Et nytt kapittel

Esereht♡

Gift med forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Oktoberlykke 2019
Tenkte jeg skulle skrive ned litt for hver svangerskapsuke som går og for å ha noe å se tilbake på:)

Dette er mitt andre svangerskap og håper det ender i min og min kjæres første baby :love2
Mitt første svangerskap endte i SA uke 5+5, så tror det lover godt denne gangen og har en god feeling på at denne er kommet for å bli.

Fikk min første positive test 14dpo 1.juni, uke 3+4. Hadde ikke mange symptomer før positiv test. Men nå 5+6 er det:
- Tisser ofte
- Stikker av og til i livmorsområdet
- Kvalm
- Ofte hodepine
- Fort sliten og andpusten
- Ømme og tunge pupper
- Såre brystvorter
- Større pupper
- Urolige føtter
- Urolig søvn om natten
- Drømmer MYE rart

Tenker å putte inn magemål og bilder etterhvert når ting begynner å skje/vises :)


Startvekt før graviditet: 66,6 kg

Uke 4: (4+1) 66,8 kg - Total vektøkning 0,2 kg
Uke 5: (5+0) 67,0 kg - Total vektøkning 0,4 kg
Uke 6: (6+0) 66,6 kg - Total vektøkning 0,0 kg
Uke 7: (7+0) 66,2 kg - Total vektøkning -0,4 kg
Uke 8: (8+0) 67,3 kg - Total vektøkning 0,7 kg
Uke 9: (9+0) 67,2 kg - Total vektøkning 0,6 kg
Uke10: (10+0) 67,9 kg - Total vektøkning 1,3 kg
Uke11: (11+2) 68,7 kg - Total vektøkning 2,1 kg
Uke12: (12+1) 68,7 kg - Total vektøkning 2,1 kg
Uke13: (13+1) 68,8 kg - Total vektøkning 2,2 kg
Uke14: (14+0) 69,2 kg - Total vektøkning 2,6 kg
Uke15: (15+1) 68,8 kg - Total vektøkning 2,2 kg
Uke16: (16+0) 69,3 kg - Total vektøkning 2,7 kg
Uke17: (17+0) 69,7 kg - Total vektøkning 3,1 kg
Uke18: (18+0) 71,6 kg - Total vektøkning 5,0 kg
Uke19: (19+0) 71,8 kg - Total vektøkning 5,2 kg
Uke20: (20+1) 72,6 kg - Total vektøkning 6,0 kg
Uke21: (21+0) 73,3 kg - Total vektøkning 6,7 kg
Uke22: (22+0) 73,2 kg - Total vektøkning 6,6 kg
Uke23: (23+0) 74,5 kg - Total vektøkning 7,9 kg
Uke24: (24+1) 74,3 kg - Total vektøkning 7,7 kg
Uke25: (25+0) 74,7 kg - Total vektøkning 8,1 kg
Uke26: (26+0) 76,0 kg - Total vektøkning 9,4 kg
Uke27: (27+0) 77,0 kg - Total vektøkning 10,4 kg
Uke28: (28+0) 77,7 kg - Total vektøkning 11,1 kg
Uke29: (29+0) 78,2 kg - Total vektøkning 11,6 kg
Uke30: (30+0) 78,8 kg - Total vektøkning 12,2 kg
Uke31: (31+0) 78,8 kg - Total vektøkning 12,2 kg
Uke32: (32+0) 80,0 kg - Total vektøkning 13,4 kg
Uke33: (33+2) 81,2 kg - Total vektøkning 14,6 kg
Uke34: (34+0) 81,5 kg - Total vektøkning 14,9 kg
Uke35: (35+0) 81,3 kg - Total vektøkning 14,7 kg
Uke36: (36+0) 81,7 kg - Total vektøkning 15,1 kg
Uke37: (37+0) 83,3 kg - Total vektøkning 16,7 kg
Uke38: (38+0) 83,8 kg - Total vektøkning 17,2 kg
Uke39: (39+0) 84,0 kg - Total vektøkning 17,4 kg


©Esereht♡
 
Last edited:
Krysser fingrene for at det går deres veg denne gangen :) Gleder meg til å følge dere andre. Lykke til :)
 
Tenkte jeg skulle skrive ned litt for hver svangerskapsuke som går og for å ha noe å se tilbake på:)

Dette er mitt andre svangerskap og håper det ender i min og min kjæres første baby :love2
Mitt første svangerskap endte i SA uke 5+5, så tror det lover godt denne gangen og har en god feeling på at denne er kommet for å bli.

