Søknad om foreldrepenger

Husk å plotte inn ferie på røde dager som arbeidsgiver lønner, så strekker dere den betalte permisjonen litt.

Sent from my iPad using BV Forum

Blir 100 % her og, oppdaget at min permisjon faktisk er ferdig allerede 22. Sept :(
Så da blir det drøye 3 mnd uten lønn, for jeg vil ikke i jobb igjen før 1. jan. Får ta noen vakter i helgene eller noe utover høsten for å spe på litt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får samboeren min sin del og, så blir jeg dekket ut året.

Jeg tenker å legge av litt penger h er måned, for å ha ekstra når permisjonen min er over. I tillegg tror jeg at jeg får igjen en del på skatten som jeg skal spare. Og så satser jeg på en billig ferie, så jeg kan spare litt av feriepengene. Får feriepenger fra forrige arbeidsgiver siden jeg begynte i ny jobb i august.
Blir trangt økonomisk, så jeg har også tenkt at jeg kan jobbe noe kveld eller helg mens far har permisjon. Og mens jeg får kontantstøtte fra april-juli 2015.

Litt usikker på om planen min går da, men skal virkelig jobbe for å få det til. Jobber selv i barnehage på småbarnsavdeling, og synes litt synd på de aller minste barna. De burde hvertfall lære seg å gå før de begynner i barnehagen!

Blir 100% lønn her også, sammen med 4 uker ferie og 10 uker ulønnet. Da lander jeg på den 26.Januar. Så skal mannen ha 14 uker etter dette og da har vi kommet til 4.Mai. Så får vi trylle litt for å få det til å gå opp frem til ferie i Juli. Jobber heldigvis turnus og mannen vanlig dagtid og har mamma rett ved som er hjemme på dagene:) Vurdert å prøve å få han inn i bhg fra Mai, men funnet ut at det vil vi tape mye på i forhold til at kontantstøtta da blir borte så da drøyer vi til August. Blir jo da kontantstøtte for April, Mai, Juni, Juli og August. Som blir (om summen økes til 6000) 30 000 kroner tilsammen.

Blir 100% lønn her også, sammen med 4 uker ferie og 10 uker ulønnet. Da lander jeg på den 26.Januar. Så skal mannen ha 14 uker etter dette og da har vi kommet til 4.Mai. Så får vi trylle litt for å få det til å gå opp frem til ferie i Juli. Jobber heldigvis turnus og mannen vanlig dagtid og har mamma rett ved som er hjemme på dagene:) Vurdert å prøve å få han inn i bhg fra Mai, men funnet ut at det vil vi tape mye på i forhold til at kontantstøtta da blir borte så da drøyer vi til August. Blir jo da kontantstøtte for April, Mai, Juni, Juli og August. Som blir (om summen økes til 6000) 30 000 kroner tilsammen.
Vi har også sett på regnestykket med at jeg går i ferie og ulønnet etter min permisjon og før sambo sine 14 uker, men så er det jo dette med å få kontantstøtte samtidig som at jeg er i ulønnet også, og det vil vil jo ikke gjøre før i april. Vanskelig.

Litt dumt når NAV bruker 12 uker på å behandle søknaden. Jeg skal søke ila helgen og da er jeg i uke 27.
Jeg får direkte fra NAV og kan ikke risikere å gå uten inntekt i flere uker..

Skjønner:) Jeg får lønn fra arbeidsgiver, så det blir jo annerledes.

Etterlønn er det feriepenger?
Hvis det er bare jeg som skal ha permisjon, trenger jeg da å føre opp uker på mødrekvote og fellesperiode?

Vi har også sett på regnestykket med at jeg går i ferie og ulønnet etter min permisjon og før sambo sine 14 uker, men så er det jo dette med å få kontantstøtte samtidig som at jeg er i ulønnet også, og det vil vil jo ikke gjøre før i april. Vanskelig.

Ja, det beste hadde klart vært å ha det ulønna i April. Men jeg er usikker på hvordan arbeidsgiver stiller seg til det (da det ikke blir rett i etterkant av permisjon) og at det er uaktuelt for meg å gå ut i jobb igjen den 17/11 da permisjonen egentlig slutter pga. turnusarbeid som medfører at jeg da må jobbe i jula. Uansett velger jeg kun 100% for å sikkre meg mest mulig penger, og skal spare opp og bruke penger som om jeg kun hadde perm med 80% lønn.

Etterlønn er det feriepenger?
Hvis det er bare jeg som skal ha permisjon, trenger jeg da å føre opp uker på mødrekvote og fellesperiode?

Fant ut av det selv.

Nå er søknaden min ferdig, mangler bare inntektskjema fra jobb og terminbekreftelse (skal til legen i morgen). Jeg krysser alt jeg har for at de ikke bruker 12 uker på å behandlet søknaden.

Back
Topp