Barnedåp

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Flere som har begynt planlegging? Vi har så mye familie i Trøndelag, så måtte finne dato og ringe kirken ganske raskt. Nå viser det seg at det er umulig med dåp de tre siste helgene i september, som vi ville, så da ble det 6. oktober. Lokalet for selskapet booket jeg nå, så her er vi i rute!

Nå gjenstår pynt og sånt da! Maten gjør vi enkelt med sodd til middag og kaker til dessert.

To av fire faddere er blitt spurt. Litt usikker på gjestelista. Sist hadde vi kun tanter og onkler, men nå har vi mer plass.. Skal vi invitere søskenbarna våre også?? Hmm...

Jeg har bare vært i kontakt med kirka, håper på dåp i sep, men da var mange av gudstjenestene ute o.l vil ha den inne i kirken, så håper på helt i begynnelsen, men kna hende det må bli i slutten:) håper vi får leie barnehagen jeg jobbet i tideligere, hadde erik sin dåp der, og det er utrolig greit med tanke på at vi blir en del barn, og der kan de leke fritt:)

Jente april 2008 <3
Gutt april 2010 <3
Jente juni 2013 <3

Har lyst til å planlegge dåpen. Men her skal vistnok kirken bestilles via nettet og der har de ikke lagt ut noen datoer etter 27 juli så må vel vente litt til.. :(

Jg kan ikke bestille dåp før vi har fått personnr hennes, gjøres på nett her og, og eneste gudstjenestennsom var lagt ut var i juli, så er nok ikke lagt ut så langt frem i tid her heller

Jg kan ikke bestille dåp før vi har fått personnr hennes, gjøres på nett her og, og eneste gudstjenestennsom var lagt ut var i juli, så er nok ikke lagt ut så langt frem i tid her heller
Hva søker man på da a? Kommunesida
eller den norske kirke eller no? For å finne datoer å sånn :)

Vi har ordna kirke og lokale, invitasjonene ble bestilt i går :-) 1.september er datoen :-) vi inviterer våre søsken, foreldre, besteforeldre og tanter/onkler. Pluss noen få venner. Om vi skulle invitert våre søskenbarn hadde gjesteantallet gått fra 50 til 80 :-P De får bli invitert i et eventuelt bryllup :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke begynt å planlegge,men har begynt å tenke på det da. Med storebror var det hos svigerfar,denne gangen skal vi ha det hos mine foreldre. Og så må jeg sjekke ut hvordan det er med navnefest her i byen. Vi bodde i naboenbyen sist.
Vi hadde tanter og onkler og kusiner på begge sider sist,men vet ikke hvordan vi gjør det nå.
Jeg vil gjerne ha mine kusiner,og tante og onkel fordi vi har hatt mye kontakt i oppveksten og vært på hytteturer og ferier sammen. Og siden jeg ikke har søsken så blir de som søsken istedenfor.
Mannen har mest kontakt med den ene kusina si,og har vel hatt mest kontakt med henne oppigjennom også.
Men vi kan jo ikke bare be henne og den ene tanta heller. Føler det blir litt feil.

Joda,jeg har tenkt en hel del,bare ikke planlagt ;)

*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*

Ja har bestillt kirke idag, og skal ringe og bestille lokalet etterpå :-) ellers er ikke så mye annet planlagt enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mhm! Kirka er bestil og invitasjoner :) pynten har vært på loftet i noen mndr! :) dåp 11 august her :)

Nei, det har jeg ikke hatt tid eller ork til. Skulle ønske jeg kunne, men...

Jeg har bestilt kirke 22. september. Også må jeg bekrefte lokale.. litt treg der. Kjøpt inn pynt til bordet og sånt. Men må begynne å lage litt. Skal ha sånne papirsko som bordkort :) maten bestiller vi, blir koldtbord, og kakene tar noen av gjestene med hver sin spesialitet og bestiller dåpskake av ei venninne som er kjempeflink til å bake. Vi inviterer "bare" foreldre, søsken m/barn, besteforeldre og faddere. Da blir vi 23 stk.

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Vi skal ha navnefest 15 sept :) var bare plass til 1 barn til ! Så vi hadde flaks at vi kom med ;) Men maten å gjestene å alt det der er ikke planlagt.

Hva søker man på da a? Kommunesida
eller den norske kirke eller no? For å finne datoer å sånn :)
Her ringte jeg bare kirkekontoret. Var konfirmasjoner to av helgene i september som vi ville ha, så da ble det oktober i stedet.

Åååh..vil også begynne å planlegge.. men vi kan ikke ha dåp før vi har alle friske i familien igjen.. Et nært og veldig kjært familiemedlem som gjennomgår en kreftbehandling nå og vi vet ikke om han overlever.. kan ikke planlegge noe som helst, for vi vil så gjerne ha han med på feiringen...

Åååh..vil også begynne å planlegge.. men vi kan ikke ha dåp før vi har alle friske i familien igjen.. Et nært og veldig kjært familiemedlem som gjennomgår en kreftbehandling nå og vi vet ikke om han overlever.. kan ikke planlegge noe som helst, for vi vil så gjerne ha han med på feiringen...
Men.. om det ikke er sikkert at han overlever og du gjerne vil ha han med, er det ikke bedre å ha feiringen jo før jo heller? :) Eller er han så dårlig at det er uaktuelt? Trist med sykdom i familien, håper han blir frisk!

Back
Topp