Winterberrys dagbok -venter på april ♥

I dag begynte som en skikkelig drittdag.
Men etter at jeg fikk skrevet under på leiekontrakten til den nye leiligheten så ble dagen supermasse bedre :)

Måtte feire litt etterpå med å kjøpe noe søtt. Så da ble det en barte-body (som jeg kommer til å bruke på jente også om det er dét jeg får).

1384444301906.jpg

Synes den var så søt :)




I morgen er det oul!! :)
*gleder meg*
 
I dag begynte som en skikkelig drittdag.
Men etter at jeg fikk skrevet under på leiekontrakten til den nye leiligheten så ble dagen supermasse bedre :)

Måtte feire litt etterpå med å kjøpe noe søtt. Så da ble det en barte-body (som jeg kommer til å bruke på jente også om det er dét jeg får).

Vis vedlegget 39940

Synes den var så søt :)




I morgen er det oul!! :)
*gleder meg*

Kjempesøt!!! :) Kan godt brukes på begge kjønn. Gratulerer med nytt bosted, nå har dere god tid til å komme dere på plass innen dere begge to skal boltre dere der.
 
Kjempesøt!!! :) Kan godt brukes på begge kjønn. Gratulerer med nytt bosted, nå har dere god tid til å komme dere på plass innen dere begge to skal boltre dere der.

Fikk sjokk når jeg gikk inn på Kapahl(?) I dag og så newbie klærne deres. Fikk tips om å dra dit, en butikk jeg ellers aldri går i. Men fy så masse søte klær (som ikke koster skjorta) :)

Har satt av litt av pengene jeg fikk igjen på skatten til å kjøpe ting til leiligheten, "gravidting" og ting til mini.
Så gleder meg til å komme i gang med å ordne i leiligheten :D
 
Takk :D :)
Drømte at jeg skulle på oul i dag, men at i stedet for å våkne 8 om morgenen så våknet jeg 20 på kvelden :eek: det var sånn skikkelig mareritt stemning i drømmen, og ingen hadde giddet å vekke meg, for ingen brydde seg -.-
Våknet opp skrikende. Flirer litt nå! :p
Merkelig at det liksom var et mareritt haha :p

Nå er jeg iallefall nydusjet og klar for frokost og å dra på Oul :) *spent*
 
Drittdag :( tårene sitter løst og alt går på tverke. Er irritert og lei meg. Flyttingen som skulle være i morgen ble utsatt til neste helg. Det var dråpen, tror jeg.

Hormonella.no
 
Drittdag :( tårene sitter løst og alt går på tverke. Er irritert og lei meg. Flyttingen som skulle være i morgen ble utsatt til neste helg. Det var dråpen, tror jeg.

Hormonella.no

Hormonene forsterker alt nå som du er gravid, så de dagene der ting "butter" og du blir lei deg, så vil du nok bli super lei deg nå. Det viktigste er at du og den lille kommer til å ha et fint sted sammen når han kommer til verden, og da betyr en uke lite! Du kan kanskje bruke uken til å begynne å vaske skap og eventuelt andre rom du ikke bruker? En uke går fort kjære deg! Stor klem
 
Takk ♥
Trengte de ordene nå!
Merker at jeg tåler stress utrolig dårlig nå for tiden...
Men ja, det viktigste er jo at bebis og jeg får et fint sted å bo :)
 
Denne uken er spennende!
Det er mye om og men, men hvis alt går som det skal så blir det flytting til helgen.
Tror jeg skal være bra glad om alt går som det skal og når jeg er ferdig flyttet! :)

Tar meg selv i å drømme om interiør, om ting jeg skal gjøre i graviditeten etter flyttingen, hvordan det blir med en baby i hus -ja, drømme og planlegge for fremtiden rett og slett :)

Etter at jeg spurte her på forumet om det jeg kjente var kynnere, merker jeg at jeg har dette ganske ofte.
Babyen sparker mye også. Så det er mye som skjer på innsiden her :)
Tar det som en koselig bekreftelse på at alt er som det skal.

