Hihi.. Jeg har bestilt fødeplass i dag :)

åja det var det ja. Fødte sist på ullevål, men følte vel ikke at jeg fikk den beste oppfølginga med tanke på at jeg var førstegangsfødende. Selv om guttungen fikk bra oppfølging. Håper det er tidsnok når jeg skal til lgen den 8januar..

Jeg fikk også første på Ullevål, følte jeg ikke ble hørt i det hele tatt når jeg ringte inn, de fikk bare med seg førstegangsfødende og satte på seg skylapper! Samme med hu som undersøkte meg, men skal si det ble fart på de når jeg hadde full åpning!! :p
 
Jeg kjenner flere som er veldig fornøyd med Riksen så forstår godt dere som bestiller tidlig dit når dere bor i området. :) Det er vel gøy å bestille fødeplass. Hihi.. Da er det jo enda mer på "ordentlig".

*Taster på app på mobilen*
 
Uansett; i forhold til sykehus ligger Sande sånn midt i mellom sånn at vi kan velge. Men i prinsippet hører vi til Sykehuset i Vestfold.

Ikke i følge hjemmesidene til Sykehuset i Vestfold. Der står det at de har ansvar for psykisk helse og rus for Sande kommune, men at øvrige somatiske helsetjenester hører til Vestre Viken HF. Så da høres det ut som du burde søke til Tønsberg om du ønsker å føde der. :confused:

Står ingenting om når dette gjelder fra da.

http://www.siv.no/omoss/Sider/side.aspx

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
Ikke i følge hjemmesidene til Sykehuset i Vestfold. Der står det at de har ansvar for psykisk helse og rus for Sande kommune, men at øvrige somatiske helsetjenester hører til Vestre Viken HF. Så da høres det ut som du burde søke til Tønsberg om du ønsker å føde der. :confused:

Står ingenting om når dette gjelder fra da.

http://www.siv.no/omoss/Sider/side.aspx

*Taster på app på mobilen*
Okei, det kan nok stemme. Har ikke oppdatert meg på akkurat det. Men det betyr fortsatt ikke at hele kommunen vår skal bytte fylke som jeg mente over her ;)
 
Okei, det kan nok stemme. Har ikke oppdatert meg på akkurat det. Men det betyr fortsatt ikke at hele kommunen vår skal bytte fylke som jeg mente over her ;)

Nei det tror jeg ikke. :) Jeg mente egentlig bare å quote den siste setningen din. Kan endre det. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Altså, jeg vet fastlegen pleier å gjøre det på første svangerskapskontroll, men jeg "tilhører" Ahus, men har lyst til å føde på riksen.
Riksen har få plasser, og dersom man venter til første svangerskapskontroll vil man ikke før plass.
Så jeg sendte dem en e-post og sa jeg ville føde hos dem..

Fikk svar om at de ikke godtar søknad om fødeplass på e-post.
 
Fikk svar om at de ikke godtar søknad om fødeplass på e-post.

Fikk det jeg også.
Sendte e-post tilbake og spurte om link til skjemaet de nevner.
Det gikk på e-post sist jeg bestilte i 2010
 
Da jeg søkte, var det fastlegen som måtte sende søknad om fødeplass for meg. Hadde derfor time hos han da jeg var 5+0 (tidlig, jadda :p ) :angel4
 
irriterer meg at jeg ikke gjorde det da jeg var hos legen før jul og snakket om stoffskiftet. Var ikke i mine tanker...Bare en uke til lege time, håper det holder.
 
Back
Topp