En liten august jente <3

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Ja, for bare skrive en dagbok eg å da.. Har tenkt litt på dette, og funnet ut koffor ikkje?

Eg e da en jente på 21 år. Blir 22 i mai. Og venter en liten en i August. Har fått en termindato på 15 august, men ingenting e endelig før UL 11 mars.
Eg venter nå min første og e ca 12+3 uker på vei.

Vil fortelle litt nå om hvordan svangerskapet har vært til nå, og senere hvordan det går og kansje legge til noen bilder etter hver å :)

Eg fikk mine mistanker allerede i romjulen. Hadde ikkje noe fin romjul, slet mye med morgenkvalme. Den kom første juledag. Hadde også ingen matlyst (noe som ikkje ligner meg i det hele tatt), og var trøtt hele tiden. Sov lett 1-2 t midt på dagen.

Turde ikkje å si noe til samboeren min med en gang.. Gikk over nyttår og litt til før eg sa til han at eg hadde mistanke at eg var gravid. Var litt redd hvorden han skulle ta det, da han har sakt at han ikkje ville ha flere barn og dette var noe eg hadde godtatt. Men han e glad for at det skal komme en liten en nå da :D

Men videre til hvordan eg har hatt det fram til nå i svangerskapet :p
Morgenkvalme, dårlig matlyst og kvalme hver gang eg var sulten har eg slitt med fram til nå i uke 12. Så det varte bare i 1 mnd, så ingen ting å klage over der. Har vært mye trøtt, men ikkje hver vekke fra jobb enda.

Var hos fastlegen for en liten kontroll, bare for å sjekke ut sånn noe lunde kor langt eg var på vei. Tok da og noen blodprøver, som nå viser seg at eg har B og D vitamin mangel, så e begynt på kosttilskudd der da.
Legen sa også at eg var rundt 10 uker på vei, fikk meg et lite sjokk da, for trodde ikkje eg var så langt på vei. Men han har bare tatt en vanlig gynekolog undersøkelse, da han ikkje har ultralyd. Så eg for ikkje vite noe nøyaktig før UL 11 mars. Men kjenner at eg klarer å vente så lenge på mer info.

Så nå e det bare til å smøre seg litt med tålmodighet, og håpe på at man kan oppleve noe liv der snart. Og til man skal på første UL
 
Så koselig å lese dagboken din :) vi er like gamle, ser jeg :)
Gleder meg til å følge deg!
 
12+4

Dagen i dag har gått som de 2-3 siste dagene. Føler ikkje på meg som gravid lengre, da morgenkvalmen er vekke og eg endelig kan begynne å spise normalt igjen. Har ikkje fått i meg så mye den siste mnd.
Merker litt at energien e på vei tilbake. Kan gå tur med hunden min nå, uten at eg må sove når eg kommer hem igjen, så det e veldig deilig. Kunne bruke helgene på noe annet enn å sove :)

Ellers sitter eg nå bare å teller ned dager og uker til UL. Gleder meg veldig til eg skal dit.
Ha en fin helg alle sammen :)
 
12+6

Der var morgen kvalmen tilbake, kvalme på jobben, ingen energi og hodepine. Håper virkelig ikkje at symptomer skal komme tilbake nå. Har vært deilig med 1 uke uten kvalme og oppkast om morgen. Så kan ikkje si at eg har savnet dette her. Håper bare det ikkje forsetter.

Så for se ka ettermiddagen bringer. Skal prøve å spise noe mat, og ser om det blir bedre da.. Så håper eg for hunden min sin del at vi kommer oss på tur, og at det ikkje bare blir lek i hagen.
 
12+6

Der var morgen kvalmen tilbake, kvalme på jobben, ingen energi og hodepine. Håper virkelig ikkje at symptomer skal komme tilbake nå. Har vært deilig med 1 uke uten kvalme og oppkast om morgen. Så kan ikkje si at eg har savnet dette her. Håper bare det ikkje forsetter.

Så for se ka ettermiddagen bringer. Skal prøve å spise noe mat, og ser om det blir bedre da.. Så håper eg for hunden min sin del at vi kommer oss på tur, og at det ikkje bare blir lek i hagen.

Åh, god bedring! Igjen! Jeg har hatt to fiiiine dager nå, men idag var det tilbake igjen:( håper det bare er midlertidig tilbake .
 
13+2
Da e det første gang eg blir sykemeldt. Håper det ikkje skal vare så lenge. E ikkje noe gøy å bare gå heme heller.. Men få prøve å gjøre det beste ut av det, og håpe at morgen kvalmen snart gir seg.
 
Spennende å lese dagboken din - og du som jeg kjenner meg igjen i at kvalmen kommer og går. Sånn er det "dessverre" når man er gravid har jeg forstått! :p

Sykemelding vet jeg også en del om. Det er heller ikke morsomt. Håper du blir fort bedre! <3
 
Så kjedelig med sykmelding da :( håper formen din snart blir bedre.
 
Så kjedelig med sykmelding da :( håper formen din snart blir bedre.
E utrolig kjedelig. Heldigvis skal eg prøve meg på jobb igjen på mandag. Men eg jobber i barnehage på småbarns avdeling. E veldig tøff å jobbe der nå som vi har hatt litt diare i det siste.
 
13+4
Har vært i byn med min mor og niesen min på 8 år i dag. Har hatt en super fin dag, ingen kvalme og ingen plager..
Klarte ikkje å holde meg lengre, så kjøpte mine første babyting. Men siden eg ikkje vet kjønn enda, kjøpte bare en hvit body og et bare hvite sokker..

