Mange som jobber 100%?

Så bra alle som jobber og står på! Skulle ønske det var meg..:( jeg ble 70 prs sykmeldt av legen nå. Kjenner meg ikke igjen i det med lite forståelsesfulle leger, han foreslo egentlig 100 prs sykmeldt men vi landet på 70. Tror han er "snill" sånn men det burde jo ikke være så store forskjeller! Er man helt utslitt og har plager burde man få noen prosent! Jeg kjenner dessverre på dårlig samvittighet men er det sånn så er det sånn...

Sniker fra januar.. Jeg ville heller ikke være en klagende gravid, men når det ikke lenger ble mulig å tilrettelegge fordi arbeidsgiver ikke ville, gadd ikke jeg mer heller.. Mye bedre å la være, jeg ble et nytt menneske og klarer å se positivt på ting igjen, noe jeg absolutt ikke gjorde.. Jeg følte meg fyllesyk hele tiden og hadde aldri energi til noe annet ennjobben.. Absolutt ingen som takker deg for at du skal jobbe mer enn nødvendig, misforstå meg rett..

Det er sant det!
føler bare at siden jeg ikke har noen særlig problemer med verken bekken eller andre ting så blir det litt smålig av meg å klage.
er kanskje bare det at samvittigheten ovenfor andre kollegaer tar litt overhånd.
men kjenner jeg er rimelig lei etter hvert.

hvor tidlig sykemeldte du deg?
jeg har jo enda en stund igjen........

Sniker.. er det ingen som går til Jordmor? Da kan man få svangerskaps penger i stede for sykemelding. Er arbeidstilrettelegging på en måte, for gravide som ikke er syke. Jeg har fått redusert arbeidstid per dag pga tungt fysisk arbeid (kjøkkensjef). Dette har blitt gradert igjennom hele svangerskapet. Da betaler jobben for de timene du arbeider, og nav dekker resten av lønna di :)

Joda, går til jordmor, men hvis ikke arbeidet er skadelig for for fosteret, noe mitt arbeid på kontor ikke er, så har jeg vel ikke grunnlag til å få det.

Fra NAV sine sider: Svangerskapspenger kan gis dersom arbeidet ditt kan medføre fare for fosteret. Du må beskrive risikoen og redegjøre for at det ikke finnes andre arbeidsoppgaver som du kan utføre. De medisinske vurderingene må dokumenteres av lege eller jordmor.

Det er sant det!
føler bare at siden jeg ikke har noen særlig problemer med verken bekken eller andre ting så blir det litt smålig av meg å klage.
er kanskje bare det at samvittigheten ovenfor andre kollegaer tar litt overhånd.
men kjenner jeg er rimelig lei etter hvert.

hvor tidlig sykemeldte du deg?
jeg har jo enda en stund igjen........

Jeg jobbet 60% fra uke 28-32(?) var det vel.. Siden arbeidsgiver stadig fortsatte å spørre om jeg kunne jobbe ekstra og gjøre de tingene jeg fikk vondt av, funket det dårlig å vise seg på jobb :( det er ikke noe gøy å være hjemme hele tiden når man fungerer litt, men det er veldig hyggelig å orke og snakke med andre også :) jeg syns også det var vanskelig å bli 100% sykemeldt siden jeg ikke har så veldig synlige plager, men når jeg måtte få samboer til å hente meg på jobb fordi jeg ikke turte å kjøre selv fant jeg ut at det var på tide å gi seg... Lykke til :)

Joda, går til jordmor, men hvis ikke arbeidet er skadelig for for fosteret, noe mitt arbeid på kontor ikke er, så har jeg vel ikke grunnlag til å få det.

Fra NAV sine sider: Svangerskapspenger kan gis dersom arbeidet ditt kan medføre fare for fosteret. Du må beskrive risikoen og redegjøre for at det ikke finnes andre arbeidsoppgaver som du kan utføre. De medisinske vurderingene må dokumenteres av lege eller jordmor.

Okay, er sikkert litt forskjellig fra Jordmor til Jordmor også. Min er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra sånn at babyen også har det bra. Og da skal det ikke så mye til for at jeg kunne få det, dersom jeg ikke følte meg bra. Har hele tiden fått bestemme selv hvor mye jeg vil/orker/kan jobbe. Men man kan jo alltids snakke med jordmor å høre om det er mulighet for litt redusert arbeidstid. Det hjelper mye å bare jobbe litt kortere dager :)

Okay, er sikkert litt forskjellig fra Jordmor til Jordmor også. Min er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra sånn at babyen også har det bra. Og da skal det ikke så mye til for at jeg kunne få det, dersom jeg ikke følte meg bra. Har hele tiden fått bestemme selv hvor mye jeg vil/orker/kan jobbe. Men man kan jo alltids snakke med jordmor å høre om det er mulighet for litt redusert arbeidstid. Det hjelper mye å bare jobbe litt kortere dager :)

Ja, det hadde vært magisk :) Ikke fordi jeg er lat eller noe, men jeg kjenner at jobben tar så mange krefter. Bare reisetid til jobb er slit, 1 time til og fra, og når jeg skal på behandling og trening hos manuellterapeut er det også 1 time, bare fordi kollektivtilbudet er så dårlig ikke fordi avstanden er lang. Tar ca 15 min til og fra jobb med bil, 5 min til og fra til manuellterapeut, så da kan man tenke seg hvor elendig det er.

Ja, det hadde vært magisk :) Ikke fordi jeg er lat eller noe, men jeg kjenner at jobben tar så mange krefter. Bare reisetid til jobb er slit, 1 time til og fra, og når jeg skal på behandling og trening hos manuellterapeut er det også 1 time, bare fordi kollektivtilbudet er så dårlig ikke fordi avstanden er lang. Tar ca 15 min til og fra jobb med bil, 5 min til og fra til manuellterapeut, så da kan man tenke seg hvor elendig det er.

Legg det frem for jordmor, så er jeg sikker på at det ordner seg :) Hun fylte bare ut et skjema som jeg leverte til nav, trengte ikke noen lang utgreing. Sto bare en kort forklaring der og at arbeids tiden redusertes til 50% a 4 timer jobb om dagen :) Lykketil!

Legg det frem for jordmor, så er jeg sikker på at det ordner seg :) Hun fylte bare ut et skjema som jeg leverte til nav, trengte ikke noen lang utgreing. Sto bare en kort forklaring der og at arbeids tiden redusertes til 50% a 4 timer jobb om dagen :) Lykketil!

Skal gjøre et forsøk ;)

Jeg hadde 20% sm i november og desember, fordi jeg var sliten og lei. Nå FIKK jeg ikke sjukmelding, legen hadde vært på sjukmeldingskurs og mente at jeg ikke kvalifiserte pga 1) jeg er ikke syk 2) arbeidsgiver kan tilrettelegge 3) vi er en inkluderende arbeidsliv-kommune med veldig mange egenmelding per år som skal brukes opp før sjukemelding. Så nå er jeg tilbake i fullt, og det går egentlig greit.. . selv om jeg synes legen var litt smålig... han kunne klappa meg på skuldra og sagt " jeg gir deg 50 % jeg, så kan du være hjemme og slappe av og ordne til den lille kommer".. ;)

Sykemelding og graviditet er vanskelig! Man kan ikke skrive gravid som grunn, da det ikke er en sykdom. Og gi sykemelding pga behov for å slappe av blir nok også litt tynn grunn ;) ( var kanskje humoristisk ment?! :p )
Nå kan det jo være andre grunner for din del til at du føler behov for sykemelding :)

Synes personlig det er litt for lett å få sykemelding - generelt, ikke bare i graviditet!
Synes legen din høres fornuftig ut og regner med du kan gå tilbake dersom dette ikke blir å fungere for deg! :) supert at det går greit å jobbe :)

Jeg har vært 100% sykemeldt siden midten av november på grunn av bekkenløsning og store smerter på grunn av det. Jobber på Meny i kassa og i Posten og medfører derfor ekstremt mange tunge løft (i posten) og mye rompesitting i kassa. Sjefen prøvde å gjøre det hun kunne for å tilrettelegge, men når de ikke kunne sette inn ekstra folk hjalp det lite. Jeg jobbet mye aleine i posten, og da kan man ikke la vær å løfte pakkene uansett. Legen min var veldig forståelsesfull og har nå sykemeldt meg til midten av februar, men blir sykemeldt helt ut sa han siden det ikke var sjans for at jeg greide å jobbe korte dager en gang. Sjefen var helt enig siden hun nettopp har vært ute i svangerskapspermisjon selv og hadde hatt bekkenløsning. Legen sier hele tiden at jeg er ikke syk, men jeg er likevell for dårlig til å jobbe. Viss jeg ønsket å prøve å jobbe litt så kunne jeg få lov til det, men jeg ville heller prøve å være nok oppegående til å lage middag og vaske klær. Jeg greier ikke kjøre bil mer enn Max 15 minutter og ligger sikkert 90% av døgnet på grunn av så store smerter at jeg sliter med å i heletatt bevege meg. Var hos jordmora i dag og hun anbefalte meg å vrikke og danse "mage-dans" litt hver dag så jeg ikke fikk låsinger og stivnet helt som en pingvin :-D

Jeg er nå 100% sykemeldt, og det er ikke på grunn av at jeg er i dårlig form. Jeg har litt problemer med å sove om natta, men har ikke plager eller noe. Hadde det ikke vært for at jeg går til hyppige kontroller og ser at tvillingene har det bedre nå som jeg tar det mer med ro (har jo kontorjobb, så syntes den var rolig nok) - så hadde jeg ikke innsett hvor viktig det var. Det er vanskelig å være sykemeldt fordi noen andre trenger roen, og man ikke merker det direkte selv :)

Er 100 % sykemeldt pga åreknuter i underlivet. Er veldig smertefullt, og hadde det ikke vært for det så hadde jeg fortsatt jobba. Blir sykemeldt ut svangerskapet ;)

Jeg jobber 100%, og det går helt fint :) Har bekkenløsning og mye kynnere, men tar det rolig når jeg trenger det. Legen ville sykemelde meg enten helt eller delvis, men jeg synes faktisk han tar for lett på sykemelding, så prøver meg i jobb litt til. Kaster selvfølgelig inn håndkle hvis jeg føler det blir for tungt eller at det går utover barnet på noe vis.

Back
Topp