Forvirra etter UL

K

Koffert

Guest
Jeg var på ul idag (pga oppfølging) var i forrige uke også, (5+1) da så de en oppklaring, men ingenting inni der.. Idag så hun en større oppklaring enn sist og en plommesekk (tror det var det hun sa).. Hun sa at jeg kanskje var 4-5 uker på vei. Jegå a at det går ikke an, jeg skal jo være 6+1.. "Så lo hun og sa "hvorfor går ikke det an?"
Fordi:
Cd1 30 oktober (første dag av sist mens)
Har lutealfase på 10-11 dager og stabil syklus på 27/28 dager så IKM skulle vært 27 november (og EL ca 16nov)

Jeg trodde jeg skulle få se bankende hjerte og alt idag jeg, nada.. Blir veldig nervøs.. Skal på nyl ul fredag 20 da...

Edit: fikk positiv bt 27nov og positiv digital 1-2 uker 28 nov
 
Last edited by a moderator:
Det kan jo være at du hadde EL senere enn du trodde - Men så skal det også sies at jeg var på UL da jeg var 5+5 og så ikke mer enn et sort hull da og har hørt om fler som ikke ser noe før uke 7 så er ikke umulig at du er ca 6 uker ;)
 
Det kan jo være at du hadde EL senere enn du trodde - Men så skal det også sies at jeg var på UL da jeg var 5+5 og så ikke mer enn et sort hull da og har hørt om fler som ikke ser noe før uke 7 så er ikke umulig at du er ca 6 uker ;)

Tenkte det samme.
Og så lenge den har vokst siden sist er det vel ikke så farlig om du er 4-5 uker, eller 6+1?
 
Det kan jo være at du hadde EL senere enn du trodde - Men så skal det også sies at jeg var på UL da jeg var 5+5 og så ikke mer enn et sort hull da og har hørt om fler som ikke ser noe før uke 7 så er ikke umulig at du er ca 6 uker ;)
Det var godt høre, tusen talk <3 ble faktisk veldig beroliget :)
Problemet med senere ul er at jeg fikk positiv test 27 og digital 28, skulle vært vanskelig fått det dersom EL var senere...
 
Tenkte det samme.
Og så lenge den har vokst siden sist er det vel ikke så farlig om du er 4-5 uker, eller 6+1?
Neida, bare det er friskt. Og al er i orden, jeg er bare en megakontrollfreak... Og veldig forvirra etter dagens ul når jeg forventer å se bankende hjerte, så ser vi en plommesekk :p og jeg skjønner ikke at EL kan ha vært senere pga de positive testene med allerede kort lutealfase...
 
Neida, bare det er friskt. Og al er i orden, jeg er bare en megakontrollfreak... Og veldig forvirra etter dagens ul når jeg forventer å se bankende hjerte, så ser vi en plommesekk :p og jeg skjønner ikke at EL kan ha vært senere pga de positive testene med allerede kort lutealfase...

6+1 er vel litt tidlig for et bankende hjerte uansett?
Hun som skal ta UL av min vil ha meg inn tidligst 6+5 for får det er det mer eller mindre umulig å se et bankende hjerte
 
Vi får bare se frem til fredag neste uke :D Da blir det nok mer stas skal du se - gleder meg til oppdatering.

PS! Det positive er jo at det er så nærme jul du skal du UL - for en fin julegave å få se barnet sitt for første gang ;)
 
Jeg har det akkurat på samme måte, og driver og vrir hjernen min like mye over hvordan dette kan gå an. Fra å være bombesikker på nøyaktig hvor i graviditeten jeg er, har jeg nå bare en vag anelse. Kontrollfreak her også, og det gjør selvfølgelig ingenting så lenge barnet er friskt! Men likevel litt frustrerende. jeg har jo også tatt EL-test og burde ha greit peiling.

Jeg var på UL i sist uke. Trodde jeg var 7 uker på vei, men legen mente maks 5. Kunne bare se plommesekk. På tirsdag var jeg på ny UL. Da så vi fosteranlegg og bankende hjerte :) Men da altså bare 6 uker på vei. Som betyr at det var type 2 dager siden befruktning da jeg tok den positive graviditetstesten. Skjønner ingenting jeg :p
 
Utviklingen kan gå litt i rykk og napp den første tiden.
Og etter hva jeg har hørt, kan spiren også gå litt i dvale innimellom.
Dersom den gjør det vil det virke som om den utvikler seg senere.

Det er først etter uke 18 at babyen vil utvikle seg jevnt.
Det er derfor man har ordinær UL da for da har man mulighet til å fastslå termin mer nøyaktig
 
Vil den da normalt "ta igjen den tapte tida", eller vil man da få en senere termin enn mensterminen?
 
Når de er så små så vokser det i rykk og napp. Man kan derfor ikke si med sikkerhet termin (altså hvis langt man er på vei) før etter original ul.
Egget kan ha bli befruktet sent, festet seg sent, men du testet akkurat tidlig nok til å få positivt på pinnen.
Dessuten er det bare mm om å gjøre når de måler, så er vanskelig å si sikkert hvor langt man er på vei.. Og som de sier over. Hjertet slår vel ikke før uke 7, sent uke 6 (ca!!)

Så så lenge det vokser så ville jeg nok ikke blitt bekymret ennå :)
 
Vil den da normalt "ta igjen den tapte tida", eller vil man da få en senere termin enn mensterminen?

Vel sist var minsten veldig liten på tidlig UL og jeg fikk flyttet termin en uke, men jeg tror begge ting kan skje.

Jeg skjønner at det kan være ekstra frustrerende på et augustforum vet tanke på mulig overtid og barnehageopptaket og 1. september..
 
Har lest på de oppdateringene fra womanlog og dt sånt det at hjerte skulle osv... Men se her, hvor mye jeg lærer, jeg visste ikke at det. Vokser i rykk ognapp, heller ikke at det kunne gå i dvale :p lærer mye på babyverden jeg ;) takk damer :) jeg er ikke redd nå lenger altså, bare akkurat midt oppi det, er noe rartnår man har forventninger til noe, så blir det veldig annerledes. Men h or heldig er uke jeg som får ul 3 dager før julaften da?? Håper vi finner ut av mye da, for jeg tenkte å si det til familien (mor far og søsken) på julaften ser dere :p og vil ha ing litt under kontroll. Er jo veldig tidlig å si det 8 uker på vei, men er så fin dag å si det på :)

PS. Jeg kjøpte test med ukeindikator da, for å sjekke at det står 3-4 eller 3+ :p
 
Det er ikke alle foster som vokser så mye i bynnelsen, så du kan se ut som du er 5 uker på veit til du plutselig er 8 uker på vei og enda da kan du bli satt frem eller tilbake på OUL fordi fostrene vokser uregelmessig de første mnd av svangerskapene.
Så det trenger ikke bety at noe er galt med den i magen. Mål HCG for å se at det er stigning så er du ganske sikker, du kommer nok til å se et bankende hjerte før jul :)
 
Jeg tok en test med ukeindikator, står 3+ på ;) weee

:D

Tenker du får en hyggelig opplevelse på neste UL jeg, og at du ikke skal bekymre deg nå. Det er som de andre sier, det går litt i rykk og napp i begynnelsen - derfor OUL er på den tiden det er - da er ting litt mer "klart". :)
 
Back
Topp