Mange som jobber 100%?

HanneMarie

Betatt av forumet
*MIA*
Jeg hadde 20% sm i november og desember, fordi jeg var sliten og lei. Nå FIKK jeg ikke sjukmelding, legen hadde vært på sjukmeldingskurs og mente at jeg ikke kvalifiserte pga 1) jeg er ikke syk 2) arbeidsgiver kan tilrettelegge 3) vi er en inkluderende arbeidsliv-kommune med veldig mange egenmelding per år som skal brukes opp før sjukemelding. Så nå er jeg tilbake i fullt, og det går egentlig greit.. . selv om jeg synes legen var litt smålig... han kunne klappa meg på skuldra og sagt " jeg gir deg 50 % jeg, så kan du være hjemme og slappe av og ordne til den lille kommer".. ;)

Har "permisjon" enda, eller dvs, kom meg aldri tilbake i jobb igjen etter jeg var ferdig med permisjonen i mai. Men ja, syntes legen din var litt for streng! Greit du ikke trenger 100% sm, men det var jo en grunn til de 20% du fikk tidligere, å formen har vel sikkert ikke blitt bedre!? Greit de skal følge boka, men altså....!

Er 100% sykemeldt pga. muskelsmerter i lår/rumpe/bekken. Prøver å holde meg aktiv hjemme, tøye, går korte turer... Det er alt som skal til før smerten kommer.

Legen sa det var urealistisk at jeg kom til å jobbe igjen før permisjon. Jobben min har gitt beskjed om hvilke tilretteleggingsmuligheter jeg har, men sier de er enige med legen i at det er ikke realistisk å flytte meg fra en skjermet avd. (ikke trygg for meg pga. vold og utagering) til en somatisk avd. (med mye stell). Jeg vil uansett ikke være i stand til å gå og trø i 7,5 time hver dag.

Jeg syns ikke det er kjekt å sitte og "forsvare" helsen min hos legen. For jeg vet jeg er ikke syk, jeg er gravid. Men graviditeten gir meg plager, og jeg tror legen ser at jeg bare er realistisk mtp. jobben.

Du skriver at legen ikke vil sykemelde pga. arbeidsgiver kan tilrettelegge. Har de nevnt måter å gjøre dagene lettere for deg på?

Jeg er 100% sm. Pga bekkenløsning. Kommer til å være sm resten av sv.skapet også gr dette. Eneste tilretteleggingen jeg kan få er hjemmekontor, men hjelper veldig lite det når jeg er sengeliggendes store deler av dagen :-P har vært sm siden november.. merker jeg begynner å bli litt lei av å gå hjemme nå, men merker at det hjelper mye :-) gleder meg til jeg har en å gå hjemme med fra april av <3

Jeg jobber 100% og kjenner ofte at bare 20% sm hadde vært utrolig godt, har ikke overskudd til annet etter arbeidstiden og det hater jeg. Føler ikke at jeg strekker til noen ganger. Men legen min er skikkelig kjip, aldri om jeg hadde fått noe som helst sykemelding av han. Jeg er jo ikke syk, jeg er bare gravid.. Heldigvis går det som regel greit! Jeg har alt i alt hatt et godt svangerskap og det er jeg utrolig glad for.

Har bare 60% stilling, og kjenner det er helt greit :-) har bare valgt å ikke ta no særlig ekstra, og heller kose meg hjemme. Hadde nok ikke vært sykmeldt hvis jeg jobba 100% heller, men hadde nok heller ikke hatt så mye overskudd og energi til andre ting da

Jobber 100%, sliter egentlig med bekkenet og forferdelig hodepine, men legen hørte ikke på det øret:( nå sliter jeg tillegg meg å sove nok så føler jeg går rundt i koma:p

Jobber 100% og det går veldig fint selv med aktiv jobb som sykepleier :) Har en sjef som hører på meg og tilrettelegger med en gang jeg gir beskjed om noe :) Håper jeg kan være i full jobb ut tiden :) Men blir vel tyngre etterhvert sikkert..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er 100% sykemeldt pga. muskelsmerter i lår/rumpe/bekken. Prøver å holde meg aktiv hjemme, tøye, går korte turer... Det er alt som skal til før smerten kommer.

Legen sa det var urealistisk at jeg kom til å jobbe igjen før permisjon. Jobben min har gitt beskjed om hvilke tilretteleggingsmuligheter jeg har, men sier de er enige med legen i at det er ikke realistisk å flytte meg fra en skjermet avd. (ikke trygg for meg pga. vold og utagering) til en somatisk avd. (med mye stell). Jeg vil uansett ikke være i stand til å gå og trø i 7,5 time hver dag.

Jeg syns ikke det er kjekt å sitte og "forsvare" helsen min hos legen. For jeg vet jeg er ikke syk, jeg er gravid. Men graviditeten gir meg plager, og jeg tror legen ser at jeg bare er realistisk mtp. jobben.

Du skriver at legen ikke vil sykemelde pga. arbeidsgiver kan tilrettelegge. Har de nevnt måter å gjøre dagene lettere for deg på?

Nei, det har vi ikke snakket om.. men føler det går helt fint når jeg først har kommet meg på jobb, + at sjefen er obs på at jeg ikke skal få for mange nye saker. Jobber på kontor ,ingen tunge løft :) Det jeg trenger er SØVN, og det får jeg ikke lov til på jobben, hehe...