Men var utrolig deilig å kunne kjøpe noe, ikkje bare gå rundt å vente at det skal skje noe.
Ellers har eg nå bare nøte at kvalmen er borte foreløpig, og at magen holder på å vokse litt.
 
14+3
Da e kvalmen tilbake. Har gått hele uken med morgen kvalme. Men e bare om morgen, og den varer ikkje så lenge, så sånn sett så klager eg ikkje.

Ellers e eg egentlig ikkje plaget med noe annet. Går på jobb hver dag, men merker eg e sliten når eg kommer hem. Men e heldigvis ikkje så sliten som eg var i begynnelsen. Så tror vitamin tilskudde eg går på begynner å virke. Men må vist gå på de gjennom hele svangerskapet og litt til ser det ut som.

Ellers e eg begynt å spise vanlig mat igjen, noe samboeren min synes e bra. Få no kommer det vanlig middag på bordet igjen.

Ellers venter eg bare på at magen min skal vokse, og på Ul 11 mars.
Vil ønske alle sammen en fin fredag :)
 
Ha en fin dag du også! Blir spennende med ultralyd om under en mnd da :)
 
15+6

Dagene går veldig i det samme fortiden. Kvalmen e så og si gitt seg, og eg kaster ikkje opp så ofte om morgen lengre. Noe som e utrolig deilig.

Har en søster som ikkje klarer å vente med å få vite kjønn til barnet. Hun e veldig klar til å begynne å strikke mye mer enn det hun gjør..

Har begynt å se litt på vogn, seng, bilstol osv. Om noen her har tips til vogn merker, tar eg gjerne i mot. Har selv forelsket meg i Simo. Har også kjøpt litt nøytrale klær, og fått litt. Men vil vente litt til før eg virkelig kjøper inn. Skal også bytte soverom, så skal vente til eg har byttet soverom før eg skal kjøpe inn mer. Så eg har et sted å oppbevare alt eg kjøper, og ikkje bare ha det i poser.

Ellers sliter eg veldig med ryggen fortiden, noe som ikkje e noe særlig bra. Men heldigvis går det over når eg legger meg. Så våkner alltid med en frisk rygg..

Nå e det bare 2 uker til UL. Så nedtellingen har begynt :)
 
Jeg skal kjøpe Emmaljunga :) ska se på for tredje gang nå i dag, så skal jeg ned å bestille rett etter oul :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har Simo fra før. Veldig fornøyd:) litt tung, men veldig funksjonell!!


Prinsesse - 27.11.2011
Lillebror/lillesøster - termin 01.08.2014
 
Jeg har Simo fra før. Veldig fornøyd:) litt tung, men veldig funksjonell!!


Prinsesse - 27.11.2011
Lillebror/lillesøster - termin 01.08.2014
Trillet litt på en ny simo lørdag og en ny brio. Simo vognen var da en duo vogn da, men den var mye lettere og var gode dempere på enn brio vognen.

Må ha en vogn som tåler litt, da eg har hund og kommer til å gå mye turer fra dag en av
 
16+3

Da har eg vært hos legen igjen. Sykemeldt ut uken og 50 % sykemeldt fra mandag av. E litt kjipt, siden eg vil jobbe. Men når man ikkje klarer mer enn halv dag på jobb, så e det ikkje mye man kan gjøre.

Blir utslitt og for vondt i hodet av ingenting. E litt irritert på legen min å, få han skylder bare på årstiden og vil ikkje følge det opp. Så føler eg ikkje for noe støtte av legen min, noe som e trist. Så skal bytte lege med en gang det kommer en ledig en på legesenteret som eg går på. Vil ha lege nærheten av der eg bor, så nå har eg 3 min å gå til legen.

Ellers går dagene mine med på å høre på søstrene mine som vil bestemme alt eg skal kjøpe til barnet, noe som e veldig irriterende. Selv om de har barn fra før, så betyr ikkje det at de vet alt bedre enn meg. Men e nå det de går rundt å tror..

Ellers går eg mye tur med hunden min. Har hørt at om man beveger seg mye, e det mindre sjangs for bekkenløsning og fødselen skal vist gå lettere.. Men eg har jo en hund som må ut på tur, så uansett hvilken fordeler det har å bevege seg mye, så må eg uansett ut å gå.. Men merker at når eg har gått i 2 timer, så e eg sliten og vil bare ha meg en liten høneblund. Så e ikkje mye eg orker, men håper det forsvinner snart.. Liker ikkje å gå rundt å være sliten hele tiden.

Tiden går å med på å telle ned til ultralyd. E bare litt over en uke til UL, så eg gleder meg veldig.
Vil ønske alle sammen en fin helg
 
17+1

Da e eg begynt i 50 % sykemelding. Dagene på jobb og etter jobb e mye bedre, selv om eg bare ha jobbet halv dag i 3 dager nå.
Men merker stor forskjell. Har mye mer energi til overs. Og det kommer godt med når man har hund å ta seg av.

Ellers har det ikkje skjedd noe store forandringer. Tror eg kjenner et spark nå og da. Eller, det kjennes jo ut som en boble som sprekker inni meg da xsmile8 E litt rart å da.

Teller ellers forsatt ned til UL. E liksom det eg gleder meg aller mest til nå. Men må si eg gruer meg litt å. Man vet jo aldri ka man få høre.

Ønsker alle en fin dag videre :)
 
Back
Topp