Den store overraskelsen

FaceToFace

Betatt av forumet
igår var det to dager siden jeg skulle hatt mensen, men den dukket ikke opp, så for å avkrefte at jeg var gravid tok jeg en test, den var som forventet negativ, jeg la den fra meg, men glemte å kaste den og tenkte ikke noe mer over det. neste gang jeg var på badet plukket jeg den opp for å kaste den, men oppdaget at det var kommet en ekstra tynn strek på den. jeg fikk litt panikk og ropte på samboeren min. ser du denne spurte jeg... og ja det gjorde han! Jeg vet man ikke skal se på en test mer enn 5 minutter etter at den er tatt, så vi dro på apoteket og kjøpte en ny test.... den var klarere, men så klart ikke like klar som kontroll streken.

Skal ta en ny test på mandag, men jeg er igrunn ikke i tvil. En liten en har bosatt seg i magen min.

Det var langt ifra planlagt og sjokket var stort, men den lille er da hjertlig velkommen allikevel.

Jeg vet egentlig ikke hvor langt jeg er på vei, utifra 28 dagers syklus er jeg 4+3 med termin 14 februar, men har en mistanke om at jeg ble gravid 8 eller 9 dager før forventet mens, noe som vil si at jeg mest sannsynlig har hatt en lengre syklus og faktisk er 3+4 eller 3+5, og vil ha termin 19. eller 20. februar, noe som igjen vil forklare hvorfor testene ikke var så sterke.

Kommer med ny oppdatering på mandag.
 
Spennende:) blir nå februarbarn da iallefall;) lykke til i morgen:)
 
Helt glemt denne tråden jeg....
I forrige svangerskap var jeg kjempe flink til å skrive ned alt som skjedde, denne gangen har det hittill blitt med tanken. En av grunnene er at jeg har hatt en vond følelse hele veien. Forrige gang tenkte jeg ikke særlig over det, men denne gangen har jeg gått med en følelse av at ting vil gå til helvete.

Jeg hadde en mini blødning lørdag for én uke siden, var på ul på mandagen, de var ikke 100% sikre på om de så forsteret siden de mente jeg bare var 5 uker på vei, noe som forresten støtter min teori om unnfangelse 8 eller 9 dager før forventet mens. Men de mente alt så bra ut allikevel.

på fredag hadde jeg endel utflod med farge, og gikk hele dagen på jobb og ventet på at det skulle smelle, noe det heldigvis ikke gjorde! Det kom ikke noe mer, og jeg har ikke hatt noe smerter.

Igår jobbet jeg i 8 timer (4 timer alene) og da bestemte kvalmen seg for å melde sin annkomst. Jeg gikk å "gulpa" hele vakta! Haha
MEN det er jo et godt tegn på at den lille i magen har det bra, sant? Så det er igrunn helt greit, så lenge det ikke blir så ille at jeg ikke klarer å jobbe.

Ellers har jeg veldig lyst til å ta en tidlig ul, men jeg jobber 6 dager i uke, og har rettog slett i8kke tid, så får smøre meg med tålmodighet frem til første svangerskapskontroll, har nemlig en super lege som har ulaparat
 
F***, enkelte ganger altså.... Jeg hater denne stygge taben enkelte ganger! Den lot meg ikke fullføre innlegget, den lot meg heller ikke rette opp feilene! burn motherf*****!!!!

Hormontrollet/26
 
Og hormonene er på plass ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg begynt nedtellinga til vi skal til syden! Jobber ca 40 timer i uka, og det tar på når man er så trøtt at man nesten sovner stående og det svir i øya! I tillegg har jo kvalmen kommet, og jeg ble litt paranoid da jeg kjøpte lunsj idag. Jeg jobber på en senter og dro innom matbutikken for å handle litt kvalmedempende. salt kjekt og vann med sitron, dama i kassa titta medlidende på meg, og jeg er sikker på at hun så rett igjennom meg! Så venter bare på at hele bygda får vite det. haha
Paranoid, jeg???? haha
 
neida, IKKE i det hele tatt... (sagt med den største underdrivelse) Det kunne jo vært en ny kur av noe slag f.eks?? hehe...
 
igår stod mannen med ljåen og vinket til meg. Seriøst.... kastet opp 4 ganger (ja jeg telte, haha) den ene gangen bare kom det uten forvarsel rett dattera mi som tittet forstyrret på meg og sa: "hva mamma gjort"????
Jobber alene og måtte springe inn til hun som jobber i butikken ved siden av og spørre om hun kunne se etter butikkennoen minutter for jeg måtte kaste opp (sa så klart ikke det til henne) I tillegg svetta jeg og var svimmel. Sånn hadde jeg det i 9 måneder forrige gang. Jeg må være selvdestruktiv!

