Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Man får bakovervendte seter som går til 18 eller 25 kiloHvilken bilstol har dere? Er alle bakovervendt kun til 13kilo? Veier ikke en fireåring mer enn 13kilo da? Må vi ha isofix base? Når er spedbarnssetet for lite da? Ææææææh hjelp meg litt værsåsnill?
♥ appen ♥
Hvilken bilstol har dere? Er alle bakovervendt kun til 13kilo? Veier ikke en fireåring mer enn 13kilo da? Må vi ha isofix base? Når er spedbarnssetet for lite da? Ææææææh hjelp meg litt værsåsnill?
♥ appen ♥
Vi har britax maxway som kun kan være bakovervendt. Det er plusgodkjent (kun bakovervendte seter blir det). Det går fra 9-25kg.
Babyen er for liten for babybilstolen enten når hodet når til toppen av hodestøtta, selene kommer nedenfor skuldernivå, eller babyen veier mer enn bilstolen er godkjent for.
Du må ikke ha isofixbase. Det finnes beltebaser også. Isofix er enklere og raskere å feste og ta av enn beltebasen, og de er sikrere enn beltebasen for de er forankret i bilens karosseri. Vi har beltebase fordi at vår bil ikke er utstyrt med isofix.
De stolene som går til 13 kg er nok bilstol for de minste babyene. Stol nr to går som regel fra 0-18 kg, 9-18 kg eller 9-25 kg. Mulig at noen går fra 0-25, men det vet jeg ikke. Er du på jakt etter bilstol til en nyfødt eller til neste nivå?
Det finnes bilstoler som er godkjent for å være både fremover og bakovervendt, såkalt kombistoler. De kommer litt dårligere ut enn de som kun er bakovervendt i tester, men er like fullt godkjent for bruk i bil så her må man bare finne ut hvilke behov hver enkelt har. Noen har barn som blir bilsyke av å sitte bakovervendt, og da har jeg full forståelse for at de har barnet forovervendt. Vår snuppe blir ikke bilsyk og kommer til å sitte bakovervendt så lenge det er mulig. Gjerne etter fyllte fire år også om det er plass
Ble du klokere?
Godt svart
Bortsett fra at det ikke er en "base" på de neste setene slik som på babysetene hvor du kan løfte ut setet og basen står igjen da =)
Isofix er gull!!Ja i knowvurderte å skrive det, men tenkte at det merker folk fort når de handler
er jo litt komisk om folk skulle hatt base på de setene og gå å bære rundt på en diger kloss ;-p
Men kan reklamere for min drømmebilstol da, som vant hjertet mitt pga at man kan dreie sett når man skal ta inn og ut ungen: cybex sirona. Det kommer kun med isofix så vi kunne ikke kjøpe det.
Men max-way er supert og snuppa sitter utrolig godt i det så det også kan jeg anbefale på det sterkeste!
Besafe setene er utrolig populære også.
Det er så mye pluss og minus med alle setene at jeg egentlig ikke vet hvorfor det ble max-way på oss. Nesten alle argumentene for å kjøpe max-way kan jeg bruke på de fleste andre setene. Men jeg er glad vi valgte en plus godkjent stol. Skulle man komme utfor en ulykke så er det godt å vite at man har gjort alt man kan for å sikre på best mulig måte. Hadde vi hatt masse penger skulle jeg gjerne kjøpt en bil med isofix også![]()
Isofix er gull!!
Men for oss er det uaktuelt å kjøpe et sete som kun går til 18 kilo. Og isofix er ikke godkjent for mer enn 18 kilo, så man får ikke bakovervendt sete til 25 kilo som kan festes med isofix...
Men vi valgte glatt en beltestol med isofix når storebror var stor nok til å snus. Så slipper vi å feste setet hans med beltet når han ikke sitter på, og setet står stødigere når han klatrer ut og inn av bilen![]()
Isofix er gull!!
Men for oss er det uaktuelt å kjøpe et sete som kun går til 18 kilo. Og isofix er ikke godkjent for mer enn 18 kilo, så man får ikke bakovervendt sete til 25 kilo som kan festes med isofix...
Men vi valgte glatt en beltestol med isofix når storebror var stor nok til å snus. Så slipper vi å feste setet hans med beltet når han ikke sitter på, og setet står stødigere når han klatrer ut og inn av bilen![]()
Som du kanskje ser så har vi beltestol med isofixder tar du feil, for det er kommet Isofix på mange av de nye beltestoleneOg regner med beltestolene går til adskillig mer enn 18kg!
![]()
Som du kanskje ser så har vi beltestol med isofix![]()
Det er en STOR forskjell her, for om man bråbremser eller kræsjer med en beltestol så er det BELTET som tar vekten av barnet, ikke isofix-enIsofix-en holder bare stolen på plass. Så jeg tar ikke feil
![]()
Som du kanskje ser så har vi beltestol med isofix
Det er en STOR forskjell her, for om man bråbremser eller kræsjer med en beltestol så er det BELTET som tar vekten av barnet, ikke isofix-enIsofix-en holder bare stolen på plass. Så jeg tar ikke feil
![]()
leste ikke nøye nok den delen med at man ikke får bakovervendt til over 25 kg med isofix![]()
![]()
Vi endte opp med denna herligheten her http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstol-0-18-0-25kg/iZi-Combi-X3
Tusen takk for hjelpen snupper
♥ appen ♥
GrattisVi endte opp med denna herligheten her http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstol-0-18-0-25kg/iZi-Combi-X3
♥ appen ♥
Vi endte opp med denna herligheten her http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstol-0-18-0-25kg/iZi-Combi-X3
♥ appen ♥