I dag er det flere som har kommentert at jeg har fått "gravid profilen" og ser bra ut, og det er ikke ille å høre det heller :D
 
Har nettopp vært hos hematologen (blodlegen) på Rikshospitalet. Han sa at Hb'en min (antall røde blodlegemer) var på 7.3 (skal være på 12). Men det er en forbedring, så jeg er fornøyd :)
Har ikke vært så opplagt som jeg er nå siden jeg ble gravid :D
Etter fødselen en gang blir det mest sannsynlig opperering og fjerning av milten. Men den tid, den sorg :p

Jeg har også fått fødeplass på riksen :)
Jippiiii! :)
Hvis det skjer noe under fødselen nå, så er jeg i de beste hender.


I morgen er det flytting. Endelig!!
Jeg skal visst ikke løfte en eneste eske, sier de andre :p det er snilt, for kroppen spiller fortsatt ikke helt på lag med meg.

Så er mye mer lettet nå enn jeg har vært på evigheter :)
 
Var på ny ul i dag. Denne gangen på riksen. Er veldig fornøyd med å skulle føde der. :) Føler meg mye mer ivaretatt her.

Jordmoren som tok ul nå var også ca tusen ganger hyggeligere enn hun på Ullevål.
Hun satte opp en time til legen til meg og en til jordmor for å snakke om fødselsangsten min, så vi kunne sette opp noen gode kjøreregler for fødselen.

Ble også flyttet termindatoen til 11.april. Så da var jeg i følge jordmor 21+6 i dag. :)
 
Jippiiii for Januarsalg sier jeg bare :D
Jeg skjelver og er dårlig (vet ikke helt hvorfor), så runder av shoppingen nå. Men har funnet masse fint. :)

Var skikkelig liv i magen i natt.
Han sparket rett og slett så hardt at armen som lå oppå magen min flyttet seg :p

Begynner å glede meg veldig til april nå. ♥
Føler meg så heldig! :)
 
Nå er det 80 dager til terminen 11. April! :)
Det er 11 uker og 3 dager til. Jeg tenker på de første 12 ukene som gikk så sneeeeglesakte fordi jeg bare gikk og ventet på å passere dem. Men i retroperspektiv så gikk det jo fort. Lurer på hvor fort det vil gå nå.

Alt jeg mangler av utstyr (som jeg kommer på) nå er seng til meg og bebis (vi skal samsove og jeg må ha ny seng uansett), bæresjal, badebalje/tummy tub og stellebord.

Gleder meg så utrolig til å møte Minien min! :love7 Er så spent!
Har skrevet jevnlig om hvordan jeg har det, hva jeg tenker og egne ord til han som mini skal få lese når han blir større. :)
 
Er kvalm og dårlig i dag. Så holder senga om enn så lenge.
Skulle egentlig ut, men det får bare være. Jeg har hele livet på å finne på ting, og trenger ikke presse meg selv nå.
Ee hvertfall det jeg forteller meg selv for å lette samvittigheten min :p

Har begynt å få vondt i milten også. Legene advarte om at det kom til å skje, siden milten er så drastisk stor.
Her om dagen fikk jeg skikkelige smerter, men det gikk veldig fort over. Vurderte å ringe legevakten da, men siden det gav seg så gjorde jeg det ikke.
Er en smule redd for at milten plutselig skal få så dårlig plass at den sprekker.
Men kan ikke fôre meg selv med skrekkscenarioer heller...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Fikk meg en liten støkk i natt.
Hadde endelig fått sove om natten (wuhu for det!), da jeg våknet opp med magesmerter.
Sto opp og måtte puste meg gjennom det, samtidig som jeg prøvde å finne stillinger som gjorde mindre vondt. (Det hjalp ikke da...)

