Når forteller dere om graviditeten?

Har fortalt det til to på jobb bare. Jeg stoler på de, men håper virkelig de holder munn om det! Vi skal på fest på lørdag så jeg ville fortelle det så det kanskje blir mindre press om å drikke :)

Vi tenkte å holde det hemmelig ut første trimester. Blir vel februar da. Får se om magen er enig så det lar seg gjøre! :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

I vår familie får alle gravide ekstrem svangerskapskvalme, så da skjønner de fleste fort hva som er på gang :P Ble gravid i sommer, så vi fortalte folk som kom på ferie til oss det etter hvert. Orket ikke å lyge, de skjønner jo hva det er når man plutselig ikke vil ha vin eller øl til grillmaten med den flotte sommeren vi har hatt i år. Etter ultralyden fikk mannen min lov å legge ut ultralyd bildet, det var leeenge å vente for han, ville nok helst ha lagt ut bildet av graviditetstesten med en gang hadde det vert opp til han :P

Vi fortalte det til familie og nærmeste venner ca en uke etter vi fikk positiv test. Da var jeg ca 5+2.
Hadde vært for mannen så hadde han skrevet midt i panna si "vi er gravide" og løpet rundt hele byen!
Vi har prøvd i to år, og i denne perioden har vi hatt en tidlig sa, tre kjemiske, 5 innsetninger med prøverør som ble til ingen barn. Vi hadde bestemt oss for å prøve (prøverør) en siste gang nå i november, men mensen kom aldri!!!! :p Det tok meg faktisk 4 dager til jeg turte å teste. Jeg holdte på å besvimme når det plutselig kom 2 STERKE streker!! Etter så mange tårer, så mange hormonstimuleringer, etter to langeee vonde år, hadde vi endelig fått det til på egenhånd!!:blob5:blob6

heheheh… Ikke rart vi ikke klarte å holde det hemmelig :smiley-ashamed008.
Men fb er ikke aktuelt før barnet blir
født hehe!

Kjenner igjen den følelsen, ja<3 Tok oss 2 år og iherdig med prøving før vi endelig ble gravide med prøverør. Heldigvis på første forsøk, men er veldig redd for at det skal skje noe:(
Ikke noe Facebook før etter fødselen her også. Større overraskelse å få vite at vi har blitt foreldre enn gravide :p

Samboeren min er veeeeeldig utålmodig, og ville helst ha fått skrevet det på facebook den dagen vi fant ut at jeg var gravid :p
Nå går han å maser om å få legge ut ul bilde på face på fredag, er da 7+4.
Jeg synes egentlig det er alt for tidlig.. men jeg ser hvor stolt han er og hvor lyst han har.
Hva ville dere gjort?

Det er en del som vet allerede forresten. Nærmeste venner og familie vet.

Samboeren min er veeeeeldig utålmodig, og ville helst ha fått skrevet det på facebook den dagen vi fant ut at jeg var gravid :p
Jeg synes egentlig det er alt for tidlig.. men jeg ser hvor stolt han er og hvor lyst han har.
Hva ville dere gjort?

Nå er ikke jeg i samme situasjon da, så jeg vet ikke om du vil ha mitt synspunkt (mannen og jeg vil ikke ha det på FB noen av oss. :p) Vi kommer nok ikke til å offentliggjøre svangerskapet på FB i det hele tatt, men OM jeg skulle gjort det så hadde det vært etter OUL. Du burde tenke gjennom om dere også vil legge ut på FB at dere har mistet? Altså, ikke at jeg mener at du skal miste, det skal gå bra, men det er jo dessverre noen som mister og hvis det er offentliggjort da så må man jo kanskje si fra høyt og tydelig at det ikke ble noe av. :( Du skal jo til tidlig UL (om jeg husker riktig nå), så det er høyere sannsynlighet for at det går bra om dere får se ett bankende hjerte hvert fall.

Og så må du jo vurdere om du vil at alle skal spørre om hvordan det går? Sånn, hele veien, og særlig mot slutten? :) Hvis dere deler det offentlig så føler jo ofte folk at det er lov å spørre og grave mer også? Siden det er "offentlig". :)

Det var mine tanker, men dere gjør jo akkurat det som passer for dere! :)

Last edited:
Hva ville dere gjort?

Det er absolutt best å vente. Min kusine mistet nettopp i uke 13 :( Man har jo aldri noen garanti, men sjansen er jo større etter oul...

Takk for svar :) mistet i uke 13? Huff :/ er livredd for å miste.. føler jeg har vært gravid i en evighet, men kommer jo aldri til den berømte 12 ukers grensa :p og enda lengre til oul!
Får vell bare bli enig med samboer om at han får legge ut bilde på facebook etter 12 ukers ul.
Tror ikke han klarer å vente til oul ;)
Tenker jo selvfølgelig også på at om man skriver at man er gravid, så må man nesten også informere om man mister, og det er vell ikke like koselig :/

Vi har vært igjennom flere IVF forsøk, så de nærmeste vennene og familien viste om testdagen forrige uke. Da var det naturlig å la de få vite resultatet. Resten av verden får vite det rundt 12 uker :smiley-angelic001

Kjenner igjen den følelsen, ja<3 Tok oss 2 år og iherdig med prøving før vi endelig ble gravide med prøverør. Heldigvis på første forsøk, men er veldig redd for at det skal skje noe:(
Ikke noe Facebook før etter fødselen her også. Større overraskelse å få vite at vi har blitt foreldre enn gravide :p
Så bra at dere fikk det til på 1. forsøk!!!! Gratulerer så mye!!!!! <3 <3 <3 hehe ikke sant :) Det er jo så mye som kan skje ila 9 måneder at jeg ikke tør å rope ut om det jeg.. :) ikke på face!

Jeg var uheldig og fortelle mamma det i dag, men resten får vente til 1 april :-)

Jeg tviler på at jeg klarer å vente så lenge, men har lyst til å ta det første aptil selv også; )

Er bare 5 uker på vei jeg, men har måttet si det til mange allerede! Må og må, men de fleste har skjønt det siden jeg flyr på do og spyr i ett, OG er blitt sykemeldt... Vanskelig å holde noe hemmelig da, sånn var det sist og:)

Er bare 5 uker på vei jeg, men har måttet si det til mange allerede! Må og må, men de fleste har skjønt det siden jeg flyr på do og spyr i ett, OG er blitt sykemeldt... Vanskelig å holde noe hemmelig da, sånn var det sist og:)

Huff, håper det gir seg snart. Jeg blir bare bilsyk kvalmen plager meg egentlig ikke... Men prøv med sitron saft! Sitronsyren endrer ph i magen

synst de ska gjera akkurat det de har lyst til!! :-)
OM da skulle gå gale e da veldig godt når folk visenlitt hensyn, e min meining da :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

synst de ska gjera akkurat det de har lyst til!! :-)
OM da skulle gå gale e da veldig godt når folk visenlitt hensyn, e min meining da :-)
Enig med deg! Jeg mistet sist og merker jeg er veldig åpen på det nå. Blitt uansett vanskelig å skjule i jula når jeg nesten bare spiser loff og drikker vann :P

Vi forteller nok ikke familien før jeg ikke klarer å skjule det lengre og vi må hehe...
Med storebror fortalte jeg det med en gang vi fikk positiv test, men det var fordi vi var midt i prøverørsprosess når han satt helt av seg selv og alle visste hva vi prøvde på :)
Med lillesøster måtte vi fortelle familien det når jeg var 9 uker på vei, for da klarte jeg ikke skjule det mer :p
Jeg var enorm med henne :p

Back
Topp