Men sjefen min er KJEMPESNILL, og hun sier at i vår jobb (barnevern) er det veldig viktig å ta vare på psyken og helsa, så hvis jeg føler for det kan jeg ta en egenmelding. Så langt har jeg sluppet , men fint å ha det i bakhånd :)

Sjefen min er også veldig snill, men det er begrenset hva han kan tilrettelegge når det er mangel på søvn og sitting som er problemet (har kontorjobb). Sliter også med bekkenet. Jeg har dessverre brukt opp egenmeldingsdagene mine, og de regnes vel i 12 måneders omgang og ikke ut fra kalenderåret. Så hvis jeg skal få sykemelding så må det være pga sykdom og ikke graviditetsplager.

jeg jobber 100%.
kjenner at jeg er utrolig sliten og har ikke overskudd til noe annet en å være på jobben.
det er ingen forståelse å få fra ledelsen på jobb heller.

jobber i en stilling hvor jeg er nødt å være tilgjengelig hele døgnet, men plutselig ble jeg tatt inn på kontoret til sjefen min og fortalt at det ikke var akseptabelt å komme flere ganger for sent (har fleksitid, men ikke likevel!? overtid inkludert i lønn).
kom kanskje 15min senere noen dager pga kvalme og bare rett og slett at jeg er så sliten på morningen.

nå stiller jeg på slaget, men kjenner at jeg begyner å bli litt lei hele opplegget.

tar det opp med legen neste uke på kontroll- så får v se.

har ikke lyst å være en sån "klagende" gravid heller- for formen er jo OK.

Jobber 100 % og begynte i ny jobb i dag! Er en fysisk krevende jobb, men det er ingen problem :) jeg går derimot ut i svangerskapspenger fra uke 34 (grunnet fysisk jobb) så har under 2 Mnd igjen :)

jeg jobber 100%.
kjenner at jeg er utrolig sliten og har ikke overskudd til noe annet en å være på jobben.

jobber i en stilling hvor jeg er nødt å være tilgjengelig hele døgnet, men plutselig ble jeg tatt inn på kontoret til sjefen min og fortalt at det ikke var akseptabelt å komme flere ganger for sent (har fleksitid, men ikke likevel!? overtid inkludert i lønn).
kom kanskje 15min senere noen dager pga kvalme og bare rett og slett at jeg er så sliten på morningen.

nå stiller jeg på slaget, men kjenner at jeg begyner å bli litt lei hele opplegget.

Utrolig kjipt når de viser så lite forståelse. Har hatt det litt slik på jobben selv, min nærmeste sjef er skikkelig snill (han kjører meg til og med til behandling hos manuellterapeut), men han presses fra andre ledere. Ei i administrasjonen følger med med falkeblikk og springer rundt i hele bygningen hvis jeg ikke har komt på jobb når jeg har kontroller o.l. Utrolig ubehagelig og irriterende.

Utrolig kjipt når de viser så lite forståelse. Har hatt det litt slik på jobben selv, min nærmeste sjef er skikkelig snill (han kjører meg til og med til behandling hos manuellterapeut), men han presses fra andre ledere. Ei i administrasjonen følger med med falkeblikk og springer rundt i hele bygningen hvis jeg ikke har komt på jobb når jeg har kontroller o.l. Utrolig ubehagelig og irriterende.

ja er liksom den iriitasjonen av å føle seg overvåket.
Når jeg jobber så mye som jeg gjør synes jeg ikke det er for mye forlangt at jeg skal kunne ta noen rolige morninger de dagene som er verst.
alternativet er jo å sykemelde seg og det er jo ingen tjent med.

Sniker.. er det ingen som går til Jordmor? Da kan man få svangerskaps penger i stede for sykemelding. Er arbeidstilrettelegging på en måte, for gravide som ikke er syke. Jeg har fått redusert arbeidstid per dag pga tungt fysisk arbeid (kjøkkensjef). Dette har blitt gradert igjennom hele svangerskapet. Da betaler jobben for de timene du arbeider, og nav dekker resten av lønna di :)

Jeg jobber 100 %.
Det går kjempe fint enn så lenge.
Merker selvfølgelig at jeg er mer sliten enn vanlig, men det et jo ikke overraskende. Tar på å gå gravid.
Gått opp 16 kg og 4 str i arb.bukse.
Nå har jeg heldigvis ikke fått noen plager. Ikke kvalm. Ikke vondt i rygg. Ikke bekkenløsning/låsning.
Har også en sjef som viser hensyn og er flink til å tilrettelegge.
Det hjelper jo en god del.
Dere som dessverre sliter, hør om svangerskapspenger.
Viktig å ta vare på seg selv og ikke slite seg helt ut.

Høres ut som det er endel som sliter og trenger sykemelding.

Jeg jobber 100% og det går helt fint! Fungerer som normalt på jobb bare jeg får i meg nok mat;-) Er jo litt sliten på slutten av dagen og hviler av og til litt når jeg kommer hjem. Men det er jo ikke rart at vi blir litt slitne med alt som foregår i kroppene våre.

Synes det er fint å kunne jobbe fullt og regner med å jobbe fullt frem til permisjonen begynner. Er vel det som er mest vanlig?

jeg jobber 100%.

Sniker fra januar.. Jeg ville heller ikke være en klagende gravid, men når det ikke lenger ble mulig å tilrettelegge fordi arbeidsgiver ikke ville, gadd ikke jeg mer heller.. Mye bedre å la være, jeg ble et nytt menneske og klarer å se positivt på ting igjen, noe jeg absolutt ikke gjorde.. Jeg følte meg fyllesyk hele tiden og hadde aldri energi til noe annet ennjobben.. Absolutt ingen som takker deg for at du skal jobbe mer enn nødvendig, misforstå meg rett..

Back
Topp