**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ja, har kanskje det. Jeg skulle veldig gjerne hatt termin i slutten av juli. Dersom det blir i slutten av august er det stor fare for septemberbaby og det er vanskelig med barnehage her vi bor. Jeg kommer ikke til å ta prøvepause eller noe, men jeg håpet at vi skulle klare det på 6 måneder. Men så tok det litt tid å komme i syklus så da ser jeg at selv om vi klarer det pp 6 så er det ikke sikkert vi rekker bhg-grensa. Så derfor krysser jeg fingrene litt ekstra for pp 5.
Krysse fingran for pp5 :)
Vi får bhageplass uansett kossn mnd babyn e født, så det har itj nå sei kossn mnd h*n kjæm :)
Håpe du får i Juli neste år æ :)

Skjønne dein....veit æ blir utrolig skuffa om tanta kjæm 1 November, sjøl om æ veit at d e liten sjanse for at vi e så heldig å får full klaff på første EL...:rolleyes:

Det er ikke liten sjanse. Sjansen for alle som prøver er 25 %. De som har hatt tidlig klaff før har enda høyere sjanse. Kanskje opp mot 40-50 %. Du har stor sjanse, for du har pleid å få full klaff raskt.

Det er ikke liten sjanse. Sjansen for alle som prøver er 25 %. De som har hatt tidlig klaff før har enda høyere sjanse. Kanskje opp mot 40-50 %. Du har stor sjanse, for du har pleid å få full klaff raskt.
Jo har kanskje det...håpe jo at d gjekk bra sist Fredag, så d blir speinnanes å sjå :) Har jo gått så fort før at man blir skuffet hvis det tar tid gangen her...:rolleyes:

Krysse fingran for pp5 :)
Vi får bhageplass uansett kossn mnd babyn e født, så det har itj nå sei kossn mnd h*n kjæm :)
Håpe du får i Juli neste år æ :)

Takk. :) Jeg krysser også fingrene.

Her er de utrolig dårlige med bhg. Så de gidder ikke lage noen flere plasser enn minstekravet, så da blir det de som er født før 1. september. :( Det er jo kjipt å vite det. Nå er det satt av penger i statsbudsjett til to barnehageopptak. Det håper jeg virkelig ikke de blåblå tar bort igjen, for det synes jeg er viktig. Da blir det jo mye enklere for alle prøvere. Vi kan jo faktisk ikke bestemme når vi skal ha termin?

Takk. :) Jeg krysser også fingrene.

Her er de utrolig dårlige med bhg. Så de gidder ikke lage noen flere plasser enn minstekravet, så da blir det de som er født før 1. september. :( Det er jo kjipt å vite det. Nå er det satt av penger i statsbudsjett til to barnehageopptak. Det håper jeg virkelig ikke de blåblå tar bort igjen, for det synes jeg er viktig. Da blir det jo mye enklere for alle prøvere. Vi kan jo faktisk ikke bestemme når vi skal ha termin?
Ok, her e dæm flink å har 100 % barnehagedekning å i bhagen t mine små,så e d søskenprioritet :)
Kjenne mang som prøve å som slutte hvis det e sånn at dæm ikke får bhageplass...å da kainn det ta litt tid før døm får baby:oops:
Håpe d blir full bhagedekning for alle,uansett tid på året dæm e født!!!!!! Teit å ha en sånn regel at hvis du ikke e født før August,så får du ikke start i bhagen....

Vi har forresten heller ikke noe barnehage problem, så spiller ingen rolle ved tanke på det når babyen kommer

Sånn burde det være overalt. Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av tanken på å måtte organisere 2 år uten barnehage (dersom vi får termin 27. august og får en herlig liten krabat 2. september liksom). Jeg har allikevel ikke tenkt til å la det stoppe vår familieøkning. Da får vi finne løsninger etter hvert. Men jeg synes reglene er helt håløse. Akkurat som om alle kan bestille juni-baby (for å rekke permisjon + ferie før barnehageoppstart?)

Sånn burde det være overalt. Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av tanken på å måtte organisere 2 år uten barnehage (dersom vi får termin 27. august og får en herlig liten krabat 2. september liksom). Jeg har allikevel ikke tenkt til å la det stoppe vår familieøkning. Da får vi finne løsninger etter hvert. Men jeg synes reglene er helt håløse. Akkurat som om alle kan bestille juni-baby (for å rekke permisjon + ferie før barnehageoppstart?)
Trist at det e sånn!!!!Å koffer i August liksom...Burde vorre nok bhageplassa uansett på året når man e født.Urettferdig for all som får etter August :mad:

Har ikke noe med hvor vi bor.
Vi har barnehage gjennom jobben.

Trist at det e sånn!!!!Å koffer i August liksom...Burde vorre nok bhageplassa uansett på året når man e født.Urettferdig for all som får etter August :mad:

Jeg tror det er august fordi det er skolestart i august. Så det er jo naturlig at da har det sluttet mange barn i barnehagen. Men det burde være mulig å lage opptak i januar også. Da kan de som har fylt 3 år gå over på storebarn i januar og så kan førskolebarna ha flere aktiviteter som ren førskolegruppe. De er tross alt de eldste barna, så de trenger jo færre voksne i gruppa. Dersom det blir planlagt sånn så kan det umulig være altfor vanskelig å gjennomføre.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp