Rutiner

Ja, han stritter sann i mot stakkar (han pleier å sove til ca 16-17, og begynner med leggerutinene som sagt ca kl 19, så da har han vært våken siden 16-17 liksom. skjønner ikke hvordan han KLARER å være våken så lenge heller):( Har hatt noen kvelder der det går ganske bra, men det er sjeldent..

Sam: Takk for råd! Her har vi ¨øvd¨ på dag og natt siden han blei født omtrent :)
Og lest og hørt at det blir ¨lettere¨ når de blir litt større heldigvis :) Men man må nok bare holde ut ja!
Men synes så synd i han, er SÅ trøtt, men KJEMPER sann i mot, skulle gjerne visst hvorfor :(
Jeg vil tro det er magen som forårsaker det. Og det tar ofte litt tid før de små magene er i system. Har gått noen mndr med alle mine sjøl om ikke alle har gått under kolikk kategorien, men litt kolikk sliter de fleste nyfødte med. hvis det blir uutholdelig kan du snakke med kiropraktor eller fysioterapeut.
 
Det er ikke så bra at de er våken for lenge av gangen,da skriker de ofte pga overtrøtthet og.
 
Det er ikke så bra at de er våken for lenge av gangen,da skriker de ofte pga overtrøtthet og.

Jeg er fullt klar over det. Men om han våkner kl 17, å skal legge seg igjen kl 19, så er ikke han lenge oppe (er heilt normalt for han å være våken i ca 2 t før han sovner igjen) :p
Men han klarer ikke å sove, uansett hva vi gjør, som sagt han kjemper imot søvnen, og da ender det med overtrøtthet selvfølgelig..:(
 
Går det an å trille tur da, sånn at han f.eks sover en liten dupp til mellom 18- 19 og ta kveldsstell etter det. De fleste barn sovner i vogn, og da unngår dere at han blir overtrøtt? Bare sånn i en overgangsfase. Rutiner kommer etterhvert.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Min er sjelden våken i mer enn et par timer ennå. Han tar ofte korte timeouts på under en time i fanget...Det er dog ikke ofte han sover lang dupp i vogge eller seng, -da er han plutselig våken igjen med en gang vi legger han ned :p
Men han har faktisk skjønt at natt er natt og protesterer ikke på å bli lagt i senga si for kvelden.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Går det an å trille tur da, sånn at han f.eks sover en liten dupp til mellom 18- 19 og ta kveldsstell etter det. De fleste barn sovner i vogn, og da unngår dere at han blir overtrøtt? Bare sånn i en overgangsfase. Rutiner kommer etterhvert.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Vi har prøvd å trille også :) noen ganger funker det, andre ganger ikke. Det går seg nok til etterhvert :)
Kanskje han har arvet sovingen fra pappan, han var akkurat likens når han var baby :p hehe :)
 
Jeg blir litt sånn stressa når jeg leser Fotballfrue sin blogg, for den ungen virker som ble født med rutiner. Alt er så forbanna perfekt hele tiden. Jeg har kanskje stressa litt for mye med di rutinene :(
 
Jeg blir litt sånn stressa når jeg leser Fotballfrue sin blogg, for den ungen virker som ble født med rutiner. Alt er så forbanna perfekt hele tiden. Jeg har kanskje stressa litt for mye med di rutinene :(

Ja, tror jeg kanskje stresser litt sjøl med rutinene. Mange andre har det så perfekt føler jeg :p så føles nesten ut som om jeg har den grineungen i forhold. Hehe :)
 
Ingen har det perfekt og de som sier det er perfekt lyger! slutt å les fotballfrue for det kan forsterke følelsen av mislykkethet i en sårbar tid. De aller fleste har et liv preget av lite rutiner den første tiden:)
 
Jeg blir litt sånn stressa når jeg leser Fotballfrue sin blogg, for den ungen virker som ble født med rutiner. Alt er så forbanna perfekt hele tiden. Jeg har kanskje stressa litt for mye med di rutinene :(
Det blir bare verre om du stresser med rutiner! Ikke tenk på det, slapp av så godt du kan og nyt
babytiden:)
 
Til og med fotballfrue har helt sikkert sine utfordringer.
Men så har enkelte flaks. Uansett kan ting fort endre seg - både til det bedre og til det verre , for oss alle. Hver periode har sine utfordringer, det er nok om å gjøre å bare ta ting etter hvert. :)

app'en
 
her har vi ingen like dager enda men har begynt å komme inn i et mønster da vi står opp med storesøstera som våkner i 08 tiden... enten sover mini veeeldig lite på dagen og er meget selskapssyk og skal ha ganske mye oppmerksomhet, de gangene hun kun har smådupper på dagen har vi lagt henne i senga i 21 tiden når hun er helt skutt. i går f.eks hadde hun to gode økter med soving, da sovna hun ikke før midnatt.. som sagt, ingen like dager. men veit det kommer mer rutiner fra 3 mnd alder og utover.... lar babyen styre nå, stresser hvertfall ikke med det. plutselig er livet styrt av rutiner og man angrer på at man ikke slappa mer av første ukene... :) her soves det inne, ute, i fang, på soffan, i vogn osv.. men natta er forbeholdt senga.
 
Back
Topp