Alkohol

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Har deres menn sluttet å drikke alkohol nå?
Under to uker igjen til termin.

Har fortsatt 5 uker igjen, så nei, men avtalen er total avholds fra tre uker før :)

Min mann drikker så sjeldent, så det bekymrer meg ikke :)

Akkurat det har jeg ikke tenkt over før du sa det nå. Det er ikke så ofte han drikker, så har ikke tenkt at det er et problem. Men han er jo ute med kompiser av og til. Kanskje jeg tenker mer på det litt nærmere termin.
Men samtidig, hvis han er ute og tar seg noen øl og jeg plutselig skal føde, så tar jeg bare en taxi til sykehuset. Så får han komme etter, regner ikke med at han drikker seg drita.
Er en liten by, så alle utesteder ligger rett ved der vi bor og sykehuset.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er det null alkohol nå før fødsel. Har termin 3 mars, så kan skje når som helst, og er jo greit å være forbredt på at han må hoppe inn i bilen. :-)

Her er det så lite festing på denne årstiden at det er ikke noe problem :P Men hadde det vært sommer slik som med de to første, så hadde han nok latt være fra ca tre uker før termin.

Han tar seg kanskje en øl eller to på kveldstid i helgene. Festing og sånn driver han ikke noe særlig med; siste gang var julebordet, og jeg kan tenke meg at neste gang blir i forbindelse med Metallica konserten i juni :b Men nå har jeg fem uker igjen, så en koseøl på lørdagen skal han få lov til inntil videre ;)

Det hender han tar seg et par øl på kveldstid og det har jeg sagt at er helt greit. Er bare å ta en taxi til sykehuset om han skulle ha drukket en øl eller to hvis fødselen starter. Han drikker seg ikke full uansett.

Her drikkes det fortsatt, ikke festing og fyll, men øl i helgene.

Jeg skulle kansje ønske at han holdt seg edru, men det er han voksen nok til å vurdere selv. Vi bor like ved sykehuset og taxi er veldig billig her, så det er ikke noe problem.
Faktisk er det nesten bedre å ta taxi fordi parkeringsnulighetene er elendig på sykehuset nå når de driver å pusser opp.

Det med taxi er faktisk et poeng! Hvis jeg må på sykehuset mellom 7 og 16 så er vi føkka med tanke på parkering! Sist kom vi sent på kvelden, så vi satser på det igjen ;)

Sorry, liten digresjon der! Tilbake til alkoholen! ;)

Vi bor to timers kjøring unna sykehuset, og med en 2 åring så her er det total forbud nå ja.

Sambo drikker sjelden, typ 2-3 ganger i året. Igår var vi i bursdag og kompisene hans bare: skal du ikke drikke? Jeg ble helt satt ut av at de var så tankeløse! 12 dager til termin liksom... *sniker*

Har faktisk ikke tenkt over det da min samboer (heldigvis) ikke er av feste-typen. Han tar seg gjerne et par øl eller et glass vin i helga, men er sjeldent på byen. Sist det skjedde var vel julebordet.

Men jeg nevnte det for ham i morrest, og da hadde han visst tenkt på det selv igår kveld at dette var siste helga han tok seg noen øl.
Er egentlig fire uker til termin nå, men mensterminen min er om fire dager, så vi kan jo aldri vite :)

Han får lov å ta en øl. For det tar jo litt tid før man skal på sykehuset første gang uansett, så regner med alkoholen er ute til det, man får jo litt forvarsel. Ellers blir det taxi. Han skal få lov å ta en koseøl i helgene :)

Han får lov å ta en øl. For det tar jo litt tid før man skal på sykehuset første gang uansett, så regner med alkoholen er ute til det, man får jo litt forvarsel. Ellers blir det taxi. Han skal få lov å ta en koseøl i helgene :)

Hadde ikke hatt tid til å få ut en øl av kroppen han min på førstemann nei. Hadde vi ventet hadde det blitt hjemme fødsel.

Hadde ikke hatt tid til å få ut en øl av kroppen han min på førstemann nei. Hadde vi ventet hadde det blitt hjemme fødsel.
Oi, var heldig som hadde en rask første fødsel du da. Vi kan se ambulanse stasjonen fra huset, så de er her vertfall på et minutt vist det blir hjemme fødsel på oss ;)

Det med taxi er faktisk et poeng! Hvis jeg må på sykehuset mellom 7 og 16 så er vi føkka med tanke på parkering! Sist kom vi sent på kvelden, så vi satser på det igjen ;)

Samme her, men som jordmor sa på fødselsforberedende kurset "de fleste barn er verdt 510kr" (som en bot koster her). :)

Ja, huff... Den parkeringsplassen er håpløs!

Back
Topp