Kom mai du skjønne milde!

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Gravid for 4.gang, men dette blir forhåpentligvis mitt første barn.
Er under utredning for habituell abort på kvinneklinikken og følges derfor godt opp under dette svangerskapet.
Jeg bruker ovitrelle-sprøyter 2 ganger i uken, og det skal jeg gjøre frem til uke 12. Tar også albyl-e tabletter hver dag.
Samboer og jeg har vært ilag i litt over 8 år, og gleder oss veldig til å bli foreldre.
 
Å helvete!
Denne kvalmen er så intens-intens-intens. Det er nesten uutholdelig. Jeg er konstant kvalm, og spyr flere ganger i løpet av dagen. Får i meg lite næring nå om dagen fordi enten så spyr jeg av tanken eller så spyr jeg det opp uansett..
Gått ned 3 kilo på en uke nå, så jeg må følge litt med. Redd for at jeg har fått hyperemesis :/
Prøver meg på sea band og prostafen nå. LA DET HJELPE, VÆR SÅ SNILL!
 
Huff, håper virkelig det blir bedre snart, men du bør oppsøke lege hvis du tror du kan ha hyperemesis, for det er farlig å bli dehydrert. Håper virkelig du får hjelpen du så sårt har behov for, for det er forferdelig å være kvalm:(
 
Huff, håper virkelig det blir bedre snart, men du bør oppsøke lege hvis du tror du kan ha hyperemesis, for det er farlig å bli dehydrert. Håper virkelig du får hjelpen du så sårt har behov for, for det er forferdelig å være kvalm:(
Takk for det. Jaa, får følge litt med fremover. Er ikke noe særlig dette med kvalme og oppkast :/
 
Ultralyd-oversikt:
5+4: Første UL. Så plommesekken
6+2: Hjerteaktivitet ♡
ul1.jpg

7+1: nesten fordobling av størrelse på embryo
ul2.jpg

8+1: Sjekk den har vokst da. Nå kan man se hvor hodet er, beina og armene. GLAD:)
ul3.jpg

9+0: I dag sprella den <3
Snapchat-20131008012641.jpg

10+3: Salto i magen :) Begynner å se ut som et menneske nå ja..

Snapchat-20131016114552.jpg

11+2: WOW, for en forandring. En liten baby i magen min *forelska*
Snapchat-20131022111340.jpg

12+2: fine hodet/ansiktet i profil ♡ tynn nakkefold og nesebein på plass! :)
20131029_121620_zps0bcb7c4a.jpeg
 
Last edited:
Gratulerer som gravid :D

* surfer på appen (som for tiden ikkje virker som den skal :( ) *
 
Dro på legevakten i helgen fordi formen min er helt jævlig og jeg følte meg dehydrert.
I dag hadde jeg min første time med akupunktur. Håper det skal hjelpe.
Første mål nå er 12.uke. Kanskje kvalmen har gitt seg innen da. Når kvalmen ikke var til stede i starten, ønsket jeg så inderlig at den skulle komme.. Jeg angrer bittert på det :p
 
Last edited:
Jeg legger ut ultralyd-bildene i ultralyd-oversikten over her. Det er kjempe gøy å se utviklingen, og jeg er glad jeg blir fulgt opp med ukentlige UL. Nå begynner jeg endelig å tru på at dette kan gå.. Det er en fantastisk følelse <3
Kun 26 dager igjen, så er jeg 12 uker på vei.
 
Så gøy med bilder :)
 
så morro at det går riktig vei inntil videre :D Gravid for sørste gang, og super nervøs for alt som kan gå galt. har nesten ingen plager, bare ekstremt trøtt og litt oppblåst :p de psykiske plagene er faktisk de verste for meg.
 
Åh, den halsbrannen tar drepen på meg. Det brenner i halsen og brystet!! Spyr, også er det like jævlig rett etterpå.
Har begynt å få veldig vondt i bekkenet/korsryggen også. Tar ltt kiropraktor-behandling for det, håper det hjelper og ikke utvikler seg til bekkenløsning.. men jeg frykter at det er store muligheter for det.

