Hvor langt i graviditeten forteller dere om graviditeten til familie og venner?

Venter til etter uke 12:rolleyes:
 
svigers fikk vite det 10min etter jeg viste testen til sambo, og foreldra mine 1uke etter det. sambo la ut på nettet uke 6.. jeg tenkte jeg skal vente til 1.april :)
 
Etter å ha mistet noen ganger har vi bestemt oss for å vente til oul sålenge det er mulig med tanke på voksende mage:) foreldrene våres får nokk vite det før fordi det er godt at de vet det viss det går galt denne gangen også:)
 
Vi kommer hvertfall til å vente til vi har vært på tidlig ultralyd i uke 7/8 før vi forteller det til familie. Det er kun en kollega av meg som vet det foreløpig, da hun kjenner til prøvehistorikken vår fra før.
Gleder meg veldig til å kunne rope det ut til alle og strutte med magen :) nå må tiden gå fort og spiren klamre seg fast <3
 
Jeg fortalte det til en venninne som jeg stoler 100 % på allerede samme kvelden som jeg fikk positiv test, godt å kunne snakke med noen om det og samboeren min befinner seg på en båt uti atlantern et eller annet sted og er mer eller mindre ukontaktbar. Jeg vil gjerne vente til etter uke 12 med å gjøre det offentlig, for har en på 4 som ønsker seg så veldig å få bli storebror, og ikke noe særlig å fortelle det til han om det går galt. Men siden samboeren min reiser ut på jobb når jeg er 9 uker og ikke kommer hjem igjen før jeg er nesten 15 (og da er det nok neppe noen hemmelighet lenger, med mine 152 cm og 45 kg skal det ikke så mye til før det er synlig + at alle rundt oss går og venter på nyheten, så de leter etter tegn hele tiden), er det nok en viss sjanse for at nærmeste familie får vite det rundt uke 9......
 
Tenkte å informere aller nærmeste familie etter 8-10 uker, øvrig familie og venner i uke 12 (etter ultralyd) og offisielt i uke 18 ( etter ordinær ultralyd). Det var planen, men kommer nok ikke til å klare å holde det ;)
 
Jeg er så usikker, går frem og tilbake:p Mine nærmeste venninner vet det allerede, og sjefen på jobb samt de på min avdeling. Dette sa jeg tillfelle noe skulle skje mens jeg var på jobben. Ganske sårbart å bli syk foran barn, når ikke de voksne vet hva det er:)

Men så har mamma invitert meg i venninnebursdag med hele nabolaget (mødrene til alle mine barndomsvenner) der hun skal servere det vi nesten alltid spiser... Biff tartar og sjømat:p Og vin... Mamma er en sladrer, så det er her jeg sliter litt med å bestemme meg om vi skal si det da eller ikke!:) Dårlig gjort å si sånt videre, ja, men når jeg vet det kan jeg nesten takke meg selv:p

Og svigers og min pappa bor i Tr.heim... Så vi vurderer å sende de ett bilde... Men tenker det kan være litt upersonlig! Åh vanskelig:)
 
Min søster vet det, ellers vil vi prøve å vente til uke 12 :)
 
Vi vil prøve å vente til uke 12/tidlig ultralyd, men det er såvidt jeg klarer å holde meg!
Spesielt nå som samboer skal reise offshore, og jeg skal være aleine med lillejenta på 1,5 i to uker. Jeg tror det vil bli to tunge uker...
 
Vi fortalte det til foreldrene våre og lillebroren min dagen vi fant det ut. Jeg var ikjempedårlig form og alle visste at jeg skulle til legen, så ville ikke lyve. I tillegg var det på 50 årsdagen til pappa, så det ble en spesiell bursdagsgave:) terminen min foreløpig er midt i mellom mamma og lillebrors bursdag, de har akkurat en uke fra hverandre :)
Resten av familien får ikke vite det før mot slutten av mars. Vil holde det for oss selv så lenge som mulig :)
 
Vi fortalte våre foreldre det så fort det var positiv test... Ei god venninne fikk vite det noen uker senere.. Vi har måttet fortelle nesten alle på min jobb det pga formen min og noen på jobben til gubben pga tidlig ultralyd i dag.. 7+5 nå pga hjerte slo, så sa at besteforeldre kan fortelle oldeforeldre det i dag :) men at de ikke sier noe videre enda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har fortalt det til arb. giver siden jeg er sykemeldt og et par nære venninner. Resten får ikke vite noe før etter uke 12.
 
Skal prøve å vente til uke 12 før avsløringen. . :)

jente 2010 ♥♥
nr 2 kommer i september 2014 ♥♥
 
Vår hemmelighet er avslørt selv om jeg kun er 5+2 i dag. Vi klarte ikke å holde oss lenger. Vi vet det er tidlig og alt kan skje ennå, men da har vi i hvertfall støtten i ryggen ;-)
 
Var på legevakta i går så fant ut at vi var 9+3 uker utifra det dem kunne tenke seg til etter praten vi hadde med legen.
Så familien og dem nærmeste vet om det hvis man skulle mistet igjen.
 
Foreldrene mine og mannen sine inkl hans søsken vet det, og jeg skal fortelle broren min det så fort jeg får truffet han i person :-D
Men jeg ser det egentlig litt an på personen. Foreldrene våre f.eks skjønner jo at ting kan skje, og jeg vet at de kommer til å være støttende dersom det går galt, så det føltes helt trygt å si det til dem selv om det er tidlig :)
 
Fy så deilig å være 9+3 da!! Hehe, jeg er bare 4+5 :p
 
Jeg gruer meg også fryktelig til å fortelle mine det... de har vært negative de forrige gangene. Første gangen var jeg altfor ung (forøvrig enig i det selv) og det var helt uplanlagt. Men da fikk jeg en kald skulder. Neste gang var det med min mann...og da var dem også negative. Antar de er MINDRE positive denne gangen...
 
Vi skal på hyttetur med venner når jeg er 10 uker på vei så regner med vi nesten må si det da :) også tenker vi at vi bør fortelle familie før vi forteller det til venner så da blir det til at vi forteller dem før vi skal dra :) hadde tenkt å vente til uke 12 men det blir litt for tydelig når vi skal være 5 dager sammen så tett så like greit å si det :)
 
Vi har nettop endret litt i planene våres :p tenkte egentlig fortelle det om to uker ca då jeg er i uke 11. Men vi bestemte oss før att ikke betale masse ekstra før att reise til foreldre og svigers før att fortelle det. Så blir i uke 14-15 istedenfor ;) hvis vi klarer å vente da :p har tre venninner som vet det allerede og en på jobb :) så har noen att snakke med og det er veldig deilig :)
 
Back
Topp