Keisersnitt VS vaginal fødsel

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Noen som allerede vet hvordan de skal føde?

Jeg har hatt to vaginale fødsler, men håper inderlig at nr 3 blir keisersnitt.. Vet det er vanskelig å få det.

Noen som har erfaringer?

Vaginal uten tvil! Med mindre det skulle oppstå komplikasjoner!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Fødte vaginalt sist, og til tross for litt komplikasjoner ønsker jeg det denne gangen også :) Håper det blir lettere denne gangen da, det blir jo som regel det med nr 2 ;)

Håper virkelig på vaginal fødsel

Fødte vaginalt sist, hadde en forferdelig grusom fødsel, og mye smerter og ubehag i ukene etter fødsel. Er veldig redd for å oppleve det samme engang til, men på den annen side kan jo neste fødsel bli en helt annen opplevelse...
Så egentlig håper jeg på en vaginal fødsel, uten komplikasjoner. Men hadde ikke takka nei til planlagt ks...

Skriver fra iPad :) - Gulljenta født juli 2011 - termin april 2014 :)

Håper å føde vaginalt selv om jeg hadde en tøff fødsel sist og hadde bestemt meg for aldri igjen. Hehe. Har vært til oppfølging pga det og har muligheten til å søke om planlagt ks men jeg tror jeg har "glemt" frykten min nå og lagt det bak meg og vil prøve å føde normalt. Håper det starter av seg selv for øikte ikke å bli satt igang.

Har egentlig lyst til begge deler. Men ønsker i grunn mest ks. Men vet at det er vanskelig å få det, så får se hvordan det blir. Må vel diskutere det litt med sykehuset og slikt :-)

Jeg er veldig i tvil.
Skal snakke med jordmor når jeg skal ha time hos henne

Uten tvil vaginalt som er ønskelig :-)

Synes det er tøft at så mange som har opplevd komplikasjoner fortsatt har lyst å føde vaginalt :-)

Jeg har fortsatt mareritt om min forrige fødsel, så håper jeg kan få keisersnitt. Vet jeg vil få panikk om jeg må føde vaginalt!

Håper å føde vaginalt selv om jeg hadde en tøff fødsel sist og hadde bestemt meg for aldri igjen. Hehe. Har vært til oppfølging pga det og har muligheten til å søke om planlagt ks men jeg tror jeg har "glemt" frykten min nå og lagt det bak meg og vil prøve å føde normalt. Håper det starter av seg selv for øikte ikke å bli satt igang.
Håper også på at det starter selv denne gangen og at jeg slipper og bli satt igang. Savnet de berømte "pausene" mellom riene sist som jordmor på forhånd hadde snakket så mye om :p

Synes det er tøft at så mange som har opplevd komplikasjoner fortsatt har lyst å føde vaginalt :-)

Jeg har fortsatt mareritt om min forrige fødsel, så håper jeg kan få keisersnitt. Vet jeg vil få panikk om jeg må føde vaginalt!
Da er det muligens ikke lurt å planlegge fødsel i bergen for din del. De er veldig strenge på å innvilge keisersnitt...

Da er det muligens ikke lurt å planlegge fødsel i bergen for din del. De er veldig strenge på å innvilge keisersnitt...
Har hørt det.. Er derfor jeg tror fødselen blir i Førde. Men uansett kjempebra at du sier i fra :-)

Vaginalt som sist gang! Og jeg håper virkelig det er som de sier at det er enklere med nr 2:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Begge mine to forrige fødsler varte i 33 timer. Mye smerter, stormrier (rier uten pauser. Litt ned, før rett opp igjen) og med første hadde jeg nesten to timer med pressing. (det skal egentlig ikke vare mer enn maks en time).

Men tanken på å bli skjært opp og ikke kunne løfte mine andre to barn på seks uker er uutholdelig. Da tar jeg heller smertene før babyen kommer.

Så jeg får for vaginal fødsel så langt det lar seg gjøre. :)

Back
Topp