Inspirert av "En mann - fire koner"

nei.. mannen min skal være bare min... å måtte kjempe om min egen mans oppmerksomhet og tanken på at han hadde hatt flere, funker bare ikke..

Siden jeg ikke finnes sjalu kan det godt hende, men nå har jeg ikke forsøkt å dele så hvem vet. haha

Siden jeg ikke finnes sjalu kan det godt hende, men nå har jeg ikke forsøkt å dele så hvem vet. haha

Tror det hadde blitt noe annet å dele fra begynnelsen og gå inn i det på den måten enn å måtte dele senere :-) Den første kona visste jo hva hu gikk til, mener jeg :-)

Det har jeg lurt på mange ganger når jeg har sett på serien. :) Jeg tror jeg hadde kunnet det, minus det religiøse. Noe som kanskje er litt rart siden det er det religiøse som ligger til grunn for levemåten... Men hey, jeg liker tanken på en stor familie. Og man blir kanskje vant til å dele? :p

Det hadde kanskje vært lurere å bo i kollektiv enn å begynne å dra flere koner inn i ekteskapet (ja, koner, flere menn er uaktuelt, det holder lenge med en!). Felleskapet ser fint ut, men delingen av mann kan vi jo droppe. :)

Det har jeg lurt på mange ganger når jeg har sett på serien. :) Jeg tror jeg hadde kunnet det, minus det religiøse. Noe som kanskje er litt rart siden det er det religiøse som ligger til grunn for levemåten... Men hey, jeg liker tanken på en stor familie. Og man blir kanskje vant til å dele? :p

Det hadde kanskje vært lurere å bo i kollektiv enn å begynne å dra flere koner inn i ekteskapet (ja, koner, flere menn er uaktuelt, det holder lenge med en!). Felleskapet ser fint ut, men delingen av mann kan vi jo droppe. :)

Man ser jo at de har litt problemer med å dele innimellom, men det er jo absolutt både fordeler og ulemper med hele levemåten :-)

Kollektiv kunne jo vært noe :-)

Noen ganger hadde det vært kjekt ja;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Huff nei! Har aldri følt sjalusi før, men hadde nok gjort det hvis mannen min skulle hatt flere koner ja

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Tror det hadde blitt noe annet å dele fra begynnelsen og gå inn i det på den måten enn å måtte dele senere :) Den første kona visste jo hva hu gikk til, mener jeg :)

Altså moderne familier har jo så mange former at dersom alle er enige fra starten og de kommer overens (eller forsøker å komme overens) så tror jeg ikke det ville bydd på store utfordringer.
Men da tror jeg familien burde sammen bestemme hvor mange som skulle regnes med. Altså om man velger å ha 4 eller 5 koner (eller menn for den saks skyld).
De tar jo godt vare på hverandre og du har alltid noen å søke selskap og råd hos. Det er jo positivt.

Til sammenligning så er det vel bedre det enn et åpent forhold der man kanskje ikke vet hvem som er motstanderen(?)

Men sånn i utgangspunktet liker jeg å ha mannen min for meg selv :)

Altså moderne familier har jo så mange former at dersom alle er enige fra starten og de kommer overens (eller forsøker å komme overens) så tror jeg ikke det ville bydd på store utfordringer.
Men da tror jeg familien burde sammen bestemme hvor mange som skulle regnes med. Altså om man velger å ha 4 eller 5 koner (eller menn for den saks skyld).
De tar jo godt vare på hverandre og du har alltid noen å søke selskap og råd hos. Det er jo positivt.

Til sammenligning så er det vel bedre det enn et åpent forhold der man kanskje ikke vet hvem som er motstanderen(?)

Men sånn i utgangspunktet liker jeg å ha mannen min for meg selv :)

Enig på alle områder :-) Gubben min nå kunne jeg aldri delt, men det er jo mye fordi vi har gått inn i dette sammen, bare oss to :-)

Nei hadde ikke klart å sett på at mannen min skulle falle for ei anna dame.

Nei. Liker ikke å dele ;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg også liker IKKE å dele :( hadde ikke klart tanken på at han skulle vært forelsket i noen andre enn meg :(

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, kunne aldri gjort det. Den viktigste grunnen er selvfølgelig at jeg ikke vil dele på mannen min. For det andre: da måtte jeg vært alene med barna mens han var hos sin andre kone... Slikt hadde det blitt muggen stemning av...

Kunne nok ikke det. Jeg er ikke spesiel sjalu av meg, men akkurat dette har nok dyttet meg godt og grundig over kanten..... Men det ser fint ut med fellesskapet og storfamilie da :)

Nei, jeg kunne ikke det. Jeg er den sjalu typen, og hadde ikke orket den livsstilen med folk rundt meg hele tiden, men tilmålt tid med ektemannen min.

Jeg blir også ganske forvirret av troslivet deres, de lever jo slik fordi de mener det er bibelsk, men de gjør ganske mange andre ting som på ingen måte er bibelsk. Ikke synes jeg polygami er bibelsk heller, så...

Samtidig har jeg stor respekt for akkurat denne familien, som virker å ha bena godt planta på jorda, og ikke minst står for den måten de har valgt å leve på. Det er jo veldig klar på at dette er riktig for dem.

Ikke minst kommer det jo veldig tydelig frem at kvinnene har valgt dette minst like mye som mannen, og at de på mange områder har mer å si enn han. Av og til synes jeg nesten litt synd på ham som blir styrt av fire kvinner, ikke bare en xsmile8

Nei, min mann er min og bare min. Hadde blitt så sjalu og psykisk utnytta av slikt at det hadde virkelig ikke gitt meg noen gleder :P

Tenker bare på å fælt det må være for hu første kona, som bare har fått en unge med han. Hvor vondt må ikke det være at de andre kan få masse barn med mannen, men ikke hun. Osv..

Å jeg tror det er svært få bigami familier som har det så fint og harmonisk som denne, desverre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke i det hele tatt.
Min mann er min mann og han deler jeg ikke med noen.
Det ville jeg ikke klart følesesmessig

sign. denne og er helt enig med deg. Men er ganske imponerende og se at de klarer og leve sånn :)

Back
Topp