Fikk min første positive test 14dpo 1.juni, uke 3+4. Hadde ikke mange symptomer før positiv test. Men nå 5+6 er det:
- Tisser ofte
- Stikker av og til i livmorsområdet
- Kvalm
- Ofte hodepine
- Fort sliten og andpusten
- Ømme og tunge pupper
- Såre brystvorter
- Større pupper
- Urolige føtter
- Urolig søvn om natten
- Drømmer MYE rart

Tenker å putte inn magemål og bilder etterhvert når ting begynner å skje/vises :)

Startvekt før graviditet: 66,6 kg

Uke 4: (4+1) 66,8 kg - Total vektøkning 0,2 kg
Uke 5: (5+0) 67,0 kg - Total vektøkning 0,4 kg
Uke 6:

Jeg mistet også min første, altså er dette min andre graviditet. Ble du gravid fort etterpå? :)
 
Da er enda en uke over og jeg er hele 7 uker på vei i dag! :D
Har slitt veldig mye med kvalme, så vidt fått i meg noe næring i starten av denne uka men det har gått seg til ettersom jeg har lært og kjenne meg selv og magen bedre. Har lovet den at jeg skal PRØVE å spise noe uansett hvor kvalm jeg er om morgnenen :p spiser jeg ikke noe går dagen til helvette.

Går og er småkvalm stort sett hele tiden, hodepine så å si hver kveld. Måtte få gubben til å kjøre på butikken for å kjøpe seabands til meg siden det føltes ut som jeg var på båttur her om dagen, svimmel som bare det.

Har ennå ikke rotet meg til å bestille legetime, så treg som jeg er blir det vel ikke før august sikkert. Men har bestilt UL til 30,juli, da fyller jeg 23 år og er 12 uker på vei. Håper å kunne fortelle til familien på ettermiddagen når de kommer på kake;) Tenkte å si det til min mor og far i dag, men jeg feiget ut. Er litt spent på hvordan de kommer til å reagere (tror det bare er positivt, men skummelt allikevel) :p Så da holder jeg en knapp på å offentliggjøre det når vi vet alt står bra til med den lille istedet. :)

Gleder meg til kvalmen er over og nyheten er ute! Kun 5 uker igjen og satser på at tiden går kjempefort! :happy093
 
8+1 uker :D
Denne uken som har gått har jeg slitt med følgende symptomer:
- Hodepine
- Ømme og tunge pupper
- Utmattelse
- Tungpustet
- Små kramper
- Luftsmerter
- Kvalme, værst om morgenen
- Null matlyst
- Svimmel

Kvalmen har heldigvis gått over utover dagen og kommer kun hvis jeg blir sulten nok. Jeg ligger fortsatt på sofan så å si hele dagen, men har kunnet smått begynt å gjøre ting igjen uten å bli for sliten, svimmel og kvalm. Gruer meg litt til ferien over og til neste uke når jeg må begynne på jobb igjen :( Håper bare formen blir grei nok til å klare meg igjennom dagene.. Blir vel værst om morgenene når jeg starter 0400 og trenger å spise frokost for å fungere først (noe som tar opptil en time å gjøre om dagene:p).

Har ennå ikke rotet meg til å bestille time til første kontroll, har fortsatt to dager på å gjøre det før hverdagen starter for fult.. :)

Et par bilder tatt på ettermiddagen, ønsker meg ikke luftmage men babymage jeg nå :D men kan vente litt til, skal på tidlig ul først før vi forteller det til folk. Så det er enda fire uker til.

20130703_202844.jpg 20130703_203058.jpg
 
9+6:
Startet på jobb etter ferien torsdag forrige uke, jeg har jobbet non-stop siden. I dag måtte jeg ta en sykedag for å få slappet av litt, hadde bare 5,5t arbeidsdag, men hadde jeg jobbet de 5 timene hadde jeg tilsammen de seks dagene jobbet hele 52 timer! :eek:

Fra å ligge pal på sofaen i tre uker med kvalme og utmattelse til å jobbe så mye tar på kroppen, kroppen har dødd litt! Har heldigvis fri i morgen så får to dager å komme meg på.

Kjenner føttene har begynt å hovne opp litt, men det kan komme av all gåinga på jobb. Hodepine har jeg hatt litt hver dag de siste ukene. Puppene er bare store og ikke vonde eller ømme lenger, ømme brystvorter kommer og går litt. Vondt i ryggen, kvalmen er der spesielt om morgenen uansett og kommer og går utover dagen, blir ekstra ille når man går noen timer uten å spise.

I morgen har jeg fullgått 10 uker og har 2 uker igjen til de magiske 12! :happy093 Da er det også kun 2 uker til min første UL (privat) og jeg har bursdag samme dag. Så det bør bli en bra dag :p
Dagen etter 12+1 har jeg min første kontroll hos legen med blodprøver og full pakke, da er man i gang. Og det hele er kun 2 uker unna :excited001 Oh' lykke!
 
Oppdatering for uke 10:
Jeg fant hjertelyden til den lille for første gang 10+0 :D ble veldig paff når jeg fant den, hadde ikke forventet i det hele tatt å finne den så tidlig som jeg gjorde! Men for en fantastisk opplevelse og glede:D


Bilde for uke 10:
20130716_140615.jpg
 
Krysser fingrene for deg, håper at alt går bra :)
 
11+1:
Ikke så mye nytt som har skjedd, har de samme symptomene og kvalmen har avtatt litt på dagtid, men om morgenen er det pain! Har mye tidligvakter på jobb for tiden, så sliter litt der. Prøver å være flink å spise med en gang jeg står opp og jevnt så godt jeg får til utover de neste timene.

Gleder meg sykt mye til tirsdag neste uke, eller jeg vet ikke om jeg gruer meg mest. Har fortsatt klart å skjule graviditeten for alle frem til nå, etter mine beregninger er jeg 12+0 på tirsdag og vi skal på ultralyd på morgenen og ha selskap for å feire bursdagen min senere på dagen, har store planer om å fortelle til de som kommer da. Er første barnebarn til mine og sambo sine foreldre, håper alle kommer da slik at de får vite det samtidig, tror det hadde vært stas for alle :) Men det kan hende svigers drar på ferie mandag, i så fall får vi sende en mms med ultralydbilde til dem på ettermiddagen :p
Så jeg 'grugleder' meg, spent på alles reaksjoner selv om jeg tror alle blir veldig glade :D

Vekt for uke 11 er hele 68,7 kg! :)
 
12+1:

Da er nyheten ute og familien vet om vårt lille mirakel :love017 De tok det heldigvis som forventet og ble kjempeglade, svigers begynte å gråte til og med :p så artig at de viser engasjement, de snakket ikke om annet den tiden vi var med dem og tviler på at samtaleemnet var noe annet etterpå heller.

Var på UL i går og så den mest nydelige aktive lille babyen! *smelt* Hun satte meg frem 5 dager, men forholder meg til menstermin frem til OUL.. Alt så kjempebra ut den var nesten hele 10 cm lang! (9,6cm), crl var 6,4cm og hjertefrekvensen var på 164 i minuttet. Hun trodde også at det så ut som en liten gutt, men med forbehold :)

I dag var jeg på første svangerskapskontroll, tok blodprøve og fylte ut papirer, var ikke så skummelt som jeg trodde :)

Vekta ligger fortsatt på 68,7kg, så bra jeg ikke har gått opp mer ;)

Legger ved UL bilde:
20130731_101458.jpg
 
13+1:

Ikke så mye forandring eller nytt har skjedd denne uken, magen har blitt litt rundere men tror det er kun luft og fett som rommer der inni ennå :p Så de som ikke vet nyheten kan tro at jeg har lagt på meg litt, blitt litt tjukkere rundt magen bare. Men tror ikke det er lenge til det blir ordentlig babymage og den popper ut :D
Ligger hver morgen og kjenner etter om jeg kan kjenne antydning til noe som kan være bevegelse eller spark... Men så langt ingenting.

Vekt denne uken er 68,8 kg og magemål 92,5 cm. :)

20130806_222545.jpg
 
14+1:
Denne uken har gått ganske raskt, ikke mye har skjedd, så ikke så mye å oppdatere...
Har slitt med de samme symptomene som før, mye kvalme om morgenen fortsatt, varierer fra dag til dag hvor ille det er. Har hatt en del hodepine og begynt å kjenne det murrer og strekker litt igjen. Oppdaget brun utflod 13+4 og fikk litt panikk, men ikke noe mer enn den ene dagen heldigvis. Måtte sjekke med doppleren at jeg fant hjertelyden og den lille hadde det bra, og det hadde den :D

Tror også jeg har begynt å kjenne litt liv for et par dager siden, har ganske stram uniform og har måttet gått fra skjørt til bukse pga magen passer ikke lenger i skjørt :p og da når jeg sitter og det strammer kjenner jeg noe, klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men tror den lille rører på seg og kanskje snur seg litt.. :D I dag mener jeg har kjent det mer og kanskje et par dult, er 95% sikker på at det er babyen jeg kjenner :p kjenner det mer uten bukse også i dag, og at det er noe der mer enn før .. Kanskje vanskelig forklart, men ikke enkelt når man ikke vet helt hva man kjenner :rolleyes:

Har fått 2,5 cm mer på magen enn sist uke, så noe har skjedd, men føler ikke jeg har babymage enda.. Føler meg feit :p tror folk har begynt å skjønne litt på jobb også, ser noen ser på meg med litt mistenksomme øyne for tiden, men ingen som har turt å spurt. laughing7

Vekta er på 69,2kg denne uken og magemålet er 94,5cm.

20130813_230746.jpg 20130813_230706.jpg
 
15+1:
Tiden flyr, men allikevel føler jeg ting går veldig tregt... Går og venter på å kjenne ordentlig bevegelse og spark fra den lille, venter på at magen skal bli ordentlig babymage, venter på at dagen vi skal på ordinær ultralyd skal komme, venter på at vi føler vi kan begynne å kjøpe babyting og babyklær.. Så vi venter og venter :p

Mener jeg kjente i går de to første ordentlige dultene fra den lille, hadde ikke på stramme klær eller satt nede slik at det var press. Midt på lyse dagen var det to små dult på akkurat den samme plassen jeg vet den ligger og der jeg mener jeg har kjent litt før :p kjempespennende! Gleder meg så mye til det blir oftere og sterkere slik at det ikke er noe tvil :D

Meste av symptomene er borte, sliter med kvalme når jeg er kjempesulten og noen morgener, men det er ikke like ille hver morgen nå lenger iallefall :) Hodepine får jeg ofte på kveldstid og spesielt hvis jeg blir sliten og trøtt.
Har fått dilla på vann med isbiter, drikker det så ofte jeg kan!

Magebilde kommer snart:)

Magemål 15+1 er 95,5cm og vekta er 68,8kg :)
20130821_224221.jpg 20130821_224137.jpg
 
Last edited:
16+0:
Føler jeg fortsatt venter og venter, men nå nærmer det seg OUL med stormskritt! :D kun 17 dager igjen! 4 dager etterpå tar vi en velfortjent uke i Gran Canaria, der det skal soles og bades, kanskje vi tar en shoppingdag for å se etter litt til den lille ;)

Har begynt å merke stikkende smerter i magen igjen slik jeg hadde tidlig i svangerskapet, den lille vokser i rekordfart så er vel ikke lenge til jeg kjenner tydelige bevegelser, har ikke kjent noe mer nå enn i forrige uke. Når jeg lytter med doppleren hører jeg en superaktiv baby som flytter og beveger mye på seg :love017

Har begynt å lage lister på hva vi trenger og ønsker oss, har også saumfart nettet etter litt tilbud og hvor ting er billigst. Fant tilbud på vognposen vi vil ha, så måtte slå til med en gang! Dermed var første store ting til den lille kjøpt. :excited001
7043481304024.jpg


Vekta stoppet i dag på 69,3 kg og magemålet var 94,9 cm :)

20130827_232047(0).jpg
 
Last edited:
17+2:
Den siste uka synes jeg har gått kjempetregt, har begynt å kaste opp sånn smått når jeg blir alt for kvalm eller sulten.. Har kun kastet opp to ganger, men det er fortsatt to ganger for mye! Det er litt for sent å starte med dette etter passert 15 uker ;) så lenge den lille har det bra er det helt greit allikevel.
Selv om kvalmen avtar litt for hver uke er den fortsatt der.

Men nå er det kun 8 dager til OUL! Jeg skal på arbeidshelg og da flyr de dagene iallefall.. :D

Vekta lå på 69,7kg og magemålet var 96,2cm 17+0! :)
20130903_232847.jpg 20130903_232940.jpg
 
18+1:
Kjenner mer liv for hver dag som går, begynner å kjenne mer og mer uten at det er press på magen! Det er så snedig og fantastisk samtidig :p Håper på tydelige spark snart, slik at sambo kan kjenne han også :love017

Fikk sjokk når jeg gikk på vekta i går, på en uke har jeg gått opp hele to kilo! :eek: Har frem til nå gått opp rundt kiloen +/-, så var forberedt på at vekta var på 70, men ikke nesten 72 ! :p er jo for en god sak, kjenner jeg stresser ikke så mye med det, men ble litt paff.

Kun to dager til ul, gleder meg fælt til å se den lille igjen, for å få bekreftet om det er en gutt eller om tidlig ul var feil, og for å se at alt står bra til (som jeg fortsatt håper det gjør) :)

Vekta stoppet i går på 71,6 kg og magemålet var på 97,0cm.