Eneste gangene jeg har det bra er når jeg sover! Får lyst til å sove meg gjennom de neste 30 ukene.. Fortsetter det slik blir det neppe en ny graviditet etter dette. Urettferdig at noen har så jævla problemfritt svangerskap. Jeg er supermisunnelig!
 
Føler med deg. Er ille her også. Men mot halsbrann hjelper det å spise mandler :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Føler med deg. Er ille her også. Men mot halsbrann hjelper det å spise mandler :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for tips. Mandler har faktisk hatt en liten effekt på den verste halsbrannen :)
 
I dag var jeg på 1.svangerskapskontroll hos legen.
Fikk videre sykemelding, til midten av november.
Blodtrykket var bra. Hun klarte selvfølgelig å bomme på blodåra når hun skulle stikke, hater når det skjer ;P
1 måned til neste time. Liker legen min veldig godt, hun er kjempe søt. Når jeg er passert 12 uker kommer jeg til å bestille time hos jordmor for å se hva jeg syns er best.

Formen? Ja, helt ræva. Lider meg gjennom hver dag.. hehe! Får bare holde ut.
 
Takk for tips. Mandler har faktisk hatt en liten effekt på den verste halsbrannen :)
Så bra :) jeg sleit med halsbrann i forrige svangerskap og da hjalp det for meg :) et kjerringråd jeg fant på nette den gangen :)
 
I følge menstermin er jeg 10+0 i dag:)
I følge ultralydene er jeg 10 uker til tirsdag som kommer og det stemmer ganske riktig med når eggløsningen min var. På forrige ultralyd ble jeg satt tilbake enda noen dager.. spent på hva ultralyden til onsdag sier. Det er bare 14 dager til jeg er 12 uker i følge menstermin. Gleder meg. Den dagen blir en stor dag for oss") Så jeg gleder meg til 2.trimester. Hører rykter om at mange de grusomme symptomene (kvalme osv) blir bedre da også.. så jeg ser virkelig frem til det, hehe!
 
En ting jeg liker med å være gravid er det at jeg drømmer mye rart hver natt. Alt fra fine drømmer til mareritt. Hvis jeg drømmer om graviditeten så er det alltid et tegn mot at jeg venter en jente. Magefølelsen min sier at det er jente. Så jeg er veldig spent på hva det endelige resultatet blir. Jeg kommer fra en familie hvor det kun produseres jenter, mens kjæresten min kommer fra en familie hvor det bare er gutter. Når vi skal ha 12-ukers ultralyden, kanskje legen kan si noe om hva han tror om hvilket kjønn det kan være. Jeg er sååå spent!
 
Å herre... Jeg er så lei av å være kvalm. Noen dager klarer jeg å holde det i sjakk på dagen, men det blir alltid forjævlig mot kvelden- uansett!
Jeg er så U G G E N. Jeg har ikke mer å spy opp, allikevel kjennes det ut som at det ligger klart i halsen/brystet mitt. For en unødvendig svangerskapsplage dette er. Kan det ikke bare gå over? Jeg er livredd for at jeg må slite med dette langt ute i graviditeten. Det orker jeg faktisk ikke. Jeg får lyst til å sove meg gjennom de neste ukene..

Kanskje det blir bedre når jeg slutter med hormonsprøytene? Legen sier jo at de forsterker alt dette ekstremt mye. Får håpe det gir seg snart. I går, helst.

Ny ultralyd i morgen tidlig. Den uka her syns jeg har vært litt tung, føler den har vart veldig lenge. Håper alt ser bra ut i morgen.
 
10+5
Ultralyden på onsdag gikk supert. Den har vokst masse og tilsvarer nå nøyaktig med menstermin.
Det gøyeste var å se at det var så mye liv. En skikkelig akrobat som slo salto og det var ikke måte på :)
Neste uke skal vi prøve oss på utvendig ultralyd.
 
Back
Topp