Middag idag, jenter?

Hørtes helt fantastisk ut*tunga rulla utover gulvet* Jeg har prøvd og spise sei også, men har nesten samme konsistensen som torsk, greier det bare ikke:( Da prøver jeg med laks, jeg:D Steker du fisketerningene før du har de oppi sausen? det skal prøves i morgen:D Har laks i fryseren;)
Du trenger ikke å gjøre det på forhånd. Men nå kokte jeg, eller trakk, torsken først. Synes den er lettere å rense og skjære opp da. Og så blir det fortere ferdig i ovnen. MEn om du har rene laksefileter går de kjapt å skjære opp i rå tilstand også!
Anbefaler å helsteke laks i ovnen også. Med et beger Creme Fraiche over! Det er utrolig godt :D

Det ble litt av en jobb med den gratengen!
Lagde hvit saus på speltmel - det ble veldig bra!
Quinoa-pastaen var veldig god!
Etter tips fra det O´store Internettet tok jeg tre eggeplommer og rørte rolig inn i sausen. Så hadde jeg i fisken som jeg hadde kokt og renset og pastaen. Så stivpisket jeg eggehvitene og rørte de forsiktig inn.
Maten står klar til å ha i ovnen! Må be mannen kjøpe noen grønnsaker vi kan ha til, ellers er alt klart! =)
Og ja; griljermel på toppen! og hvitøk i :D

Oi, så flink du er:D Hørtes utrolig godt ut:D Fikk så innmari lyst på fisk etter jeg så du og mariann87 skulle ha det idag;)

Du trenger ikke å gjøre det på forhånd. Men nå kokte jeg, eller trakk, torsken først. Synes den er lettere å rense og skjære opp da. Og så blir det fortere ferdig i ovnen. MEn om du har rene laksefileter går de kjapt å skjære opp i rå tilstand også!
Anbefaler å helsteke laks i ovnen også. Med et beger Creme Fraiche over! Det er utrolig godt :D

Må nok steke ene siden først uansett, for er skinn på mine laksefileter:( Men men, da får jeg kjøpe uten skinn neste gang;) Hørtes kjempegodt ut med laks stekt i ovn også;) Jeg tror jeg kommer til og ha oppi litt purre, vårløk og gulrøtter i fiskegratengen også;)

Må nok steke ene siden først uansett, for er skinn på mine laksefileter:( Men men, da får jeg kjøpe uten skinn neste gang;) Hørtes kjempegodt ut med laks stekt i ovn også;) Jeg tror jeg kommer til og ha oppi litt purre, vårløk og gulrøtter i fiskegratengen også;)
Det blir nok godt! =)
JEg skal planlegge bedre neste gang, for å ha grønnsaker oppi gratengen. Men nå ville jeg gjøre det klart på forhånd og jeg orket ikke gå til butikken selv.
Så grønnsakene får bli ved siden av :D

Det blir nok godt! =)
JEg skal planlegge bedre neste gang, for å ha grønnsaker oppi gratengen. Men nå ville jeg gjøre det klart på forhånd og jeg orket ikke gå til butikken selv.
Så grønnsakene får bli ved siden av :D

Neinei, herregud, ser den;) Pleier og bruke det jeg har jeg. Har man ikke det man skal ha, bruker man det man har:p Og lettvint og gjøre det ferdig til mann og unger kommer hjem fra jobb og bhgen;) Pleier og gjøre det jeg også. Skal sette igang med middagen straks, men er så vanskelig og komme ut av den fordømte gode go`stolen min akkurat NÅ kjenner jeg:D:p Utrolig slapp idag må jeg innrømme:)

Jeg vispet 9 egg med en dl vann, kan fint også bruke melk om man heller ønsker det:) hadde hatt en teskje med bakepulver oppi og pepper:) helte over i en ildfast form:)

1363626326494.jpg

Så la jeg skiver med spekk i en ildfast form og stekte en halvtimes tid på 200 grader. Så var det blitt til sprøe svor:)

1363626438366.jpg

Eggekaken stekte jeg på 200 grader her ca 20 min:) hvis toppen blir fort gylden så legg aluminiumsfolie over resten av steketiden. Tok og la på skiver med agurk og tomat rett før servering:) har alltid mye hakket gressløk over der igjen, men hadde glemt og kjøpe det, blei godt for det:)

1363626611078.jpg

Jeg vispet 9 egg med en dl vann, kan fint også bruke melk om man heller ønsker det:) hadde hatt en teskje med bakepulver oppi og pepper:) helte over i en ildfast form:)

Vis vedlegget 8722

Så la jeg skiver med spekk i en ildfast form og stekte en halvtimes tid på 200 grader. Så var det blitt til sprøe svor:)

Vis vedlegget 8723

Eggekaken stekte jeg på 200 grader her ca 20 min:) hvis toppen blir fort gylden så legg aluminiumsfolie over resten av steketiden. Tok og la på skiver med agurk og tomat rett før servering:) har alltid mye hakket gressløk over der igjen, men hadde glemt og kjøpe det, blei godt for det:)

Vis vedlegget 8724
åh. det så skikkelig godt ut! Jeg ELSKER sprø svor!!! :rolleyes:

Vis vedlegget 8722

Vis vedlegget 8723

Vis vedlegget 8724

Ser kjempegodt ut:-)

Den eggegreien så veldig god ut! :D

åh. det så skikkelig godt ut! Jeg ELSKER sprø svor!!! :rolleyes:

Det smaker kjempegodt og er så enkelt som det får godt ann og lage;) åååh, me 2, sprø svor er farlig godt;)

Det ble lasagne her:-)

Den eggegreien så veldig god ut! :D

Er veldig godt også gjør grønnsakene at den blir litt frisk og lett på en måte;) Ungene spiser det selvsagt med ketchuuuup til;)

Jeg har det litt for ofte hehe, synes det er alt for godt:)

Går ikke ann og ha lasagne for ofte;):p Det som er så godt a, gitt:D Det, salat og hvitløksbaguetter til, så får det ikke blitt bedre:D

Det smaker kjempegodt og er så enkelt som det får godt ann og lage;) åååh, me 2, sprø svor er farlig godt;)
tror jeg skal teste det mot helga ja, med bacon til da ;) ...eeeeller kanskje stekt spekeskinke :rolleyes: MÅ jo være godt med noe revet ost i den eggepanna da? ;)

Back
Topp