Det var liksom vondt konstant, men så gav det seg heldigvis.
Jeg tenkte at det sikkert var en reaksjon på den sterke maten jeg hadde spist noen timer før.

Men så kom det tilbake. Og gav seg. Og kom tilbake. Og gav seg. Og så videre...
Magen ble helt hard hver gang, og det kjentes som et belte av vondt som lå over magen og rundt korsryggen.
Katten min begynte å oppføre seg rart også, sirklet liksom ekstra rundt meg og ville ligge på magen min.

Begynte å bli litt urolig, siden jeg bor alene og det var midt på natten og jeg ikke ville ringe å vekke noen bare for en småting.
Fant frem helsekortet og noen småting å puttet i en bag, bare sånn i tilfelle.
Og så ringte jeg føden for å høre.
Var en kjempe koselig JM som svarte at det faktisk kunne være den sterke maten som gjorde at livmoren begynte å jobbe og at det kunne være noe på gang.
Hun gav meg beskjed om å ta på varmeflaske for å roe det ned, og ringe hvis det ikke gav seg innen en time, for da skulle jeg komme inn for en sjekk.

Heldigvis så gav det seg faktisk med varmeflaska! :) :)
Lå på siden med varmeflaska mot magen, og en malende katt oppå sia mi hehe :p
Var skikkelig deilig å kunne sove igjen etter at det gav seg, for det hadde vært så intenst en stund.

Nå kjenner jeg at jeg er litt små urolig for at ikke mer er klart til babyen kommer her hjemme. Gikk å tenkte på det i natt, at han får værsågod holde seg inne!
Stellebord og vår dobbeltseng er ikke kjøpt inn, alle babyklærne er ikke vasket og jeg har ingen stelleprodukter i hus enda.
For tenk om noe plutselig skjer før tiden!
Fikk meg en liten støkk i natt sånn sett.

Samtidig så var det litt lettende å kjenne på at det ikke var overveldende vondt. At smertene gav seg helt i pausene så jeg kunne gjøre ting.
Vet jo at dette ikke var "the real deal", så det kan jo ikke sammenlignes egentlig med det.
Men likevel så blir det liksom litt mindre skummelt å tenke på fødselen når jeg har fått en biiiiitteliten forsmak på hva kroppen min kan sette i gang med. :)
 
Huff, dette hørtes ikke bra ut! Må ha vært ekkelt når du ikke hadde noen andre en pusen der. godt du ringte føden. Det hørtes ut som innmari sterke kynnere.

Du har i allefall fått et tips nå om å starte redebyggingen for fullt. Mange venter fordi andre syntes det er tidlig, vel jeg har gjort det jeg kan gjøre per nå - sånn ut fra ren fornuft, og hentet babybox fra Apotek 1 i dag. Om du henter pakkene fra apotekene, så har du en nødrasjon liggende. Jeg ser ellers ingen grunn til å vente med å anskaffe de tingene du trenger! Så fokus på redebygging, hvile og mat uten krydder! :) klem
 
Ja, var ganske ekkelt. Én ting er at jeg ikke vil han skal komme så tidlig så klart, men at jeg er alene midt på natten når det starter liker jeg heller ikke.
Men men. Ble nå bare med skrekken :p

Redebygging ja!! Gjett om.
Gleder meg veldig til alt blir helt, helt klart så jeg ikke trenger stresse med sånne type praktiske ting. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Kvalmen har kommet mer tilbake :(
Så har begynt å spy igjen. Så klart ikke like ofte som i starten, men likevel.
Fikk jo hypermesis diagnose og ble lagt inn for det i 3.måned, og det vil visst ikke slippe helt taket..

Nå misset jeg nettopp bussen til JM også fordi jeg hang over doskåla -.-
At ikke kroppen min bare kan høre på meg og skjønne først som sist at det ikke er tid for sånn tull nå! :p


Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp