For første gang!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Da var jeg gravid. GRAVID!! Herregud altså! Det er syke greier :D

Jeg er 25 år, bor med kjæresten som er 27. Vi har vært sammen i litt over 5 år, eier rekkehus sammen. Vi begynte i januar å snakke alvorlig om å få barn, vi ble enige om at vi skulle prøve "til sommeren". Dette er vår første spire :)

Vår prøvehistorie: sluttet på cerazette i mars, deretter hatt tullete og lange sykluser siden. Skulle egentlig beskytte oss på andre måter i begynnelsen, men det skjedde egentlig aldri. Vi bestemte oss for at i mai/juni skulle vi virkelig legge inn aksjer, det skulle være vår første ordentlige pp. Jeg gikk til innkjøp av EL-tester og testet som en gal i hytt å pine i maaaange dager, EL var vell ikke før på dag 22 i syklusen. Vi hadde oss i dagene før EL. I forrige uke begynte det å klø i testfingrene, kjæresten spurte meg flere ganger: "føler du at du er gravid?" og jeg bare: "Neeeeeei, ikke i det hele tatt". Jeg hadde null tegn og null symptomer. Eneste som var rart var at det rumlet noe sykt i magen min i hele dpo. Forrige onsdag var jeg 8 dpo og bestemte meg for å teste, fikk selvfølgelig blendahvit test og tenkte bare at mensen kunne komme så vi kunne komme i gang med pp2. På fredag var jeg ute og drakk en del vin og røykte noen sigaretter, hadde det gøy. På lørdag var jeg uggen, skulle ta meg en dusj på ettermiddagen og fikk plutselig et innfall om at jeg skulle ta en test. Testen ble tatt og ble liggende i de 3 minuttene den skulle. Jeg tittet forventningsløst bort på den, og DER var det noe rart! Jeg holdt den opp og prøve å bikke å vri på den i lyset, det var NOE der, men det var så godt som usynlig. Prøvde å ta bilde, men streken kom liksom ikke med på bildene. Ble superstressa, gikk bare rundt å trippet. Bestemte meg for å ikke si noe til kjæresten og heller ta en ny test i går morges, det kunne jo være noe galt med den ene testen. Jeg bråvåknet med 150 i puls i går og listet meg ut på badet. Testet igjen og nå kunne jeg skimte streken litt mer, og den ble sterkere av å ligge en stund. Jeg klarte ikke holde meg, MÅTTE si det til kjæresten. Han ble litt sjokkert, men hadde ikke helt troen når han så testene. Han syntes de var aaaaaltfor svake. Jeg prøvde å forklare at uansett strek er strek, er det to streker der er den positiv. Men han var ikke helt overbevist :p Denne testen ble også mye sterkere etter å ha ligget en halvtimes tid. Tok enda en strimmel i går kveld som var enda litt sterkere. I morges tok jeg enda en strimmel som var nokså lik den fra i går kveld (ja, jeg har syyykt mye tester! haha). I formiddag var tiden kommet for digital, hadde kjøpt to digitale clearblue tester med ukesindikator på nettet for en stund tilbake, nå bare MÅTTE jeg svi av den ene! For at jeg skulle tro skikkelig på dette trang jeg noe annet enn svakt positive strimmeltester. Jeg nistirret på testen og timeglasset som snurret rundt, så kom det opp PREGNANT. Herregud :eek: det er virkelig sant! 1-2 uker kom hoppende opp etter enda en liten stund. Jeg tok bilde av testen og sendte til kjæresten, nå tror jeg han tror litt mer på det ;)

Nå føler jeg symptomene kommer krypende:
- ømme og voksende brystknopper,
- mensmurringer og tidvis kraftige menskramper
- litt halsbrann
- tisser ofte
- sulten hele tiden
- rumling i magen
- litt småkvalm innimellom (men tror det kun skyldes alt dette stresset de siste dagene, myyye tanker).
- sover dårlig

Disse menskrampene skremmer meg litt, de er utrolig vonde og helt like som jeg hadde før forrige mens. Er så redd for at mensen skal komme krypende i morgen eller på onsdag som er ikm.
Nå har jeg saumfart internett for alle mulige opplysninger om tidlig graviditet! Hvor stor sjanse det er for spontanabort, hvor stor sjanse det er for svangerskap utenfor livmoren, hvor farlig det er å drikke en kveld før man visste man var gravid ++ :p må le litt av meg selv. Men kjenner jeg tar det litt mer med ro nå etter den digitale var så klar i talen!

Joda, så sånn går nå dagene! Sykeste og mest spennende jeg har vært med på :D
 
Gratulerer!!!! :D Det gikk fortere enn vi trodde hos oss også. Heldig du som har noe symptomer da, her er det fint lite enda ::)
 
ÅÅÅ! I natt sov jeg SÅ GODT! Etter flere netter hvor jeg har vridd meg fra den ene til den andre siden non-stop, så var det såå deilig å bare sovne med en gang hodet traff puta! Tror jeg har sovet sånn 10 timer i natt :D deilig! Våknet også med en sånn god følelse, jeg kjente meg liksom glad når jeg våkna! Det må jo være er godt tegn :)
Måtte jo ta en strimmeltest i morges, bare fordi jeg måtte liksom :p haha.. å streken var sterkere enn den var i går :) Tror jeg skal prøve å la være å teste så mye mer nå og heller bare ta en dag om gangen. Er jo fint lite jeg får gjort uansett om noe skulle gått galt... Satt å googlet i går, sjansen for spontanabort. Så typisk meg, må ha alle harde fakta på bordet! Sto at når man passerer uke 3 så reduseres sjansen til 15%, det er jo veldig lite! Men kan jeg si at jeg er 3 uker nå da? Er jo egentlig kun 2 uker siden lille frø ble unnfanget, men terminkalkulatorene sier jo jeg er 4 uker. Noen som vet? Ellers har jeg heldigvis ikke hatt noe mer av disse utrolig vonde menskrampene som fikk meg til å svette og nesten spy i går! Krysser fingrene for at de ikke plager meg mer!
Dette blir en god dag, føler det på meg :)
 
Du regner termin fra første dag i siste mens, som er ca to uker før eggløsning. Derfor starter graviditeten to uker før unnfangelsen :) Så hvis det er to uker siden unnfangelsen så er du fire uker på vei :)
 
Du regner termin fra første dag i siste mens, som er ca to uker før eggløsning. Derfor starter graviditeten to uker før unnfangelsen :) Så hvis det er to uker siden unnfangelsen så er du fire uker på vei :)
Ja sant :) så da tenker du når det skrives at sjansen for spontanabort reduseres til 15% etter 3 uker at jeg er forbi det? :)


Termin 27/2-14 med første frø <3
 
Ja sant :) så da tenker du når det skrives at sjansen for spontanabort reduseres til 15% etter 3 uker at jeg er forbi det? :)


Termin 27/2-14 med første frø <3

Jepp, det vil jeg tro ja :)
 
Ja, da var jeg 4+3. Tiden går så sakte!! Skulle så ønske at jeg var litt lenger på vei, så kunne jeg slappet litt mer av. Denne uken har vært preget av sykt mye nervøsitet og redsel. Jeg er så utrolig redd :( redd for at ting skal gå galt. Føler meg utrolig sårbar, kjennes nesten som om jeg har forandret personlighet. Jeg er mye stillere og mer tankefull, normalt pleier jeg å le å snakke å delta skikkelig når jeg prater med andre f.eks på jobb. Jeg føler jeg er inni en boble, en boble som er utrolig skummel, men også fin å være i. Jeg er så lykkelig inni meg samtidig som jeg er så engstelig. I går var første gangen jeg klarte å kjenne på kun glede når jeg kjente godt etter hvordan jeg egentlig hadde det. Jeg gråt litt i går kveld, det er faktisk de første tårene som har kommet siden testen var positiv, egentlig litt rart siden jeg normalt sett også er ganske følsom og emosjonell. Jeg gråt til min skjønne, fine kjæreste, han er virkelig verdens beste. Jeg fortalte han hvor redd jeg er, han er så flink å roe meg ned. Vi er ganske så forskjellige så han utfyller meg på en god måte, han roer meg når jeg nesten når hysteri-nivået. Heldigvis.
Hodet mitt er fullt opp av tanker. På jobb er jeg tidvis ganske fraværende mentalt, men samtidig er det godt å være på jobb for da tenker jeg ikke på graviditeten konstant, bare litt innimellom. Var sammen med et par veldig gode venninner denne uken, det var godt, men jeg fortalte det ikke til dem. Jeg tørr ikke enda.
I dag har jeg bestilt tidlig ul, neste mandag 1/7. Da er jeg 5+6 eller 6+2, eller noe innimellom. Håper og BER om at jeg får se NOE. En pitteliten spire inni livmoren min og ikke utenfor! Og kaaaaaanskje et bittelite hjerte som banker, gud det hadde bare vært helt fantastisk! Reiser jo dagen etterpå, derfor jeg vil gjøre det dagen før. Er det negativt svar så har jeg i alle fall ferien på å takle det. Godt er det at sommerferien min begynner I DAG! ÅÅÅ :D passet egentlig perfekt ift jobb, da trenger jeg ikke si noe til sjefen før jeg kommer tilbake fra ferie og da er jeg jo 8-9 uker på vei om alt går fint :)
Jeg er redd og engstelig, men samtidig føler jeg en eller annen plass dypt inni meg at dette faktisk kommer til å gå bra :)
 
Du er innmari flink til å skrive! Når det kommer til det å være bekymra, så skjønner jeg jo at det er lett å være det. Men min gamle fastlege sa noe som fikk meg til å slappe mer av i starten av forrige svangerskapet mitt; han sa "Kjører du bil? Ja? Er du bekymra da da? Ikke? Nei ok. For det er mye større sjanse for at det er noe som går galt når du er ute og kjører enn at noe skal gå galt med babyen i magen".
Kanskje en dårlig sammenligning, men det gjorde meg mindre bekymra iallfall :)


*********************************
Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3
 
Du er innmari flink til å skrive! Når det kommer til det å være bekymra, så skjønner jeg jo at det er lett å være det. Men min gamle fastlege sa noe som fikk meg til å slappe mer av i starten av forrige svangerskapet mitt; han sa "Kjører du bil? Ja? Er du bekymra da da? Ikke? Nei ok. For det er mye større sjanse for at det er noe som går galt når du er ute og kjører enn at noe skal gå galt med babyen i magen".
Kanskje en dårlig sammenligning, men det gjorde meg mindre bekymra iallfall :)


*********************************
Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3
Å, så snill du er :) Det hjalp faktisk det du skrev der! Jeg er jo aldri nervøs når jeg kjører bil... Jeg kjenner jeg har roet meg litt nå som ikm datoen er passert med et par dager, nå har jeg ikke så mye mensmurringer heller. Var egentlig de som gjorde meg mest bekymret!
Takk for oppløftende ord :)
 
Å, så snill du er :) Det hjalp faktisk det du skrev der! Jeg er jo aldri nervøs når jeg kjører bil... Jeg kjenner jeg har roet meg litt nå som ikm datoen er passert med et par dager, nå har jeg ikke så mye mensmurringer heller. Var egentlig de som gjorde meg mest bekymret!
Takk for oppløftende ord :)
Så bra at det hjalp litt :) Det går så bra skal du se :)


*********************************
Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3
 
Fant et så fint dikt før i dag! Begynte faktisk å grine for jeg synes det var så fint :p

Baby’s choice
Did you ever think, dear mother,
As the seeds of me you sowed,
As you breathed new life inside of me,
And slowly watched me grow,

In all your dreams about me
When you planned me out so well,
When you couldn’t wait to have me there
Inside your heart to dwell,

Did you ever think that maybe
I was planning for you too
And choosing for my very own
A mother just like you?

A mother who smelled sweet and who
Had hands so creamy white,
A tender loving creature
Who would soothe me in the night?

Did you ever think in all those days
While you were coming due,
That as you planned a life for me
I sought a life with you?

And now as I lay in your arms,
I wonder if you knew
While you were busy making me
I was choosing you!
(Colleen M. Story)
 
Bare MÅTTE ta denne i dag! Haha, jeg er så teit :p men det var veldig godt å se at det sto 2-3 nå og ikke 1-2 som det stod på mandag :) nå går det riktig vei! ImageUploadedByBV Forum1371981613.560276.jpg


Termin 27/2-14 med første frø <3
 
Årh, nå har jeg stressa meg selv skikkelig opp.
Kjæresten blir så oppgitt av meg fordi jeg Googler og leser ALT om graviditet for tiden, og henger meg spesielt opp i de negative tingene. Så i dag da klarte jeg å komme over en artikkel hvor det stod om spontanabort, og der stod det at ca 75% av alle påbegynte svangerskap ender i spontanabort før uke 3 (altså at fosteret er 3 uker)! Herregud, 75% er jo nesten alle det! Så nå sitter jeg her da, urolig og håpløs. Jeg er jo 90% sikker på at jeg vet hvilken dag jeg hadde EL og det gjør at embryoet kun er 2+5 i dag. Så da er det 2 dager igjen da, så jeg må svette meg igjennom. Og etter det finner jeg nok noe nytt å bekymre meg for...
Har også litt sånne mensmurringer hver dag, det er mindre nå enn rundt dagene før ikm, men allikevel.. de er der enda! det synes jeg er skummelt :(
 
Hei, og gratulere med ventende baby Utrolig spennende! Kjenner igjen følelsen du beskriver med stikkende "mens smerter". Håper du ikke bekymrer deg for mye. Jeg venter også første, er utifra første dag i siste mens kommet til uke 6. Venter baby i slutten av februar. Overivrig med å lese på nett. Blir som en besettels hehe. Tror det kommer av at en gleder seg så enorm og har sett fram til dette leeenge Men jeg synes det er godt å kjenne "at det skjer noe" det nede, om det blir rett måte å si det på. Selv om det er litt vondt. Tar det som tegn på positiv utvikling Blir sikkert lettere om noen uker. Når har du termin? Masse lykke til


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hvor blir det av alle smile fjesene min??? :-o


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei! Føler jeg leser om meg selv når jeg leser innleggene dine:) jeg har blitt googleman:) no er vi 6+6 og jeg testet meg for ente gang idag:) Hehe.. Kan liksom ikke tro at alt har klaffet på 3pp.. Dette går nok bra skal du se, vær positiv, vi har absolutt ingen grunn til å være negativ og lei oss! :)
 
Back
Topp