Madrass til baby

meredith

Glad i forumet
Kjøpte dere nye madrasser til babyene eller arva dere?

Vi kjøpte nye madrasser til både seng og vugge til eldstemann på bakgrunn av at vi leste at man ikke skal arve madrasser på grunn av økt fare for krybbedød. Nr 2 arva madrassene etter den eldste. Tenkte som så at det ikke kunne være så stor forskjell hvis vi rengjorde de skikkelig.

Hva slags tanker har dere rundt dette?

Vi kjøpte nye madrasser til begge to. Kan godt være det ikke er farlig om du rengjør godt, aner ikke, men jeg ville nå ha ny til yngste uansett. :-)

Kjøpte nye madrasser :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøpte ny madrass t lillemann.

Sent from my iPhone using BV Forum

med tanke på alt som kan skjule seg i brukte madrasser som mugg etter uhell med både tiss,bæsj og oppkast og at babyen har svettet og siklet så kjøpte jeg nye madrasser til begge 2. sistemann har fått drykid overmadrass for å unngå at kroppsvesker kommer i kontakt med madrassen i det hele tatt.

Vi har kjøpt nye til snuppa, men det er fordi hun er nr1. Neste gang blir vi selvfølgelig å bruke madrassene om igjen. Om man skal kaste alt etter en gangs bruk blir verden overfylt med søppel, og det tærer både på jorda og ikke minst økonomien. Så her er det arving av både madrasser, klær, bilstol, sko osv...er spent på om barna mine blir å overleve i det hele tatt altså! :p;)

Vi har kjøpt nye til snuppa, men det er fordi hun er nr1. Neste gang blir vi selvfølgelig å bruke madrassene om igjen. Om man skal kaste alt etter en gangs bruk blir verden overfylt med søppel, og det tærer både på jorda og ikke minst økonomien. Så her er det arving av både madrasser, klær, bilstol, sko osv...er spent på om barna mine blir å overleve i det hele tatt altså! :p;)

Jaja.. krybbedød er jo liksom så ut i 2013. Og det samme med feil fotstilling og vonde rygger!

Jeg vokste opp med nye madrasser, nye sko.. Takk for det.

Jaja.. krybbedød er jo liksom så ut i 2013. Og det samme med feil fotstilling og vonde rygger!

Jeg vokste opp med nye madrasser, nye sko.. Takk for det.
Kjære vene da, det er jo ikke akkurat som om man sier til de som flytter barna sine over på eget rom når de er 6 uker at: nå var du dum for NÅ blir babyen din å dø av krybbedød!!!
Vi samsover med våre barn. Når jeg så samsover med babyen til den er 6 måneder, må da JEG kjøpe ny madrass til VÅR seng slik at babyen ikke blir å dø av krybbedød??? Kan du fortelle meg hva de lærde sier om det?

Marian87 skrev:
Kjære vene da, det er jo ikke akkurat som om man sier til de som flytter barna sine over på eget rom når de er 6 uker at: nå var du dum for NÅ blir babyen din å dø av krybbedød!!!
Vi samsover med våre barn. Når jeg så samsover med babyen til den er 6 måneder, må da JEG kjøpe ny madrass til VÅR seng slik at babyen ikke blir å dø av krybbedød??? Kan du fortelle meg hva de lærde sier om det?

Jeg dum! Holder meg kjekt oppdatert jeg:-) les hva du selv skrev. Tro om dine barn overlever skrev du: ja dem gjør det sikkert, men tar ingen sjanser jeg.
De fleste overlever spekemat, røyke, drikke under et svangerskap;-)

Her brukte vi samme madrass til sprinkelsenga. Som det sies i linken er det bare hvis madrassen er gammel, slitt, eller ikke har vaskbart trekk som tåler 60 grader, at det ikke anbfales eller er noe høyere risiko for krybbedød. Ergo, en to år gammel madrass etter storesøster, som fremdeles er fast og som i tillegg har hatt overmadrass over seg er NULL problem. Overhodet ikke nødvendig å være hysterisk hvis man bruker sunn fornuft.

Vi brukte samme madrass til minsta som til eldste. Den var ny til han, og vi hadde alltid noe som beskyttet madrassen mot kroppsvæsker. Husker at jeg vurderte ny, men leste den linken som ligger her, og fant ut at det var unædvendig iom at madrassen var som ny.

Kjøpte ny madrass til begge :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjøpte ny t jentungen, men ho e og einaste ungen me har. Har tattvare på madrasso tilfelle me får ein t. Har alltid hatt BÅDE overmadrass OG tisselaken, så ser INGEN fare i å bruka om igjen.

Vi har brukt samme til alle 3. Har hatt tisselaken rundt madrassen, overmadrass over og de har alle tre ligget på lammeskinn året rundt. De har fått nye overmadrasser alle 3 og har hatt egne skinn.

Back
Topp