Kosttilskudd

Tullerulle

Forelsket i forumet
Hvilke kosttilskudd tar dere nå som dere er gravide?

Jeg selv tar tran, folatsyre (!) og multivitaminer.

Jeg tar folat og tran :) Har et rimelig sunt og variert kosthold så får i meg masse på den måten så jeg har ikke tatt noe mer foreløpig.

Jeg tar dobbel dose folsyre, tran og jerntabletter. Visst blodprøvene er bra i slutten av september, så slutter jeg på jern og folsyre når jeg runder 12 uker.

Tar den gravid i første trimester - vitaminene, litt ekstra folsyre, omega 3 og magnesium..

Har kjøpt en pakke på apoteket med alt nødvendig i! veldig greit, men store ubehagelige tabletter!

Har kjøpt en pakke på apoteket med alt nødvendig i! veldig greit, men store ubehagelige tabletter!

Ja, jeg så pakken, de er jo enorme! Men sikkert bra.

Hva er forresten grunnen til at dere tar ekstra mye folat? Har dere for lave verdier fra før av eller?

Tar bare Folat jeg :)

Ja, jeg så pakken, de er jo enorme! Men sikkert bra.

Hva er forresten grunnen til at dere tar ekstra mye folat? Har dere for lave verdier fra før av eller?
Tar det fordi det er anbefalt over alt, legen sa og jeg måtte ta ekstra av det nå i første trimester. har med utvikling av hjernen og organene:)

Tar det fordi det er anbefalt over alt, legen sa og jeg måtte ta ekstra av det nå i første trimester. har med utvikling av hjernen og organene:)

Ja, jeg tar jo også Folat, men ikke dobbelt opp liksom :p Så lurer på hvorfor folk tar mer enn anbefalt dose?
Jeg tar den anbefalte dosen på 0,4 mg folat for å forhindre ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av hjernen.

Ja, jeg tar jo også Folat, men ikke dobbelt opp liksom :p Så lurer på hvorfor folk tar mer enn anbefalt dose?
Jeg tar den anbefalte dosen på 0,4 mg folat for å forhindre ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av hjernen.
Er jo ikek bra å ta dobbelt opp, er kun anbefalt dose man skal ta. Fare for sjukdom (kreft) har jeg hørt om man tar for mye. Leste om det en plass men finner det ikke igjen!
Trur det er lurt å holde seg til det som er anbefalt, man får ikke en super smart baby selv om man tar doble doser vitaminer :P

Er jo ikek bra å ta dobbelt opp, er kun anbefalt dose man skal ta. Fare for sjukdom (kreft) har jeg hørt om man tar for mye. Leste om det en plass men finner det ikke igjen!
Trur det er lurt å holde seg til det som er anbefalt, man får ikke en super smart baby selv om man tar doble doser vitaminer :P

Hihi, det var det jeg trodde. Har lest det selv noen steder så derfor jeg lurte på hvorfor noen tok mer :) Men kanskje jeg har misforstått dem. Jeg vet ikke, holder meg til anbefalt dose jeg i alle fall ;)

Trur det er lurt å holde seg til det som er anbefalt, man får ikke en super smart baby selv om man tar doble doser vitaminer :p

kreftfare e det bare dersom man går på folat over lang tid, en periode på 6mnd. er ikke beregnet som lang (si 3 mnd som prøver, 3 mnd graviditeten)... Noen steder er det anbefalt med 0,4 og andre 0,6.. Og de som har opplevd mangel på folat eller tidligere barn med ryggmargsbrokk må gå på 4 ( altså ti ganger større dose)...

jeg tar 0,6.. Fordi de rjeg er ifra er det anbefalt med 0,6... Og fordi denne gang tar jeg ingen sjangser Ift om jeg mister enda et barn så vil jeg vite at jeg iallefall har gjort alt jeg kunne for å forhindre det..

Tar folat, multivitaminer, b-vitaminer og sink. Får lite mat i meg om dagen så håper eg får nok med da eg tar no :)

Back
Topp