Hvor langt i graviditeten forteller dere om graviditeten til familie og venner?

Er et vennepar av oss, som vet det, som har blitt gravide 5 uker før oss. Vi har prøvd samtidig lenge nå, så var litt morro at det skjedde ganske samtidig. Også er det ei gravid kollega som vet det, som også vet at vi prøver. Ingen andre enn de. Resten får vente til etter ultralyd:) som sikkert blir i uke 12.
 
Tror den aller nærmeste familien får vite det rundt uke 8, litt tidlig men tror ikke vi klarer å holde på en så gledelig nyhet lenger enn det :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
En venninne vet det, og min søster får vite det snart. Men venter med å fortelle resten av familie og venner etter uke 12
 
Familie og svigerfamile fikk vite det denne uken (uke 7). Jeg og samober er enige om at dersom det går galt, ønsker vi å prate med dem om det. Da så vi ikke lenger noen grunn til å vente :)
 
Mine døtre fikk vite det i går med beskjed om at det er superhemmelig :) Jeg er ca 5+2 i dag. Resten av familie/venner får vite etter uke 12.
Litt spent da vi skal på hyttetur med et vennepar om 1 mnd. De kommer nok til å forstå det når jeg ikke drikker vin :)
 
Søstra av typen fikk vite det nå siden ho å er gravid å jeg hadde behov for å hyle det ut til noen :p rester får vite uke 12 og etter ultralyd !! Livredd for for m.a igjenn !

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Vi vil prøve å vente til uke 12/tidlig ultralyd, men det er såvidt jeg klarer å holde meg!
Spesielt nå som samboer skal reise offshore, og jeg skal være aleine med lillejenta på 1,5 i to uker. Jeg tror det vil bli to tunge uker...

Er det veldig mange som tar tidlig UL? Ser så mange skriver i denne tråden at de skal ha det. Jeg hadde ikke tenkt å gjøre dette, synes 1250 kr er ganske mye penger.. Men blir litt usikker nå, når jeg ser at så mange har tenkt å gjøre det. Kanskje det er mer vanlig enn jeg trodde?

Vi har sagt det til 2 vennepar og svigermor, siden hun var på helgebesøk og ville servere vin. Ellers prøver vi å holde det hemmelig i alle fall frem til uke 9-10 til resten av familien, og 10-12 med kollegaer og venner.
 
Back
Topp