20130911_225557.jpg 20130911_225706.jpg
 
Last edited:
Oppdatering uke 19 og 20:

19:
Var på oul 18+5 og fikk vite vi venter en liten gutt :love017 ble satt frem en dag og lillegutten var frisk og rask. Han lå og sov så søtt under hele seansen. Vi så det var en gutt før jordmora spurte om vi ville vite, hun prøvde kjapt å føre bildet videre når hele utstyret lyste opp skjermen før hun spurt :p så det var liksom ikke noe tvil.

Har fått handlet inn bilstol , var supertilbud, jeg som tilbudsjeger måtte slå til ;)

Vekta for uke 19 er 71,8kg og magemålet er 98,1cm.

20130916_224310.jpg 20130916_224404.jpg

20+0:
Denne uken har vi vært i syden og kost oss, varmen har vært krevende og det har tatt på. Kvalmen er der fortsatt hver morgen og utover dagen hvis foringa ikke står til magens forventninger.. Har kjent tydelige spark nå og de kan sees så vidt utenfor også! Helt magisk:excited001 Lå med hånda på magen en morgen og kjente tydelig den lille røre seg og sparke, et par dager etterpå klarte sambo også å kjenne den lille etter litt om og men. Han har en tendens til å stoppe å røre seg når man kommer med handa oppå magen :p

Har shoppet lilleguttens første to plagg, ting begynner å bli mer og mer virkelig. Vi har fått et par småting i hus, magen går ikke an å skjule mer og livstegn gis fra magen.. Det er ikke til å unngå å kjenne på at snart blir vi foreldre!:eek:

Oppdaget til min store forskrekkelse strekkmerker på puppene her om dagen!!! :( Trodde seriøst jeg kunne unngå det, men jeg har snart gått opp to cup-størrelser så var vel egentlig ikke til å unngå. Så ut som det var sovemerker på de en morgen, oppdaget på kvelden at de fortsatt var der. Har ingen på magen foreløpig, så det er bra :p

Vekta for denne uka er 72,6kg, magemålet er 100cm.

20130924_224505.jpg 20130924_224602.jpg
 
Last edited:
21+0:

Denne uken har flydd forbi, hadde min første jordmorkontroll i går og det gikk strålende :D supertrivelig dame som pratet, fortalte og hadde kontroll på hva hun gjorde :) fikk høre hjertelyden som lå på 150 slag, magemålet var på streken til gjennomsnittet. Så alt sto heldigvis bra til med lille gutten.

Har slitt mye siste tiden med ryggsmerter og hoftesmerter som har blitt værre og værre, har begynt å kjenne i skambenet foran også nå. Vi kom fram til at det var bekkensmerter, skal til legen igjen for sjekk om tre uker, så får se om det holder seg eller blir verre frem til da. Isåfall må jeg inn til legen for henvisning til fysio eller lignende før. Har ganske krevende jobb, så klarer ikke de tilrettelegge mer for meg ang ståing og gåing på hardt betonggulv, må jeg enten gå ut i sykemelding eller svangerskapspenger. Håper jeg slipper det!

Magen blir mer og mer synlig noe som er veldig koselig, har bestemt oss for vogn og sprinkelseng, men selvfølgelig når vi skulle kjøpe senga var den utsolgt! Så får bare vente å se om de får den inn igjen, vogna ønsker vi å kjøpe i sverige så har sendt mail om pris og om de kan bestille/sette av til meg. Skal ha emmaljunga edge duo med classic chrome understell og tilhørende stelleveske. :)

Vekta denne uka er på 73,3kg og magemålet 100,8cm.

20131001_231540.jpg 20131001_231655.jpg
 
Last edited:
22+0:

Begynner å få litt panikk ettersom det nærmer seg desember og jul med stormskritt! Har tenkt å ha handlet inn alt de store tingene til barnerommet og babyen innen den tid og helst vært ferdig med alle julegavene også.. Mangler alt av småting, har så vidt to-tre plagg til babyen i str 50 bare. Dessuten jobber jeg og sambo forskjellig i hele oktober, så får ikke handlet inn det store selv eller startet i gang med noe siden jeg har begynt å få bekkenløsning! Blir en travel november med andre ord.

Ikke noe stort har skjedd uken som har vært, mye jobb og lite avslapping.

Vekta i morrest var 73,2kg og magemålet på 101cm

22+1.jpg 22+1 (2).jpg
 
Last edited:
Back
Topp