Helgetur uten barn?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Min kjære har lenge snakket om at han vil dra på en helgetur til utlandet uten barn. Jeg har ikke behov eller noe stort ønske om det, men vurderer litt å gi han en tur for oss to i julegave. Vet jo hvor mye han hdde satt pris på det, og vi hadde sikkert haatt godt av det. Men vi har aldri hatt barnavakt mer enn en natt, og jeg er veldig skeptisk til det. De elsker å være hos besteforeldre, men de blir jo alltid hentet tidlig formiddagen etter n overnatting, så aner jo ikke hvordan det blir for de å være lenger borte fra oss. Jeg får egentlig litt vondt i magen av tanken på å være borte fra de lenger enn en natt, men er nå villig til å hvertfall vurdere det for min kjæres skyld.

Problemet er at jeg føler det blir mest stress, for noe lenger enn to nettter er fullstendig uaktuelt. Tenker helst at vi kn dra fredag formiddag etter å ha levert i bhg, og at vi kommer hjem søndag kveld, senest. Men da blir vel over halve "ferien" reising? Noen som har vært på såpass korte helgeturer? Hvor har dere vært?

hvor gamle er barna? en helgetur er nok godt for alle innimellom:-) København er jo en kjempe fin by, og en super kort flytur unna:-)

hvor gamle er barna? en helgetur er nok godt for alle innimellom:) København er jo en kjempe fin by, og en super kort flytur unna:)

De er ca. 1,5 og 3,5 år. København er veldig fint, men har vært der noen ganger og vi har ofte mulighet til å ta en svipptur der da familien har feriehus i nærheten. Så vi tenkte noe nytt for en gans skyld :)

Venezia eller Roma?

Kan prøve å ha de på overnatting en helg snart å se hvordan det går å hente de litt senere utpå dagen. Går sikkert helt fint :)

Sent from my iPhone using BV Forum

London. Dokke hade säkert haft gott å komma er vekk utan barna..

Alle sammen har bare godt av å være litt borte fra hverandre vi har selv snakket om at vi har lyst på ei langhelg snart. I sommer var vi på 2-døgns cruise med kielbåten og det er bare helt fantastisk å få litt pusterom og pleie hverandre.........og da selvfølgelig veldig godt å komme hjem til barna igjen

Er nok ingen fare for at ikke barna skal få det supert hos besteforeldre :-)
Alle har behov for litt kjærestetid innimellom, og hvis mannen uttrykker behov for at han det er det nok viktig å pleie den delen også :-)

Reiser hvert år på sånn tur vi, jeg tror at vi alle har gpdt av det, både barna og oss voksne. Hva med London!? Kort tur, og kjekk by! Ellers vil jeg anbefale Italia/Lucca og Købenahvn (eller NY om dere har tid til en lenger tur!) Men er jo kjempemange koselige storbyer i Norge også! Ta evt den byen som er nærmest dere slik at reisetiden blir kortest mulig, og om man i tillegg kan kjøre bil kan man jo reise frem og tilbake akuratt på det tidspunktet det passer dere best?

Det går nok så fint med ungene, de greier seg en langhelg hos besteforeldre så lenge ungene liker å være der og er trygge der :)

NYT en helgetur, og kom tilbake nyforelsket og som superforeldre med overskudd :D

London? :)

Hva er dere interessert i å gjøre på tur da? Det er jo litt viktig å vite for å velge reisemål

Hva er dere interessert i å gjøre på tur da? Det er jo litt viktig å vite for å velge reisemål

Godt poeng:) er igrunn åpen for det meste, god og billig mat og drikke er vel det viktigste igrunn. Noe fint/spennende å se og oppleve.

Mannen og jeg er på en slik tur hvert år, samt venninne/ kamerattur. Vi trenger det, og vesla som storkoser seg når vi er borte. Hun spør ofte om å få sove borte.
Men hvis dere ikke skal være lengre borte en det, ville jeg heller tatt to netter på et spa/høyfjellshotell her i Norge.

Men skal dere ta en langhelg kan jeg anbefale : Tallinn, bBerlin, København, London, Hvor som helst i Italia, Paris og Nice.

Praha, London, Berlin, Stockholm. Mulighetene er uendelige. :-) må si London har litt favoritt stempel her da..:-D mye fint å shoppe til barna! Og alle har nok godt av å komme seg vekk litt.:-)

Godt poeng:) er igrunn åpen for det meste, god og billig mat og drikke er vel det viktigste igrunn. Noe fint/spennende å se og oppleve.
Da vil jeg trekke tilbake forslaget mitt om Venezia - der er det dyrt ;)
Hva med Praha? Fin og billig by. Hørt om en by i Polen som er en koselig "kjæresteby" men husker ikke hva den heter... Billig hvertfall. Et navn på 3 bokstaver tror jeg. Andre som vet?

Vi reiser på langhelg minst en gang i året, vi. Uten barn. Fra barna er over ca 9mnd da. Denne gang blir det nok et 2 års opphold, vi var i Berlin i fjor høst, så var jeg dårlig hele graviditeten og siden vi skal til NYC neste høst, blir det nok ikke noe før det (minste er jo nå bare 2,5 mnd). Når gutta var under året, kom besteforeldre og bodde hos oss for at det skulle være mer rutine og vanlig, etter det har de reist til besteforeldre. Nå har vi jo skolebarn, så nå er det litt mer aktuelt at besteforeldre kommer hit igjen. Jeg synes det er fantastisk. Godt med fri, deilig å savne litt og å komme hjem igjen. Det har vi lært gutta også: det er godt å være fra hverandre, å føle på at man savner hverandre og at det er godt å møtes igjen. Det er de faktisk enige i!!! Og de har det supert med besteforeldre. Jeg anbefaler Berlin, Amsterdam, Barcelona eller Roma...

Da vil jeg trekke tilbake forslaget mitt om Venezia - der er det dyrt ;)
Hva med Praha? Fin og billig by. Hørt om en by i Polen som er en koselig "kjæresteby" men husker ikke hva den heter... Billig hvertfall. Et navn på 3 bokstaver tror jeg. Andre som vet?

Sopot? ligger rett ved Gdansk, veldig fint og billig:-) Anbefales=)

Jeg har alltid tenkt, at den dagen vi får råd til å ta en helgetur utenlands, skulle det vært til Roma eller Paris :) Må jo være de perfekte stedene å dra på kjærestetur :D

Back
Topp