Utstyrstråden

Mars2017<3

September 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Mye skal handles inn før den lille melder sin ankomst, hva skal du kjøpe? :)
 
Har i grunnen alt... stellekommode, seng, himmel, vogn, bilstol, pumpe, ammepute, video baby call, lekegrind .. må vel kjøpe ny madrass, vil nok ha ny vogn igjen, bæresjal og krype matte .. og masse nytt tøy : D har 2 jenter fra før så blir spennende og se om jeg kan bruke jente tøyet igjen :) Har jo god tid på oss da :p Dere da??

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde i grunn alt, men siden jeg og far til første barnet ikke r sammen lengre skulle han ha alt babyutsyret. Så her må alt kjøpes på nytt :/
 
Jeg har også mye fra før, har ikke kvittet meg med noe :p Men har veldig lyst på litt nytt denne gangen da.. I allefall ny vogn og bilstol. Så kommer det jo ann på om det blir gutt eller jente. Bli det gutt så har vi alt av klær, blir det jente så må jeg nok ut å handle litt :D
 
kommer til å kjøpe alt nytt...har gjemmt på litt klær som eg kommer til å bruke,men vogn å seng osv skal eg ha nytt denne gongxsmile8
 
Skal kjøpe nytt bilsete og bag til vognen! Ellers trur eg vi har det meste;)
 
Har det meste fra før men skal kjøpe nytt bilsete, stokkestol m/newbornsete, ei good ammepute denne gangen, ny vippestol og evt klær hvis det blir gutt
 
Har det meste tror jeg.. men blir nytt krabbeteppe, bilsete, nye hjul på vogna, litt mer klær, lekegrind og ny flaskekoker etterhvert og flasker :)
 
Her har vi tatt vare på alt etter snuppa. Så er i grunnen ikke noe vi MÅ ha. Regner med at vi ikke skal vite kjønnet denne gangen heller, så de nøytrale klærne fra sist kan brukes igjen:) litt mer ull i de minste størrelsene må vi kanskje ha. Og nye tøybleier regner jeg med at jeg ikke klarer å holde meg unna ;)




---—–-
 
Hm.. Me he i grunnen alt me trenge. Benjamin e no berre 1,5 år. Meen, blir de jente vil ej kanskje kjøpe ny bag til vogna, og myykje fine klede :) *drømme*
Bæresjal hadde ej ikkje, so de vil ej kjøpe. Ooog Video baby Call :)
 
Ny bilstol må vi ha, da den vi brukte nå er 8 år gammel. (Den finnes ikke mer for å si det sånn). Seng og stellekommode har vi. Og badekar. Og en del klær etter eldste, og vi har nok av folk og arve etter.

Må kjøpe bag til vogna (koster i underkant av 2000 for en TFK Quickfix), og vurderer å kjøpe en brukt simo dypvogn til vinteren. De koster jo en slikk og ingenting på finn. Ellers ønsker jeg meg en ErgoBaby. Og jeg vil han en sånn hvot lekegrind i tre som kan justeres i forskjellige høyder. Og BabyCall må vi og kjøpe vist.


Ellers har vi alt. Og jeg trøster meg med at butikkene er åpne etter fødsel og hvis man finner ut at behovet for noe er der.
 
Mannen vil ha babycall, men klarte oss fint uten sist. Ellers har vi det meste, unntatt evt jenteklær. Men det kan vi arve i haugevis
 
Mannen vil ha babycall, men klarte oss fint uten sist. Ellers har vi det meste, unntatt evt jenteklær. Men det kan vi arve i haugevis

Den vi hadde sist bare bråkte, og jeg ble aldri helt fortrolig med den. Dessuten bodde vi i en liten leilighet der det strengt talt ikke var nødvendig. Nå har vi hus over flere etasjer og soverommene er i en annen etasje enn oppholdsarealene.
 
Trenger alt! Hadde brukt seng og vogn sist som vi ikke var happy med, så sparte ikke på d. Har bittelitt klær igjen. Men trenger d meste likevel :) kjekt d ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Trenger vel nesten ingen ting foruten evt jentetøy, men har lyst på søskenvogn, ny stelleveske og kanskje leandervugge. Får se det litt ann :)
 
Regner med at vi ikke skal vite kjønnet denne gangen heller

---—–-

Så spennende å ikke vite :D har også lyst til det :D men må ha noe nytt og det gjør meg litt usikker på om jeg kanskje burde vite så lenge alt jeg eier er til jente :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Så spennende å ikke vite :D har også lyst til det :D men må ha noe nytt og det gjør meg litt usikker på om jeg kanskje burde vite så lenge alt jeg eier er til jente :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjempespennende:) sist hadde jeg kjøpt litt nøytrale klær i de minste størrelsene og arvet masse gutteklær (var "sikker" på gutt). Men ut kom ei lita jente! Vi fikk masse jenteklær i gaver og fikk nettshoppa masse jenteklær så det var ikke noe problem egentlig... Blir det gutt denne gangen så får jeg nettshoppe mens jeg ammer igjen;)


---—–-
 
Siden det er vår første så må vi nok ut å kjøpe alt. Hvor tidlig startet dere å handle inn ting? Hvor mye brukte dere på å kjøpe inn alt til det første barnet?
 
jeg er overtroisk når det gjelder å handle inn for tidlig.. Så vent til siste trimester med å kjøpe inn og ha alt klart. Da får du få mannen til å hjlepe til med å skru å sette sammen og bære for da er magen mest sannsynlig i veien ;) Skal dere male babyrommet? så hadde jeg gjort det tidlig, sånn at all maling lukt og skadelige stoffer blir borte fra rommet, den første tiden kommer sikkert babyen til å sove på deres rom og stua før du legger deg. men male i barseltiden er vel ikke noe jeg ville ha regna med vi har tid til ;) hvor mye man bruker på å kjøpe alt nytt er også inviduelt. For et hav av forskjellige merker og varianter av alt utstyr som koster også forskjellig. Så du får google litt, og gå i butikker å sammenligne priser og se litt på hva slags mønster/farge du vil ha på diverse utstyr :) lykke til, kjempe spennende tid :)
 
Her må også alt kjøpes da det er førstemann, men venter nok også en god stund for ikke å friste skjebnen :p Kommer nok til å handle en del på finn, mye fint brukt, men kjøper nok en del nytt og ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp