Hvor langt i graviditeten forteller dere om graviditeten til familie og venner?

Thecar89

Blir kjent med forumet
Septembermødre <3
Med vårt første barn måtte jeg fortelle det til de fleste familiemedlemmene da jeg ble innlagt på sykehuset i syden pga blødninger tidlig i svangerskapet (7 uker).

Denne gangen håper jeg på at vi kan vente til 12 uke etter en tidlig ultralyd :) men jeg vet ikke om jeg klarer å holde det så hemmelig. Jeg gleder meg litt for mye :) sambo er inn for å vente så lenge som mulig ;-)



Når Har dere planer om å fortelle det til familie og venner??
 
familie får ikke vite før rundt uke 10. VET at min familie kommer til å gi en kald skulder, og egentlig tror eg ikke hans blir noe begeistret heller, men er heldigvis VÅRT valg.. :)
 
Min familie veit da, siden me var på hytta ilag forrige helg og eg var trøtt, kvalm, kastaopp å ingen alkohol. Så dei skjønte da raskt. Så e da tre gode venninne eg har sagt da til:) resten får venta til ette tidlig ul i allefall:)
 
2 av 3 har jeg fortalt det veldig tidlig, uke 6-7 mens den ene gangen fant jeg det ut ganske sent og mistet! Så en av gangene måtte jeg sende en melding til de fleste og si hva som hadde skjedd !
Så familien får vite det tidlig og ingen andre!:p
 
Er 6+5 og har fortalt mine nærmeste. Tenker å fortelle svigers snart og, resten av verden får vente til de ser det selv ;)

Sent from my D2 using BV Forum mobile app
 
Skulle egentlig vente med å fortelle til foreldre til etter tidlig ul, men mine foreldre vet, og søsteren min og to venninner. Svigers får vite etter tidlig ul om alt er som det skal. Resten av familie og nærmeste venner får vite det ved 12 uker.. Er bare 5 uker nå, så alt kan skje men jeg er så overlykkelig at jeg klarte ikke holde tett til mine aller nærmeste.
Mannen syns det er helt greit å vente med å si noe, han tør ikke helt å ta det helt inn over seg før vi har vært på tidlig ul tror jeg..
 
Testet positivt på julaften, så da kunne vi ikke vente. Sønnen vår fikk pakke opp boka "pirat Petter blir storebror" :) vi ringte også svigers da. Har også fortalt til et vennepar og ei venninne, og siden jeg ble sykemeldt med bekkenløsning måtte jeg fortelle det på jobb. Har også ei venninne som jobber på treningssenteret hvor jeg skal til fysioterapeut om en uke, så kanskje hun også finner ut av det... :p Ble med andre ord ikke så hemmelig som vi hadde ønsket, men går krysse fingrene for at det hår bra!
 
Skal prøve å vente til uke 12.
sambo ønsker å vente lengst mulig o_O:D:)
 
På en side har jeg lyst til å fortelle det til alle med en gang, på en annen side så har jeg lyst å se hvor lenge vi klarer å vente :p

Vet at forrige gang så hadde vi planer om å vente til uke 12 men når den nærmte seg så tenkte jeg at siden vi har ventet så lenge kan vi jo like så greit vente en uke til :p
Men så mistet vi jo i uke 11 så veldig glad for at vi ikke hadde sagt noe...
 
Mamma veit det! Resten må vente;) er 7 uker i morgen og så stolt av meg sjølv at eg har klart å holde det:p ei vennine som veit det og:)
 
Tenker å vente til over uke 10 med familie i allefall.. Helst over uke 12 også, men spørs hvor lenge jeg klarer å holde det skjult :p
 
Hvorfor vil de ikke bli glade for det?
Min mor ga en kald skulder fram til uke 30 når eg ventet nr 1. Litt lettere med be 2 for da sku min søster også ha. Men de er veldig opptatt av at HUN må få flere. For DE har et perfekt liv. Vi har strevd litt mer økonomisk , men d gjør oss ikke mindre egnet. Og svigers mener vi har nok m 2 ;-) går seg vel til

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Min mor ga en kald skulder fram til uke 30 når eg ventet nr 1. Litt lettere med be 2 for da sku min søster også ha. Men de er veldig opptatt av at HUN må få flere. For DE har et perfekt liv. Vi har strevd litt mer økonomisk , men d gjør oss ikke mindre egnet. Og svigers mener vi har nok m 2 ;-) går seg vel til

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Off så dumme argumenter.
men sånt går seg jo alltid til :) og de blir jo superglad i det lille barnebarnet uansett :p

Hos oss blir det nok hjertlig mottatt, men både mine foreldre og sambo sine foreldre har til sammen 7 barnebarn fra før så det blir nok ikke like spennende!
Litt mer; åja, enda et barnebarn :p
 
Vi tenker å fortelle mine og hans foreldre i uke 8 og vente med venner og andre til ihvertfall uke 12. Nære venner blir nok uke 12, blir nok ikke noe på Facebook før vi vet kjønn kanskje.

Jeg er veldig for å legge det ut på nett, så kan vi bekrefte den gode nyheten i stedet for at folk skal gå rundt å lure og ikke tørre spørre oss direkte! Men føler de nærmeste og jobben må få vite det før det blir "offentlig".
 
Kommer nok til å vente i det lengste denne gangen.. vist jeg klarer..
Bare mamma som vet noe. Vil ikke si for mye. veldig redd for å miste igjen.
Men kommer nok til å si det til hele familien og de nærmeste vennene rundt uke 12. Vist alt er normalt...
 
Jeg holder meg til uke 12+/- . Får ultralyd då ca. Så vil jeg ha den overstått pga flerne sa/ma.
 
Jeg har fortalt noen av venninnene mine allerede, og nærmeste familie. Men venter til uke 12 med å offentliggjøre det helt :)
 
Har sagt det til bestevenninnene og ene bestekameraten :)

KOmmer ikke til å si det til familie eller andre venner før rundt 12-14 uker :)
 
Back
Topp