Dere med barn med atopisk eksem

Vi bruker kortisonsalve på resept fra legen også to forskjellige hudkremer fra apoteket som skal hjelpe huden å bygge seg opp igjen, da kortison kan føre til tynn og slitt hud. Så bruker vi også en fet kuldekrem. Husker ikke navnene på noen av dem akkurat nå å orket ikke løpe ned :p

Vi har brukt Locoid på lillebror. Han hadde en del når han var et halvt år. Blitt bedre nå da.

Jeg har selv hatt eksem siden jeg var liten så blir en del kortison i hjemmet. Jeg bruker elocon da. Den er litt sterkere.

Men nevøen min var skikkelig plager fra fødselen av. Han har brukt veldig sterke salver.

Hos oss fungerer det fint med nøstebarn-ull! Den er ubehandlet, så mange med atopisk eksem kan bruke den, eventuelt ull/silke :-)
Vi bruker aderma balm, men er på utkikk etter krem med kortere ingrediensliste... Grøsser litt av alle kjemikaliene som brukes, og det går jo en del flasker på ett år! Nå er "lykkelig som liten" under utprøving, og foreløpig ser det bra ut! Andre som har erfaring med den på atopisk hud? Også masse olje i vannet, og bading så sjeldent som mulig. Aldri såpe, unntatt til håndvask. Kortison må dessverre til i dårlige perioder.

Nå er litlejenta blitt 1 år, og hun har vært veldig fin i huden etter vi var på Lanzarote i mars. Er veldig spent på hvordan det blir nå når vinteren nærmer seg igjen. Har fått en body i bambus og gleder meg til å prøve ut den... Bruker fortsatt aderma balm etter hvert bad, og kremen innimellom utenom. Som sagt, lurer på hvordan det blir når kulda kommer...

Back
Topp