Heldigvis gikk dagen idag bedre. Ikke så kvalm, bare fryktelig trøtt, men deg er tross alt bedre! Håper igår var et unntak! ;)
 
kjære Gud i himmelen (og jeg som ikke er spesielt relgiøs engang)

ringte sjefen og sa jeg var syk idag. liggi og vridd meg i hele natt, halsen har tetta seg og det er vondt å svelge. jeg har sovet store deler av dagen, har ikke orket å være våken, for da har i tillegg kvalmen kommet! fått i meg litt mat heldigvis, men det har også kommet i retur! sååå verdt det til slutt, men ser ikke helt den biten nå! dette er defintivt mitt siste svangerskap.

må legge til at jeg vet jeg er fryktelig negativ, men det blir bedre! første trimester er grusomt da formen er som den er, men jeg må bite tenna sammen og late som ingenting siden ingen skal vite noe enda! så bær over med meg! haha
 
Hvordan går det her hos deg? Har du fått sjekket om alt er som det skal?


Er omtrent aldri innom denne tråden! Hehe

Joda hittil er alt som det skal, både gleder og gruer meg til ultralyden 12. September. Håper jeg kan senke skuldrene da og nyte resten av svangerskapet. Jeg er ganske negativ av meg, og frykter alltid det verste, dette svangerskapet er intet unntak! Som regel er jo mine bekymringer grunnløse, men så tenker jeg "en dag vil en pessimist ha rett".... Såeh, ja det er meg da! Sambo er helt motsatt, så vi utfyller heldigvis hverandre:p Hehehe
 
Var på ordinær ultralyd igår. Som den dommedagsprofeten jeg er hadde jeg gruet meg en god stund (samtidig som jeg så klart gledet meg og var veldig spent) siden jeg innimellom har hatt en vond følelse av at noe skulle gå galt. Men alt var heldigvis i skjønneste orden med babyen vår! Vi fikk en kjempe koselig, grundig og ikke minst dyktig jordmor som fortalte oss hva de forskjellige delene var og at alt var som det skulle. Den lille lå langt nedi bekkenet og var litt vrang med å skulle vise frem kjønnet. Jordmor dytta på magen min flere ganger og sa etter en liten stund at hun TRODDE det var en liten gutt, men ville ikke si helt sikkert! Noen sekunder etterpå sa hun: Å joda, dette er en gutt! Hun viste oss "delene" hans og til og med vi så at noe stakk ut, som definitivt ikke var der på ultralyden til storesøster.

Den første jeg ringte etterpå var pappaen min. Han ble så glad! For all del han hadde da blitt glad uansett, men han har to døtre og ett barnebarn som også er jente, så nå var det på tide å få noen gutter inn i familien også! =)

Vi har til og med funnet navn, og håper han passer til navnet sitt! <3
 
Lenge siden jeg har skrevet noe her. Jeg skulle være flink, like flink som med storesøster. Da førte jeg dagbok igjennom svangerskapet. Men det har visst blitt med tanken denne gangen.

I følge mens termin er jeg 23+5 og i følge ultralyden er jeg 23+2. Godt over halvveis i hvert fall. Venter på at den første snøen skal falle, noe som er litt skummelt, men samtidig veldig spennende, for vet jo at det må være snø og vinter før lillebror kan komme.

Sparkene i magen blir bare sterkere og sterkere. Lillebror har virkelig vært noe annet å ha i magen kontra storesøster. Storesøster var veldig rolig, mens her har vi en fotballspiller og turner! Det er så godt å kjenne liv mange ganger om dagen slik at man slipper å bekymre seg for om alt er bra. I tillegg er det veldig enkelt å vekke han dersom det har vært stille en stund. Bare å stryke litt over magen så kvikner han til. Herlig! <3 Tror dette er en skikkelig skøyergutt for vi ligger allerede å leker på kvelden. Jeg dulter borti magen og han dulter tilbake, sånn kan vi holde på en lang stund!

Da vi var på Tenerife og jeg var 20 uker på vei fikk vi for første gang se spark fra utsiden. Det var så magisk! <3 I tillegg fikk pappaen kjenne noen skikkelige karatespark! Det var faktisk sånn at han skvatt og trakk til seg hånda! Tøysekoppen! <3

Magebilde, tatt idag! 23+5 (23+2)

1394262_10151988209825775_1040630487_n.jpg
 
Last edited:
25+5 (25+2)

Vi var igrunn enige om navn og har vært det lenge, men så har vi meg da... frøken ubesluttsom! Såeh nå er vi i tenkeboksen igjen! Har en liten liste med foreløpig 6 navn. Blir nok ikke å bestemme oss 100% før lillegull endelig kommer til verden.

Og apropo det.... Tar meg innimellom i å være litt utålmodig. For all del, han får ikke lov til å komme før om i hvert fall 12 uker, men allikevel. Lurer sånn på hvem han er! <3 Har funnet ut at vi MÅ på 3D ultralyd. Forrige gang var i Drammen, igrunn fornøyd, men bildekvaliteten kunne vært bedre så lurer litt på om jeg skal velge noen andre denne gangen, men har virkelig ikke peiling på hvor! Og vi må jo bestemme oss snart. Altså har fortsatt noen uker på oss, men vil jo gjerne bestille en stund i forveien også!
 
flott babymage :) keg har ikke tatt noen magebilder enda... redd for å angre, men får meg ikke til å gjøre det...
 
Back
Topp