Artikkelen om 1 åringen som ble bite av to hunder

Det som provoserer meg, er at om det er en puddel, labrador osv, så står det "angrepet av hund", men er det Rottweiler, doberman osv, står det "angrepet av rottweiler" osv... Har møtt mange rottweilere (mannen hadde det selv før), og dei har vært dei største kosedyrene eg har møtt... Vetle moppen til naboen derimot, angrep meg fleire gonger før...
Som om jeg skulle skrevet det selv! Vi har en rottis tispe på nærmere 60kg, og hun er kosebamsen selv! Ikke bjeffer hun, snill med alle barn og voksne, og ja, beste hunden i verden..! Men opplever at mange er skeptisk til henne, nettop pga media!

Ja, enig, man må til slutt bare "godta" at de bare er sånn.
Han første jeg har hatt i 7 mnd har blitt perfekt:) Er så stolt av han! Han knurra på alt og alle før, og turer kunne være et mareritt, og folk prata dritt om meg da jeg passerte folk.
"hallo, for en grusom hund, har ho ikke skikk på den" osv.

I dag elsker han hunder og mennesker, og er verdens mest sosiale hund:) Jeg er så stolt av han!
Har fått så mye skryt av hvor fin og god hund jeg har:)

Han andre har jeg hatt i 2 mnd, og han har blitt bedre, men har fortsatt mye jobb igjen.
Han er livredd for mennesker, og det er noe av det vanskeligste jeg kan jobbe med.
Kan ikke bare si til han at det ikke er farlig, det må han finne ut av selv.
Men mye av det andre han sleit med har blitt bra:)

Skrytebilde av trolla mine:)
970178_10151678808795309_577470929_n.jpg

Så vakre. :)

Har ikke lyst til å starte noe diskusjon, men jeg lurer på hva slags "trenings metode" bruker du? send gjerne på pm vist du vil.
Det er så masse forskjellige metoder, så er litt nysgjerrig på det. :)

Synes det er trist at Rottisene blir hengt ut på den måten.. Jeg kjenner ingen av denne rasen som har bitt eller glefset mot barn/voksne. I dette tilfellet så tipper jeg det er mye av eier sin skyld..

Så vakre. :)

Har ikke lyst til å starte noe diskusjon, men jeg lurer på hva slags "trenings metode" bruker du? send gjerne på pm vist du vil.
Det er så masse forskjellige metoder, så er litt nysgjerrig på det. :)

Har hjulpet mange hunder,og er ikke redd for å skrive om teknikker :D
Hva lurer du på?

Synes det er trist at Rottisene blir hengt ut på den måten.. Jeg kjenner ingen av denne rasen som har bitt eller glefset mot barn/voksne. I dette tilfellet så tipper jeg det er mye av eier sin skyld..

Nettopp, er det som er hele poenget mitt, at det er ikke nødvendig å skrive hva slags rase det er!!
Spiller jo ingen rolle..

ja ser den og skjønner hva du mener. Jeg har ikke så mye greie på hunder,eller dyr generelt men vet det er mange som sier at om hundene feks som i dette tilfellet først har gått til angrep en gang, vil de som oftest gjøre det igjen, og det er helt uavhengig av hunderasen.

Akkurat disse to hundene hadde bitt en 9-åring i hodet og beinet to uker tidligere også, så noe er tydeligvis galt. For så vidt enig i at det som oftest ligger hos eierne, men selv "verdens snilleste hunder" som er godt dresserte kan jo plutselig bite uten at det er noen tilsynelatende årsak til det, enten det er sykdom eller annet som ligger bak.

Akkurat disse to hundene hadde bitt en 9-åring i hodet og beinet to uker tidligere også, så noe er tydeligvis galt. For så vidt enig i at det som oftest ligger hos eierne, men selv "verdens snilleste hunder" som er godt dresserte kan jo plutselig bite uten at det er noen tilsynelatende årsak til det, enten det er sykdom eller annet som ligger bak.

Men det har jo ikke noe med denne rasen å gjøre.. I bunn og grunn er hunder rovdyr uansett hvor mye man vrir og vender på det.. Skal ikke stole blindt på en hund!

er jo synd at ungene ble angrepet... men syns at det altid skal legges skyld på hundene og ikke eierene, det blir helt feil. Det skulle vært slik at eierene av hund(er) er ansvarlig for skader hunden gjør, slik er det jo ikke nå. Om en hund angriper andre hunder eller mennesker skulle eieren ha fått seg kraftig bot syns nå jeg, å hadde det skjedd gang nr to så hadde dyre blitt omplassert til noen som passer på hunden bra nok. Synd det altid skal gå over dyra når det egentli er mennesklig feil å det dumt....

