• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Middagen i dag vårruller

Løvebrøl

Gift med forumet
Jeg skulle lage mange vårruller i dag :)
Her er oppskriften til mi vitnamesisk vennine:

1,5 kg svinekjøtt
7 fedd hvitløk
2 store løk
2 chilli ( med frø litt sterk uten ikke sterk :))
10 shalottløk (som du kjøper på utenlandsbutikk)
10 gullerøtter
10 ss sukker
10 ss østersaus
3 ts pepper
4 ts salt
-----------------------
Vårrullpapir (jeg brukte 21*21)( Liker de best mindre 15*15 men butikken var utsolgt)
egg (til lim)
500 g glassnudler
olje (til steking)
Sweet chillisaus / soyasaus (dip)

Kjøre tingene over streken i foodprossesor i forskjellige omganger etter hvor stor du har.
Kok opp vann i ei gryte og legg oppi glassnudlene og vent til de blir myke så hell av vannet.
Legg kjøttmassen og glassnudler på et vårrullpapir og rull sammen. Smør tippen med egg som lim.
Stek i masse olje, på ikke for høy varme (prøv deg frem)
Avskjøl på rist.

Vil du ha de mer som på kinaresturant så kan du bruke kål i, men jeg er ikke så glad i kål.
Blir ca 60 stk på 21*21 så det er en veldig stor oppskrift. (ryggen orket bare å lage 40 stk)

View-image
101571_82128.jpg

View-image

Endelig en ny vårrull-oppskrift! Har bare prøvd en, den er kjempe god men kjekt med noe nytt av og til! Takk, den skal jeg prøve! :D

Annerledes enn den jeg bruker, men kanskje jeg må prøve denne og :)

Jeg skulle lage mange vårruller i dag :)
Her er oppskriften til mi vitnamesisk vennine:

1,5 kg svinekjøtt
7 fedd hvitløk
2 store løk
2 chilli ( med frø litt sterk uten ikke sterk :))
10 shalottløk (som du kjøper på utenlandsbutikk)
10 gullerøtter
10 ss sukker
10 ss østersaus
3 ts pepper
4 ts salt
-----------------------
Vårrullpapir (jeg brukte 21*21)( Liker de best mindre 15*15 men butikken var utsolgt)
egg (til lim)
500 g glassnudler
olje (til steking)
Sweet chillisaus / soyasaus (dip)

Kjøre tingene over streken i foodprossesor i forskjellige omganger etter hvor stor du har.
Kok opp vann i ei gryte og legg oppi glassnudlene og vent til de blir myke så hell av vannet.
Legg kjøttmassen og glassnudler på et vårrullpapir og rull sammen. Smør tippen med egg som lim.
Stek i masse olje, på ikke for høy varme (prøv deg frem)
Avskjøl på rist.

Vil du ha de mer som på kinaresturant så kan du bruke kål i, men jeg er ikke så glad i kål.
Blir ca 60 stk på 21*21 så det er en veldig stor oppskrift. (ryggen orket bare å lage 40 stk)

View-image
101571_82128.jpg

View-image
Når du lager såå mye, hva gjør du da med alle restene??

Sniker eg.. og lurer på om du kan skrive korleis du går fram når du lager de? Korleis du kutter gulerøttene og sånn? :)
Og gjør det noe om charlottløkene er kjøpt i vanlig butikk?
Oppskriften så nydelig ut :D

Sniker eg.. og lurer på om du kan skrive korleis du går fram når du lager de? Korleis du kutter gulerøttene og sånn? :)
Og gjør det noe om charlottløkene er kjøpt i vanlig butikk?
Oppskriften så nydelig ut :D

Sjalottløk du kjøper på vanlig butikk er større enn de som du kjøper på utenlandske, (Venninna mi sier det er superviktig.) Jeg kutter i gulerøttene og sånn i foodprossesoren :)

Sjalottløk du kjøper på vanlig butikk er større enn de som du kjøper på utenlandske, (Venninna mi sier det er superviktig.) Jeg kutter i gulerøttene og sånn i foodprossesoren :)
Aha okei takk for svar:) over 1time til nærmaste utenlandsk butikk så det orker eg ikkje;) hehe

Back
Topp