Dere med barn med atopisk eksem

Løvetann1

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Hvilken krem bruker dere på barnet? Jenta mi er 3 måneder og ser ut som om hun kanskje har atopisk eksem.

Også, hva slags klær bruker dere nå på vinteren? Oppdaget nettopp nå når jeg skulle gi henne ett bad at hun hadde fått utslett på hele armene og øverst på overkroppen, og i dag har hun hatt ull på hele dagen, så ser jo at det ikke fungerer... Men hva kan vi bruke da? Og kan vi bruke ull oppå bomull f.eks?

Her brukes aderma balm. Og ull med bomull inni funker her, men ikke alle som kan ha det.

Sendt fra moben :)

vi bytter på flere typer for ved å bruke samme krem over lenger tid kan gjøre at de begynner å reagere. Bruker aderma , hellosan, repair og en jeg ikke kommer på akurat nå i farta
Prøver å ikke bade de for mye , bruke olje i vannet ved bading, ikke ull for her så ble de være med å bruke ull. SÅ her bruker vi bomull og fleece

Har ikke barn med det, men hsr det selv.Mamma pleide å bade meg i rikshospitalets bade olje og selv anbefaler jeg kremen danatekt. Legene sier mye forskjellig, noen sier smør masse og noen sier smør lite. Pga at huden selv skal kunne produsere fett naturlig. Prøv bambus ull! Viktig at hun ikke blir for varm, siden det kan provosere fram kløe. Håper hun vokser det meste av seg og lykke til :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

No for tida brukar vi Locobase (den gule) ved behov. Eksemet har vore veldig bra det siste året, har ikkje hatt behov for anna enn Locobase. Har og liggande Locoid, men har som sagt ikkje trengt det på lenge.

Her tåler jenta ull greitt, eksemet har vore verst på hendene om vinteren pga. kulde og fuktighet, men ho har og hatt ein del i ansiktet om sommaren, sikkert når ho er svett og varm.

Smører med Decubal (men den inneholder lanolin) og Danatekt.

Kler ham i bambus på vinteren :)

Mine bruker bomull eller superundertøy innerst aldri ull. Pass på at de ikke blir for varme :)

Takk for tips og råd. Vi får prøve oss litt frem til hva som passer best for Lillejenta :) Skikkelig irriterende at hun skulle få det da.

Hva er deres erfaring? Blir det verre før det blir bedre, eller kan jeg håpe på at hun bare kommer til å ha litt mildt utslett til dess hun vokser det av seg?

Takk for tips og råd. Vi får prøve oss litt frem til hva som passer best for Lillejenta :) Skikkelig irriterende at hun skulle få det da.

Hva er deres erfaring? Blir det verre før det blir bedre, eller kan jeg håpe på at hun bare kommer til å ha litt mildt utslett til dess hun vokser det av seg?

Min var ganske ille på vinteren og fin på sommeren. Nå er hun 3,5 år og har den absolutt beste vinteren så langt. Ser ut til at hun har vokst av seg det verste :-)

Har dere vært hos en lege som spesialiserer seg innen eksem og allergi hos barn? :-)

Ha masse olje i badevannet, ikke såpe. Ikke bade for ofte. Du kan bruke bambus eller silke som alternativ til ull. Sportsundertøy i polyester når hun blir eldre og fysisk aktiv.

Vi bruker Locoid 0,1%, på områder hun begynner, har eller får utbrudd. Somregel inni armene, håndledd og på baksiden av knærna. Dette er en reseptbelagt salve men knallgod. Tar knekken på eksemen relativt kjapt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Merket at min datter hadde litt utslett og tørr fikk jeg henvisning av fastlegen til spesialist, siden jeg selv har atopisk eksem astma og allergi. De tar tester og de gir deg råd om eventuelle kremer og en liste over hva barnet ikke skal spise! Helt supert :-D Anbefaler det på det sterkeste, så får dere svar på alt dere lurer på ☆

Merket at min datter hadde litt utslett og tørr fikk jeg henvisning av fastlegen til spesialist, siden jeg selv har atopisk eksem astma og allergi. De tar tester og de gir deg råd om eventuelle kremer og en liste over hva barnet ikke skal spise! Helt supert :-D Anbefaler det på det sterkeste, så får dere svar på alt dere lurer på ☆

Gjerne verdt å ta det opp med legen da ja... :)

Nå bruker vi apobase. Ellers varierer vi mellom SH hudpleiekrem, apobase, aderma exomega og apobase. Vi bruker SH hudpleiekrem i badevannet i stede for olje, da olje gjør det verre for datteren vår. På de verste stedene bruker vi elocon kortisonsalve, men det er på resept. Vi har god erfaring med Hust&Claire ull/bomulls-tøy. Det går overraskende bra. All annen ull får hun utslett og sår av..

Har fått en Hust&Claire body i gave, så skal prøve den når utslettet har gitt seg og se hvordan det går... Håper hun tåler det!

Back
Topp