Har hjulpet mange hunder,og er ikke redd for å skrive om teknikker :D
Hva lurer du på?

Det er ikke jeg heller, men er lei av å diskutere og forsvare. :) Jeg brukte litt øye for øye på en måte. Har bikkja biti meg biter jeg tilbake type ting. Man må jo se an bikkja og miljøet så klart. Og noe av Cesar Milans metoder.
Hvilken retning er du?

Men det har jo ikke noe med denne rasen å gjøre.. I bunn og grunn er hunder rovdyr uansett hvor mye man vrir og vender på det.. Skal ikke stole blindt på en hund!

Nei, det har jeg da heller ikke påstått, annet enn at det var disse hundene det var snakk om i artikkelen? Det var et apropos til det knotte81 skrev om at når en hund først har gått til angrep en gang så gjør de det kanskje igjen og at man nettopp aldri kan stole på et dyr uansett hvor godt trente de er. Hvorvidt det er rotweilere eller pudler har ikke noe å si.

Det er ikke jeg heller, men er lei av å diskutere og forsvare. :) Jeg brukte litt øye for øye på en måte. Har bikkja biti meg biter jeg tilbake type ting. Man må jo se an bikkja og miljøet så klart. Og noe av Cesar Milans metoder.
Hvilken retning er du?

Jeg er enig i ALT cesar millan gjør.
Jeg har fått stor hjelp av Laban, min golden retriever som jeg dessverre mistet for et par mnd siden.
Et eksempel på å hjelpe en stressa og usikker hund, er å gjøre slik som på bildet.

Her har jeg akkurat fått Miko, han lille, og han var så anspent og redd da jeg fikk han.
Laban, han store, var verdens roligste og underdanige hund, så jeg la Miko i armene til Laban, slik at Miko kunne kjenne hvor rolig Laban var og at ingenting var farlig.
Dette gjorde jeg flere ganger daglig i mange dager, og nå er lille Miko er rolig og underdanig hund:)
Herlig!:)
Synd jeg ikke har Laban lenger, for da kunne han hjulpet meg med han andre hunden min å.
537563_10151363216765309_751200183_n.jpg

Jeg er enig i ALT cesar millan gjør.
Jeg har fått stor hjelp av Laban, min golden retriever som jeg dessverre mistet for et par mnd siden.
Et eksempel på å hjelpe en stressa og usikker hund, er å gjøre slik som på bildet.

Her har jeg akkurat fått Miko, han lille, og han var så anspent og redd da jeg fikk han.
Laban, han store, var verdens roligste og underdanige hund, så jeg la Miko i armene til Laban, slik at Miko kunne kjenne hvor rolig Laban var og at ingenting var farlig.
Dette gjorde jeg flere ganger daglig i mange dager, og nå er lille Miko er rolig og underdanig hund:)
Herlig!:)
Synd jeg ikke har Laban lenger, for da kunne han hjulpet meg med han andre hunden min å.
537563_10151363216765309_751200183_n.jpg

Å så godt å endelig møte noen likesindige. :) Synest han er fantastisk. Skulle virkelig ønske jeg kunne ha vært å sett på han når han var i Norge.
Det er mange rundt meg som mener han er en mishandler. Så etter mange timer med voldsom diskusjon er min munn lukket om hundeoppdragelse. Men har ei venninne som er enig med meg.

Turid Rugaas er veldig populær heromkring. Har ikke satt meg helt inn i hennes metoder, men hu er totalt anti Cesar Milan.

Å så godt å endelig møte noen likesindige. :) Synest han er fantastisk. Skulle virkelig ønske jeg kunne ha vært å sett på han når han var i Norge.
Det er mange rundt meg som mener han er en mishandler. Så etter mange timer med voldsom diskusjon er min munn lukket om hundeoppdragelse. Men har ei venninne som er enig med meg.

Turid Rugaas er veldig populær heromkring. Har ikke satt meg helt inn i hennes metoder, men hu er totalt anti Cesar Milan.

Hvorfor mener de han misshandler hunder?
Han er jo bare helt fantastisk!
Han får resultateter, og da betyr det jo at det han gjør er riktig.
Jeg beundrer tålmodigheten hans, og det at han ikke er redd.
Og at han tar hundene på hver sin måte, det er ikke èn fasit liksom..

Drømmen hadde vært å møtt han ja:) Uten tvil verdens flinkeste! Tenk å vært på hundepsykologisenteret han da!!!!

Var det din hund som beit deg?
Uff, håper det går bra med deg nå!

Jo jeg syns det blir å henge ut rasen! Helt unødvendig!
Det holder med å skrive at et menneske ble bitt av en hund. Hund er hund, uansett rase og størrelse.
Rottweilere har jo DET stempelet på seg, enda så god og fin rase det er. Fryktelig trist!
Da burde det heller stått i en artikkel at en 50 år gammel manns hund ha bitt osv.
Det er eiernes skyld.

Ja, det var min hund. Omplasseringshund, som vi hadde hadde jobbet med i i halvannet år. Men vi vet ikke hva han har vært gjennom annet enn at han trolig har stått i bur i 3 år :(

oi da det var ikke jeg klar over for skumleste bare artikkelen men da er det bare enda mer tragisk og da er kanskje avliving det beste.

Hvorfor mener de han misshandler hunder?
Han er jo bare helt fantastisk!
Han får resultateter, og da betyr det jo at det han gjør er riktig.
Jeg beundrer tålmodigheten hans, og det at han ikke er redd.
Og at han tar hundene på hver sin måte, det er ikke èn fasit liksom..

Drømmen hadde vært å møtt han ja:) Uten tvil verdens flinkeste! Tenk å vært på hundepsykologisenteret han da!!!!

Fordi han tar i bikkjene er argumentene som de bruker. Han bruker tynne bånd og "sparker" dem. Det er anti kampanjer om han på YouTube. Man skal ikke ta i bikkjene eller korrigere dem, man skal ignorere dårlig og negativ oppførsel. Visstnok.

Jeg er helt enig med deg. Han får resultater.

Fordi han tar i bikkjene er argumentene som de bruker. Han bruker tynne bånd og "sparker" dem. Det er anti kampanjer om han på YouTube. Man skal ikke ta i bikkjene eller korrigere dem, man skal ignorere dårlig og negativ oppførsel. Visstnok.

Jeg er helt enig med deg. Han får resultater.

Haha, ler!! Seriøs??!
Om man overser negativ oppførsel, vil jo hundene tro at det er greit da..
Om en hund biter, mener jeg man kan legge den i bakken (ikke denge, men legge de ned) og ta 3 fingre i nakken og "bite" tilbake.
De som er imot tynne bånd, mener vel at fleixibånd er det beste da eller? :P

Åååå, så provoserende!!!

Ja, det var min hund. Omplasseringshund, som vi hadde hadde jobbet med i i halvannet år. Men vi vet ikke hva han har vært gjennom annet enn at han trolig har stått i bur i 3 år :(

Så trist:(
Det som er viktig når man omplasserer en hund, er å ikke tenke på hva de har opplevd.
Han ene min var også sperret inne i et bur i et par år, og blitt skikkelig misshandla.
Men jeg behandler han ikke som en stakkars liten hund.
Han må følge reglene forde:)

Så trist:(
Det som er viktig når man omplasserer en hund, er å ikke tenke på hva de har opplevd.
Han ene min var også sperret inne i et bur i et par år, og blitt skikkelig misshandla.
Men jeg behandler han ikke som en stakkars liten hund.
Han må følge reglene forde:)

Det er viktig. Men vi kan uansett ikke ha en hund som biter uprovosert når vi har 3 små barn :) Det var grusomt å avlive ham, men avgjørelsen var lett!

Haha, ler!! Seriøs??!
Om man overser negativ oppførsel, vil jo hundene tro at det er greit da..
Om en hund biter, mener jeg man kan legge den i bakken (ikke denge, men legge de ned) og ta 3 fingre i nakken og "bite" tilbake.
De som er imot tynne bånd, mener vel at fleixibånd er det beste da eller? :P

Åååå, så provoserende!!!

Ja, helt seriøst. Helt på tryne. Så derfor diskuterer jeg ikke med de. Jeg er blitt stempla som dyremishandler.

Hehe. Nei de bruker los bånd(eller hva det heter). Og seler. Aldri halsbånd. Det er veldig fyfy.

Du får lese litt om Turid Rugaas. Hu har egen skole i Modum og gitt ut masse bøker.

Back
Topp