IKM uke 11

Den forrige pp så kjørte vi på hver dag hele el perioden. (Da brukte jeg ikke tester så kunne ikke vite eksakt når el var). Og det merktes jo at de ble mindre svømmere når vi gjorde det hver dag i forhold til de gangene det har gått en dag i mellom. Vet også at endel råder til annenhver dag av nettopp denne grunn. Derfor lurer jeg på om det er best å vente til i morgen siden vi la inn aksjer i går.. :S vanskelig å vite..

Om man ikke har fått påvist lavt antall svømmere så kan man ha sex hele tiden om man vil, en normal frisk mann lager millioner av sædceller så selv om det er færre så er det mange nok. :p Det som er anbefalt for alle er å ikke holde seg for lenge for da kan man få mye gamle/døde sædceller, så jevnlig sex når man prøver er lurt for alle.

Takk for alle svar :) Usikker jeg på hva vi skal gjøre. :) Det er vel umulig å vite helt sikkert hva som er best :) I morgen blir det definitivt kos hvertfall så får vi se hva det blir i dag :)

Jeg har bare hellt i meg hele glasset i en sup jeg :P Hehe. Bli ferdig med det. Skal man fortsette med juice etter el også?

Ikke noe poeng i det, det skal gi mer eggehvitte utflod, som gjør det lettere for svømmerne. Jeg merket effekt da jeg hadde drukket grapefruktjuice fra tr til EL to sykluser, om du ikke merker at du får mer eggehvitte utflod før/under EL så er det ingen vits i å drikke det. :)

Ikke noe poeng i det, det skal gi mer eggehvitte utflod, som gjør det lettere for svømmerne. Jeg merket effekt da jeg hadde drukket grapefruktjuice fra tr til EL to sykluser, om du ikke merker at du får mer eggehvitte utflod før/under EL så er det ingen vits i å drikke det. :)
Vi er heldige som har deg her sammen med oss! Du som vet mye om alt som har med prøving å gjøre:D Håper vi havner i november sammen hele gjengen:)

Takk for alle svar :) Usikker jeg på hva vi skal gjøre. :) Det er vel umulig å vite helt sikkert hva som er best :) I morgen blir det definitivt kos hvertfall så får vi se hva det blir i dag :)

Altså, du har jo allerede hatt sex i går. Sex bare én gang i den fruktbare perioden (7 dager før EL til og med selve EL-dagen) har man sjekket i studier i forhold til sannsynlighet for befruktning.

Om man bare har sex én gang 3-6 dager før EL så er sannsynligheten 10-20 %. Har man sex bare én gang enten to dager før, dagen før eller selve EL-dagen er sannsynligheten litt over 30 %. Har man sex dagen etter EL ga det ingen befruktning.

Så du har allerede lagt inn "hovedaksjene" i går, nå kan du bare velge når dere vil kose og om dere vil legge inn ekstra-aksjer. Jeg har som sagt EL samme dag som positiv test, så for meg ville det vært for sent med ekstra-aksjer i morgen. På den annen side er det ganske mange som har EL dagen etter eller to dager etter, så da vil det gå bra med ekstra-aksjer i morgen. :)

Jeg tror som sagt det viktigste er, med mindre man har fått målt dårlige/få svømmere - ha sex så mye og ofte som dere vil.

Vi er heldige som har deg her sammen med oss! Du som vet mye om alt som har med prøving å gjøre:D Håper vi havner i november sammen hele gjengen:)

Haha.. Ja, jeg har lest litt for mye litteratur om prøving det siste året. Jeg håpet egentlig jeg ikke skulle ha bruk for den kunnskapen på en stund, men det er hyggelig å være til nytte. :) Og veldig fint om vi kan flytte til november alle sammen! :D

Jeg tror faktisk at jeg ville lagt inn litt ekstra aksjer i dag. Som Lykkeliten sier så ble jo "hovedaksjene" lagt inn i går:p

Kan godt hende dere har rett.. Er bare så forvirrende :P I bruksanvisningen til el testene står det at man etter positiv test burde vente 24 timer men før 48 timer om man vil prøve å bli gravid. :S Skal ikke være lett :) Setter hvertfall stor pris på hjelpen fra dere :)

Kan godt hende dere har rett.. Er bare så forvirrende :p I bruksanvisningen til el testene står det at man etter positiv test burde vente 24 timer men før 48 timer om man vil prøve å bli gravid. :S Skal ikke være lett :) Setter hvertfall stor pris på hjelpen fra dere :)

Du har hatt sex i går, så nå spiller det nok egentlig ingen rolle altså. :) Kos dere som dere vil i helgen dere. ;)

Du har hatt sex i går, så nå spiller det nok egentlig ingen rolle altså. :) Kos dere som dere vil i helgen dere. ;)

:) Kanskje det faktisk ble annenhver dag på en måte likevel. El kom jo 2 dager før forventet. Vi hadde sex i går men dagen før var typen for trøtt :P Dagen før hadde vi :) Satser på det ble en bra dose svømmere i går da :)

Lurt! Det skal jeg prøve. Jeg lagde meg smoothie, og skylte ned med det:p
Det er så merkelig, men jeg begynner virkelig å få sansen for den juicen. Jeg drikker rema1000 sin 100% ren grapefruktjuice. Husker ikke helt hva den hette:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk også sansen for grapefruktjuice etter hvert, men likte best Cevita. :)

Testa på nytt nå og nå er den enda sterkere syns jeg :)
ImageUploadedByBV Forum1393085358.353038.jpg

Åååh, dagene snegler seg frem til el... Og etter el så snegler de seg vel frem til ikm :p Og dagene etter negativ test frem til tr må være uutholdelige :/ MASSE babystøv og babylim til alle, håper vi alle snart er på tjukka! ;)

Back
Topp