Jeg tenker litt sånn at .....det er da opp til dem? Det er et valg de har tatt. Selv om det er forsket på at det er best med bakover lengst mulig og blabla.. de gjør ikke noe ulovlig. Alle gjør noe med barna sine som ikke er helt etter boka alltid. Ingen er perfekte...
Nei, ingen er perfekte, og vi gjør sikkert mye rart vi også, men ikke noe som går på bekostning av livet til barna. Det er stor forskjell på feks å sette barn under fire år fremovervendt og å gi dem søtsaker innimellom. For skaden blir så mye større hvis ulykken er et faktum.
Så jeg synes ikke bilsikring er et felt foreldre bør være slappe på.
Jeg har vært nok på kurs på sentre for funksjonshemmede barn, og diverse sånne ting, og det å få trafikkskadde barn er ikke moro. Tenk på den skyldfølelsen du som forelder vil sitte med resten av livet når du vet at det er din skyld at du ikke sikra barnet ditt riktig? At hvis du hadde hatt barnet bakovervendt så ville det overlevd eller kommet fra det uten skader??
Er det virkelig verdt å ta sjansen??
Men selvfølgelig, foreldre bestemmer over sine egne barn, men det er veldig synd at så mange regelrett driter i anbefalinger. Snart blir det vel sånn at barnedødeligheten i trafikken skyter i været igjen fordi foreldre er likegyldige til barns sikkerhet.....
Mulig jeg er krass nå, og tråkker noen på tærne, men dette er min mening.
Og selvfølgelig, er det kjempestore problemer med oppkast, så er det en annen ting, men jeg nekter å tro at over halvparten av barn i Norge under fire år er bilsyke....