Løvebrøl
Gift med forumet
Jeg skulle lage mange vårruller i dag 
Her er oppskriften til mi vitnamesisk vennine:
1,5 kg svinekjøtt
7 fedd hvitløk
2 store løk
2 chilli ( med frø litt sterk uten ikke sterk
)
10 shalottløk (som du kjøper på utenlandsbutikk)
10 gullerøtter
10 ss sukker
10 ss østersaus
3 ts pepper
4 ts salt
-----------------------
Vårrullpapir (jeg brukte 21*21)( Liker de best mindre 15*15 men butikken var utsolgt)
egg (til lim)
500 g glassnudler
olje (til steking)
Sweet chillisaus / soyasaus (dip)
Kjøre tingene over streken i foodprossesor i forskjellige omganger etter hvor stor du har.
Kok opp vann i ei gryte og legg oppi glassnudlene og vent til de blir myke så hell av vannet.
Legg kjøttmassen og glassnudler på et vårrullpapir og rull sammen. Smør tippen med egg som lim.
Stek i masse olje, på ikke for høy varme (prøv deg frem)
Avskjøl på rist.
Vil du ha de mer som på kinaresturant så kan du bruke kål i, men jeg er ikke så glad i kål.
Blir ca 60 stk på 21*21 så det er en veldig stor oppskrift. (ryggen orket bare å lage 40 stk)
Her er oppskriften til mi vitnamesisk vennine:
1,5 kg svinekjøtt
7 fedd hvitløk
2 store løk
2 chilli ( med frø litt sterk uten ikke sterk
10 shalottløk (som du kjøper på utenlandsbutikk)
10 gullerøtter
10 ss sukker
10 ss østersaus
3 ts pepper
4 ts salt
-----------------------
Vårrullpapir (jeg brukte 21*21)( Liker de best mindre 15*15 men butikken var utsolgt)
egg (til lim)
500 g glassnudler
olje (til steking)
Sweet chillisaus / soyasaus (dip)
Kjøre tingene over streken i foodprossesor i forskjellige omganger etter hvor stor du har.
Kok opp vann i ei gryte og legg oppi glassnudlene og vent til de blir myke så hell av vannet.
Legg kjøttmassen og glassnudler på et vårrullpapir og rull sammen. Smør tippen med egg som lim.
Stek i masse olje, på ikke for høy varme (prøv deg frem)
Avskjøl på rist.
Vil du ha de mer som på kinaresturant så kan du bruke kål i, men jeg er ikke så glad i kål.
Blir ca 60 stk på 21*21 så det er en veldig stor oppskrift. (ryggen orket bare å lage 40 stk)