Menskopp

Nameless

Glad i forumet
Ja, nå har jeg akkurat bestilt meg det.
Noen her som bruker det, og kanskje vil si litt om deres erfaring???

Noen som kan fortelle meg hva i alle dager en menskopp er? :P

Jeg har.. kjøpte på det, men tok meg faktisk noen måneder før jeg turte å bruke den :p Leste alt av erfaringer som var..

For meg som måtte bruke grønn tampong OG bind de to første dagene, så var koppen en redning. Må tømmes hver 3 time utenom om natta de to første dagene, men så mye mer rensligere.

Men det er å få koppen til å sitte riktig så det ikke blir lekkasje. Det kan variere litt for hver mnd egentlig. Bruker bare tynt truseinnlegg nå de to første dagene, ikke diiiiiiiiiiigert bind med vinger osv. Kommer ikke til å gå tilbake for å si det slik :)

Jeg er veldig spent, er så jævli lei av bind og tamponger at nå fant jeg ut at dette skal prøves.
Aner ikke hvordan jeg skal få plassert den, men det tar vi som det kommer ;)

Jeg har bestilt min fra Danmark, men er i siste dagene med nåværende tr, så da skal dette testes neste gang...

Jeg har.. kjøpte på det, men tok meg faktisk noen måneder før jeg turte å bruke den :p Leste alt av erfaringer som var..

For meg som måtte bruke grønn tampong OG bind de to første dagene, så var koppen en redning. Må tømmes hver 3 time utenom om natta de to første dagene, men så mye mer rensligere.

Men det er å få koppen til å sitte riktig så det ikke blir lekkasje. Det kan variere litt for hver mnd egentlig. Bruker bare tynt truseinnlegg nå de to første dagene, ikke diiiiiiiiiiigert bind med vinger osv. Kommer ikke til å gå tilbake for å si det slik :)

Man kan sove med den også ja.?.

Hmm. Dette må jo nesten testes!! Er så lei av å betale i DYRE dommer for bind og tamponger.

Fikk min for et par uker siden, men har ikke fått testet den enda. :) Ble påvirka av en tråd her på BV, faktisk. :P

Fikk min for et par uker siden, men har ikke fått testet den enda. :) Ble påvirka av en tråd her på BV, faktisk. :p

hehe, jeg også ble påvirket av en tråd her inne, så lese alt jeg kunne på nett utenom. Men seriøst så mye mer renslig en føler seg. Ikke den lukta, og en selv føler seg sååå mye renere.. :)

Jeg har brukt i snart 5-6 år!
Kjøper sjelden tamponger. Bind har jeg ikke kjøpt siden siste fødsel! Fotær over 6år siden.

Jeg slet med kløe (sopp) så gikk over til menskopp for å senom j ble kvitt det. Om d hjalp mot d vet jeg ikke, for måtte få krem mot noe annet. Men uansett.

Jeg er kjempe fornøyd med min.
Du kan bruke den i maaaaaange timer uten å ta den ut. Jeg har opplevd en gang at den har lekket. Men da har jeg sitti på skakke i sofaen (hjemme).
Jeg kjente det lakk. Ellers har jeg badet med den.
Til og med på de dagene jeg blør mye. Har da badet i 1-2timer uten problem.

Tar bare og tømmer den rett etter svømming. Vasker/skyller den hver gang.
Jeg har vel ikke vært på offentlig toalett hvor man ikke får vasket/skylt.
Men da kan man bare bruke våtserviett (sånn i krise)

Det anbefales å ta den ut når man skal bæsje. For da kan den flytte litt på seg.

Den sitter på plass med 'vakum'. Man skal ikke dra den ut, men klemme den samme så vakumen slipper.
Jeg har aldri fylt en hel kopp, den skal romme en hel mens periode.

Jeg anbefaler absolutt en sånn en. Og synes det er mer renslig enn bind og tamponger. Det lukter ikke drit som bind og tamponger gjør.

Jeg tåler jo heller ikke blod til vanlig, men det her takler jeg.

Jada, bare å sove med denne.. Bare tømme når en står opp :)

Det kjekle er at man kan tømme den før man legger seg. Og får man dårlig tid på morran så MÅ man ikke tømme den med engang. Man kan fint vente et par timer.

Den må også kokes etter hvet mens periode (desinfisering).
Jeg har en egen kjele til det:p (som jeg ikke har på kjøkkenet).

Brukt i flere år, og kommer aldri til å bytte til bind/tamponger igjen. Og de som tenker/skriver "ææææsj, så ekkelt med en kopp med blod!" osv: tamponger og bind er jo ikke akkurat "a bed of roses" i sammenligning.

Jeg er litt snurt, for jeg kjøpte meg en måneden før jeg ble gravid med Lillebror, og har enda ikke fått brukt den da jeg ikke har mensen pga hormonspiral :p :o

Det beste jeg synes er å bruke på natten. For med bind så flyter jo blodet alle veier og utenfor bindet. Og tampong vil jeg ikke ha inni så lenge som en hel natt.

Helt genialt konsept :) Blør lite, så jeg trenger kun å tømme morgen og kveld. Synes dessuten at jeg har fått mindre menssmerter etter at jeg byttet til menskopp. Og ingen soppinfeksjon lenger heller :D

Men hvordan settes denne her på plass? Ser for meg ett alvorlig gris i de verste periodene og hvordan blir den der om man er litt aktiv??:p

Back
Topp