Når forteller dere om graviditeten?

jepp;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sist fortalte vi det til mamma, stefar, søsken og svigerfamilien samme dag som jeg fant ut av det selv. Var vel ca 6 uker da. Dette var fordi jeg var nettopp fylt 19 år og jeg var livredd, så trengte mammaen min :p Denne gang venter vi til uke 12 ihvertfall, om ikke enda lenger. Sønnen min er snart 17 mnd så han kommer ikke til å forstå noe særlig helt enda :)

Samboeren min er veeeeeldig utålmodig, og ville helst ha fått skrevet det på facebook den dagen vi fant ut at jeg var gravid :p
Nå går han å maser om å få legge ut ul bilde på face på fredag, er da 7+4.
Jeg synes egentlig det er alt for tidlig.. men jeg ser hvor stolt han er og hvor lyst han har.
Hva ville dere gjort?

Det er en del som vet allerede forresten. Nærmeste venner og familie vet.
Her har samboeren min allerede skrevet på facebook at "til neste jul er familien vår utvidet med en person", og selv om at dette er aaalt for tidlig ifølge alle andre så gir jeg meg faktisk katten i det. Jeg selv har ikke skrevet det på min facebook, men vi er tross alt to om dette, så hvorfor skal liksom jeg bestemme absolutt alt? Han har nøyaktig like mye han skal ha sagt om denne saken, så at han var så stolt og glad at han ikke klarte å holde stillt syns jeg er bare søtt.
Vi bestemmer heldigvis selv hva vi sier til hvem, og skulle det ende med en abort så er vi også fullt kapable til å informere de vi mener trenger å informeres om det. :)
Dere må også huske på at dette forumet er langt i fra hemmelig, så hvis dere har bilde eller ett lett gjenkjennelig kallenavn (slik som meg feks.) så er det ikke nødvendigvis så vanskelig å legge sammen 1+1. ;)

Her er det mange som vet allerede, har fortalt det de siste dagene. Har vært så dårlig og hjemme fra jobb i 3 uker allerede, så det blir uansett vanskelig å holde skjult når vi skal feire jul sammen med familie og venner. Om de ikke vet, vil de tro jeg lider av utmattelsessyndrom eller noe ;)

Her har samboeren min allerede skrevet på facebook at "til neste jul er familien vår utvidet med en person", og selv om at dette er aaalt for tidlig ifølge alle andre så gir jeg meg faktisk katten i det. Jeg selv har ikke skrevet det på min facebook, men vi er tross alt to om dette, så hvorfor skal liksom jeg bestemme absolutt alt? Han har nøyaktig like mye han skal ha sagt om denne saken, så at han var så stolt og glad at han ikke klarte å holde stillt syns jeg er bare søtt.
Vi bestemmer heldigvis selv hva vi sier til hvem, og skulle det ende med en abort så er vi også fullt kapable til å informere de vi mener trenger å informeres om det. :)
Dere må også huske på at dette forumet er langt i fra hemmelig, så hvis dere har bilde eller ett lett gjenkjennelig kallenavn (slik som meg feks.) så er det ikke nødvendigvis så vanskelig å legge sammen 1+1. ;)

Egentlig ganske enig med deg der :) han fikk skrive det på facebook for 2 dager siden, og var superstolt av alle gratulasjonene ♡ det er jo bare supersøtt! Og som du sier, vi skal ikke bestemme alt :)

Enig i det her! Litt i samme båt da jeg gjerne vil si det på nyttårsaften, men mannen ønsket det ikke - så da holder vi munn så lenge som mulig ;)

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~

Fortalte det til svigers på julaften, var da 8+4dager, skal fortelle det til min nærmeste familie på lørdag :) 9+1. Ellers kun fortalt det til en nær venn. Men sa at det ikke var helt offentlig enda. Søstra til mannen min sliter allerede da hu ville fortelle det til alle :)

Eg skal bestille meg ul til veke 12, og nokre dagar etter den så er det morsdag, så da tenkte eg at eg skal gi mor mi et kort fra barnebarna med et bilde fra ul :)

Vi fortalte det til svigerfamilien nå i jula..med streng beskjed om å ikke si det til noen..men nå vet desverre alle det. Ble skikkelig skuffa når jeg hørte de hadde avslørt det for hele flokken med tanter, onkler, fetter og kusine..jeg var klar over faren med å si det til dem.. siden svigerfamilien min er noen skikkelig sladrehanker hele gjengene!! Bare så kipt når enkelte ikke forstår at man har lyst til å fortelle det selv..og vente til det er mer trygt. Her går deres sladrebehov foran alt desverre!! Heldigvis er alle veldig glade på vår vegne..så nå får vi bare håpe alt går bra :)

Vi fortalte nærmeste familie på julaften <3 var da 8+0, og følte det var et greit tidspunkt. Vi mistet jenta vår i uke 27 i september, så vi ønsker at familie er delaktig om vi skulle miste igjen. Familien har hatt det veldig tøft etter vi mistet jenta vår, så de har bare ventet på å få nyheten igjen, så det var fantastisk å
Kunne fortelle det til dem <3 Har også fortalt noen venninner, rett og slett fordi de spør hvordan prøvingen går. Alle vet vi prøver så :-P vi venter hvertfall til OuL om vi skal si det på Facebook, men får se da :-) vår situasjon blir vel litt annerledes :( men alle må selvfølgelig gjøre det de selv syns er best :)

Spennende å se at alle tenker så forskjellig rundt dette. Det viktigste er at msn gjør det som føles rett for seg. (Og mannen som skal bli pappa:p) Vi skal tie så lenge som mulig. Kanskje foreldrene mine får vite det uke tolv. (Hans må vente lenger, for svigers er ikke det minste interessert i å bli besteforeldre igjen. Det har svigermor sagt klart i fra om, og da vil vi ikke la dem ødelegge vår lykke..) De andre får vente ei stund til. Om vi ikke sprekker da:D

Back
Topp