jeg hadde kunnet det, minus det religiøse. Noe som kanskje er litt rart siden det er det religiøse som ligger til grunn for levemåten... Men hey, jeg liker tanken på en stor familie. Og man blir kanskje vant til å dele?
Det hadde kanskje vært lurere å bo i kollektiv enn å begynne å dra flere koner inn i ekteskapet (ja, koner, flere menn er uaktuelt, det holder lenge med en!). Felleskapet ser fint ut, men delingen av mann kan vi jo droppe.![]()
Kunne du levd sånn? Hvorfor/hvorfor ikke?
Tror det hadde blitt noe annet å dele fra begynnelsen og gå inn i det på den måten enn å måtte dele senereDen første kona visste jo hva hu gikk til, mener jeg
![]()
Altså moderne familier har jo så mange former at dersom alle er enige fra starten og de kommer overens (eller forsøker å komme overens) så tror jeg ikke det ville bydd på store utfordringer.
Men da tror jeg familien burde sammen bestemme hvor mange som skulle regnes med. Altså om man velger å ha 4 eller 5 koner (eller menn for den saks skyld).
De tar jo godt vare på hverandre og du har alltid noen å søke selskap og råd hos. Det er jo positivt.
Til sammenligning så er det vel bedre det enn et åpent forhold der man kanskje ikke vet hvem som er motstanderen(?)
Men sånn i utgangspunktet liker jeg å ha mannen min for meg selv![]()
Ikke i det hele tatt.
Min mann er min mann og han deler jeg ikke med noen.
Det ville jeg ikke klart følesesmessig