Trening :)

Vraltemor

Blir kjent med forumet
I dag er første dagen jeg ikke er kvalm. Er 11 uker på vei, og er "overlykkelig" over å kjenne matlyst igjen. Etter forrige svangerskap begynte jeg å trene, og har holdt jevnlig på. Har meldt meg på Oslo maraton - halvmaraton. Jeg er veldig usikker på om jeg kommer til å gjøre det, men i dag er jeg gira. Er da 21 uker på vei. Magen begynte å vokse i uke 24 sist gang. Er det noen av dere som trener?

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Jeg spilte fotball 3 ganger i uken helt til jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg håper jeg snart kan begynne å jogge igjen! Usikker på når jeg kan det, pga av en blødning, men skal bli godt å komme i gang igjen :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Jeg håper på å trene som normalt når treningen starter opp igjen etter sommeren. Ellers har jeg hatt sommerferie så har ikke blitt så mye trening desverre. På mandag er det tilbake til jobb og sykling til og fra jobb.

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg får ikke jobbe pga lavt blodtrykk så trening var ikke å anbefale.. :( savner å være i form å orke å trene

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg får ikke jobbe pga lavt blodtrykk så trening var ikke å anbefale.. :( savner å være i form å orke å trene

Ny termin 03.02.14
Hvorfor ble du anbefalt å ikke trene? Hvor lavt er blodtrykket ditt da? Det er ikke farlig å trene med lavt blodtrykk, blodtrykket vil uansett stige ved trening så det vil bli høyere.

Fordi jeg besvimer når jeg får høy puls.. blodtrykk har gått litt opp og ned men i går var det 107/62 hvilepuls på 62.. har fått låne apparat sånn at jeg måler hver dag selv

Ny termin 03.02.14

Eg må og ver forsiktig med trening pga lavt blodtrykk (89/50) da blodtrykke stige mens en trene men så synke det enda mer etterpå slik at en veldig lett går i bakken:(

Eg må og ver forsiktig med trening pga lavt blodtrykk (89/50) da blodtrykke stige mens en trene men så synke det enda mer etterpå slik at en veldig lett går i bakken:(

Uff, Du har jo enda lavere enn meg. Hvor mange ganger har du besvimt?

Ny termin 03.02.14

Eg har alltid hatt ganske lavt blodtrykk med blodtrykks fall så går som regel alltid rundt og suser så eg kjenne kroppen ganske godt så er heldigvis ikke så ofte eg besvime lengre...men hender titt og ofte at eg må bare sette meg ned..om det e på butikken eller på gata hehe og det ser jo ikke så smart ut men det eneste som funker. Har også fått påvist i dette svangerskapet veldig høy puls og at hjerte hopper over en del slag så nå må eg unngå alt av psykisk og fysisk stress..hmmm ikke så lett i en vanlig hverdag :(

Oi.. stakar deg. jeg har jo helt normalt til vanlig så jeg skjønner det ikke før det er for sent som regel. Tør ikke dusje uten at mannen er hjemme. Plutselig ligger jeg på gulvet..

Ny termin 03.02.14

Off det hørtes ikke kjekt ut..du må bare prøve og planlegge litt. Ikke reis deg fort opp og stå ei stund før du begynner og gå. Som regel så får eg en liten følelse av at beina kjennes svake ut og da vet eg at eg må sette meg ned. Du må bare kjenne godt etter,som regel så ser du et mønster eller kjenner et lite forvarsel

Jeg har høyrisikosvangerskap, så her er det treningsforbud:-( har fryst medlemskapet hos stamina og savner det veldig. Bruker å trene 4-6 ganger i uka. Nå får jeg bare lov til å gå tur med hunden.... Kjipt!

Hvorfor ble du anbefalt å ikke trene? Hvor lavt er blodtrykket ditt da? Det er ikke farlig å trene med lavt blodtrykk, blodtrykket vil uansett stige ved trening så det vil bli høyere.

Sniker fra september. Jeg har heller ikke kunnet trene pga lavt blodtrykk (bare besvimte). Med veldig lavt blodtrykk kan man faktisk ikke trene. Så snart det var oppe i 90/45 kunne jeg gjøre litt, men da det var lavere måtte jeg ligge i ro.

Jeg trener CrossFit men har også pause pga ekstrem kvalme og lavt bt som gjør at jeg besvimer.

Håper å kunne ta opp litt lett vektetrening når og hvis formen blir bedre.. :)

Jeg trener CrossFit men har også pause pga ekstrem kvalme og lavt bt som gjør at jeg besvimer.

Håper å kunne ta opp litt lett vektetrening når og hvis formen blir bedre.. :)
Er det samme som ellipse?

Ny termin 03.02.14

Er det samme som ellipse?

Ny termin 03.02.14

Nei, er ikke det. CrossFit er høyintensiv styrke og kondisjonstrening med funksjonelle øvelser. Alt fra sit-ups/push-ups til velting av traktordekk. Utrolig effektiv trening som gir masse adrenalin og guts. Skal se om jeg finner noe på youtube. :)

Sniker fra september. Jeg har heller ikke kunnet trene pga lavt blodtrykk (bare besvimte). Med veldig lavt blodtrykk kan man faktisk ikke trene. Så snart det var oppe i 90/45 kunne jeg gjøre litt, men da det var lavere måtte jeg ligge i ro.
Ja har du under det i bt så er jeg helt enig!

Termin 9. februar med første frøet:)

Fordi jeg besvimer når jeg får høy puls.. blodtrykk har gått litt opp og ned men i går var det 107/62 hvilepuls på 62.. har fått låne apparat sånn at jeg måler hver dag selv

Ny termin 03.02.14
Det er jo faktisk et helt perfekt blodtrykk for en jente det da. Jeg ligger med bt til vanlig på 90/50. Trener til vanlig flere ganger i uken. Kan bli dårlig på trening hvis jeg ikke tar hensyn men jeg kjenner jo kroppen min såpass godt at jeg tar pauser hvis det blir ille. Og drikker mye vann underveis:)

Ny termin 03.02.14
Har du forresten vært til undesøkelser for å finne ut hvorfor du besvimer ved høy puls? Det høres jo veldig skummelt ut og det er jo ikke normalt. Håper du har fått skikkelig utredning for problemet:)

Back
Topp