Jeg får utnytte selvironien min mns jeg har den, gubben mener det ikke blir tilfelle om noen månederbahahahaha
Hahaha...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg får utnytte selvironien min mns jeg har den, gubben mener det ikke blir tilfelle om noen månederbahahahaha

Ikke helt.. Du veit når eggløsning er.. Ca iallfall. Disse testene viser. El positiv dagen før eggløsning og eller de dagene da kroppen prøver å slippe ett egg (som kan være opptil fler ganger)Hei du!
Som du ser på tickeren min så er jeg 6+1 i dag. Men jeg er eksakt på at jeg er 6+1 pga. positiv EL test. Egentlig, hvis jeg skulle tenkt fra første gang i siste mens, så er jeg 7 uker i dag, men jeg tenker utifra EL+2 uker.
Hvis alt utvikler seg i normal tempo så skal uansett hjertet begynne å slå når fosteret er 22 dager gammelt, altså når fosteret er 3+1 og du er 5+1. Jeg så jo hjertelyd allerede 5+3, men det er jo fordi jeg er 100% sikker på at jeg er så langt på vei som jeg erDet er jo en hel vitenskap dette her, haha.
Forklaringen for deg er nok at du er litt kortere på vei enn det du trodde. Hjertet banker nok kjempesterkt neste gang du er på UL![]()
Og det er riktig som du sier, 25 dager fra befruktning, men som igjen kan variere med ganske mange dager.
Beklager skriveleifer..![]()
Det var godt høre, tusen talk <3 ble faktisk veldig beroliget
Problemet med senere ul er at jeg fikk positiv test 27 og digital 28, skulle vært vanskelig fått det dersom EL var senere...
Ikke jeg heller... Er ikke sikker! Bare gjentar det jeg har lest og lærtMen altså, befruktninger skjer jo allerede fra når egget og sædcellen smelter sammen, allerede da regner man dager i alder for embryoet, altså før festingen i livmoren, mens det "reiser" inn til livmoren for å finne plass å feste seg. Og allerede fra egget og sædcellen møtes så starter produksjonen av hcg, altså før selve festingen.
EL skal skje 24-48 t etter EL testen er positiv, dersom det går så mye lenger så vil ikke egget være bærefruktig eller hva man kaller det. Miljøet må være optimalt. Det er mange egg som er ehh...."råtne" om vi kan kalle det det, som enten ikke kan befruktes eller ikke bærer frem en baby 9 måneder senere. Men om alt går slik det skal gå, så skal det løsne 24-48 timer etter positiv EL test. Etter denne perioden så synker jo mengden av det hormonet som "modener og løsner" egget. Dette er infoen jeg har av faren min og mannen min som er leger. Men altså, kan ikke si at jeg har de sikreste kildene, men velger å stole på de.
Akkurat det med dvale av egg osv. er ikke medisinsk bevist noen plasser. I følge gynekologen min så vokser alle fostre i akkurat samme tempo frem til uke 20 ca, da tar genene til foreldrene over for hvor stor babyen blir i magen. Alle UL i forkant av 20 uker kan eksakt si hvor langt man er på vei. Men terminen lander på den ordinære UL, som er den siste før babyene begynner å vokse individuelt etter genene, og mange går jo bare på den ordinære, derfor har denne blitt den "nasjonale" for fastsettelse av termin. Gynekologen min er den fremste i Norge, da det er han som har utarbeidet det dataoprogammet som brukes på alle sykehus i Norge, det som man taster inn målene til fosteret på for å fastslå termin på ordinær ultralyd![]()