Hihi.. Jeg har bestilt fødeplass i dag :)

En tråd i 'August 2014' startet av 2 små og en huleboer (Foreløpig litt anonym), 27 Des 2013.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Altså, jeg vet fastlegen pleier å gjøre det på første svangerskapskontroll, men jeg "tilhører" Ahus, men har lyst til å føde på riksen.
    Riksen har få plasser, og dersom man venter til første svangerskapskontroll vil man ikke før plass.
    Så jeg sendte dem en e-post og sa jeg ville føde hos dem..

• Liker Liker x 2
  2. Tuppeline Forumet er livet VIP Augustmødrene 2014

Æ ska her i Namsos :) Va her sist gang å her e d supert :)

3. Zherena Elsker forumet

Jeg skal få bestilt på Tønsberg snart :) MÅ ha lystgass :p

4. Lillefnutt Betatt av forumet Sensommerbarna 2016 Augustmødrene 2014

Må vi bestille selv? Så tidlig??

5. Zherena Elsker forumet

Tenkte å få legen til å ordne det på nyåret :) Må nok bestille siden jeg hører til i Drammen :)

6. Riksen er et finfint sted å føde på, jeg skal selv føde der i løpet av de neste 9 ukene :D
    Hører også egentlig til Ahus, meeeen velger dobbelt så lang reisevei for større trygghet. Vi har blitt fulgt opp av riksen siden januar 2012, så det føles riktig :)

• Liker Liker x 3
  7. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Begge mine forrige kom til verden på Riksen, og jeg følges opp at Riksen, så noe annen ville ha vært rart

• Liker Liker x 1
  8. HeidiHelen Flørter med forumet Augustmødrene 2014

åja det var det ja. Fødte sist på ullevål, men følte vel ikke at jeg fikk den beste oppfølginga med tanke på at jeg var førstegangsfødende. Selv om guttungen fikk bra oppfølging. Håper det er tidsnok når jeg skal til lgen den 8januar..

9. Lillefnutt Betatt av forumet Sensommerbarna 2016 Augustmødrene 2014

Bor du over Drammensgrensa? Jeg bor ved sentrum og tenker at jeg hører til i Tønsberg...?

10. Zherena Elsker forumet

Fra 1 januar går Sande kommune ut av Vestfold fylke og inn i Buskerud så derfor blir vi å høre til Drammen :) Men jeg vil ikke føde der så drar heller de 40 min det tar til Tønsberg :)

11. Lille-mamma-mor Augustspire 2014 Augustmødrene 2014

Er det slik det gjøres? Vil også føde der..

12. Lillefnutt Betatt av forumet Sensommerbarna 2016 Augustmødrene 2014

Hva? det har jeg ikke hørt noe om o_O

13. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Jeg gjorde det sist også, og fikk plass.
    foden@rikshospitalet.no

14. Zherena Elsker forumet

Det hørte jeg om allerede i sommer fordi sønnen min var under Glenne Autismesenter i Borre, men de måtte ut nå før jul pga Sande blir under Buskerud. Så for å få videre hjelp nå må vi til Drammen :)

15. Lille-mamma-mor Augustspire 2014 Augustmødrene 2014

Da gjør jeg det også. Vil dit pga flere nære familiemedlemmer med blodpropp.. De er visst spesialister på sånt.

16. Enkefalos Forumet er livet VIP Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene Aprillykke 2017

Noen som vet om Drammen pleier å fylles fort opp? Jeg har ikke time hos legen for i midten av januar.

17. Lillefnutt Betatt av forumet Sensommerbarna 2016 Augustmødrene 2014

Googlet det nå, finner ikke noe om det, så tror nok ikke Sande kommune vil bli Sande i Buskerud lissom. Da tror jeg det hadde vært mer ståhei rundt det altså. Men at enkelte tilbud som har vært i Vestfold blir lagt ned slik at man må gå over til Buskerud, er jo en mulighet. Uansett; i forhold til sykehus ligger Sande sånn midt i mellom sånn at vi kan velge. Men i prinsippet hører vi til Sykehuset i Vestfold.

18. Zherena Elsker forumet

Alle instanser og sånt som vi har snakka med og sånt sier det at Sande blir under Buskerud nå fra 1 januar. De på NAV har å sagt det. Men ikke vet jeg. Vi hører til Drammen legevakt og nå når jeg ble lagt inn sist så var det Drammen. Sambo her har alltid måtte dra til Drammen om det hadde vært noe på sykehuset. Men igjen jeg vet ikke jeg :)

19. Lillefnutt Betatt av forumet Sensommerbarna 2016 Augustmødrene 2014

Alt akutt skal til Drammen for det er nærmest. Sånn er det ihvertfall ift jobb :) De planlagte operasjonene mine har skjedd i Tønsberg (men igjen, det er fritt sykehusvalg da :p) Men uansett; jeg synes det høres veldig rart ut at en hel kommune skal skifte fylke uten at det står noe sted, eller at innbyggerne får ordentlig beskjed. Det er ikke "bare " sånn at deres tilbud bytter fylke da? Anyway; det vil nok vise seg ;) Spør på facebook også, jeg, om noen andre har fått det med seg =)

20. Zherena Elsker forumet

Hehe vet ikke jeg :p bare det jeg har fått beskjed om :)

Del denne siden