Middag idag, jenter?

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
Her så blir det eggekake, omtrent det samma som omelett stekt inni ovn, med agurk og tomat til også sprøstekt spekk, det blir akkurat som sprø svor;) Er dansk det spekket, får ikke kjøpt det i norge, men bruker også sprøstekt bacon til når jeg ikke har spekk;) Så er det brødskiver til:)

Her så blir det eggekake, omtrent det samma som omelett stekt inni ovn, med agurk og tomat til også sprøstekt spekk, det blir akkurat som sprø svor;) Er dansk det spekket, får ikke kjøpt det i norge, men bruker også sprøstekt bacon til når jeg ikke har spekk;) Så er det brødskiver til:)
Nam!!!! =)
Fiskegrateng her =) Men jeg har ikke alt,så jeg må gjøre klart det jeg kan før mannen kommer =)

Nam!!!! =)
Fiskegrateng her =) Men jeg har ikke alt,så jeg må gjøre klart det jeg kan før mannen kommer =)

Ja, det smaker godt og er enkelt og lage;) Kan ta bilder og legge ut etterpå, så ser dere hvordan jeg gjør det;)

Har så lyst og like det, hvordan lager du fiskegratengen?:)

Ja, det smaker godt og er enkelt og lage;) Kan ta bilder og legge ut etterpå, så ser dere hvordan jeg gjør det;)

Har så lyst og like det, hvordan lager du fiskegratengen?:)
La, legg ut bilder =)
Jeg leter etter oppskrift nå!
Har lyst til å lage skikkelig. Har pleid å lage uten mel og pasta før, utrolig enkel versjon. Bare lagt fisken i terninger oppi ei form, helt over creme fraiche og tatt på krydder. Blir med en form da, siden det ikke har vært makaroni og sprø topp :p

Tror ikke jeg orker på noe middag i dag, det blir vel noen brødskiver:-)

La, legg ut bilder =)
Jeg leter etter oppskrift nå!
Har lyst til å lage skikkelig. Har pleid å lage uten mel og pasta før, utrolig enkel versjon. Bare lagt fisken i terninger oppi ei form, helt over creme fraiche og tatt på krydder. Blir med en form da, siden det ikke har vært makaroni og sprø topp :p

Ja, men fint og lage sine egne variasjoner også:) Har smakt på sånn kjøpe fiskegrateng og må si det smakte IKKE godt og byr meg veldig imot, liker ikke fiskepudding, fiskekaker eller fiskeboller heller. Tror det er har noe med konsistensen og gjøre, greier bare ikke og spise det:( Er det hjemmelaget er det noe annet med fiskekaker, da går det fint:) Hørtes godt ut med creme fraiche og krydder over også:) Må man bruke torsk i fiskegrateng eller kan man bruke ørret eller laks også? Jeg er så veldig vàr på konsistenser og greier ikke torskekjøtt, veit ikke hvorfor men synes kjøttet er rart:(

Høres veldig godt ut:)

Tror ikke jeg orker på noe middag i dag, det blir vel noen brødskiver:)

Er greit det også noen dager;):p Enkelt, godt og lettvint:) Når jeg ikek har lyst på middag eller orker og lage, da lager jeg speltrundstykker, koker egg og setter litt pålegg og grønnsaker fram og VOILA, mat på 1, 2, 3:)

Høres veldig godt ut:)

Mhm, det smaker kjempegodt og er veldig enkelt og lage:) Lager i grunn seg selv;) Tar bilder og legger ut, så ser dere hvordan man gjør det hvis dere selv har lyst og prøve;)

Er greit det også noen dager;):p Enkelt, godt og lettvint:) Når jeg ikek har lyst på middag eller orker og lage, da lager jeg speltrundstykker, koker egg og setter litt pålegg og grønnsaker fram og VOILA, mat på 1, 2, 3:)

Kjempegodt med hjemmelaget rundstykker:-) Det er bare jeg som spiser middag stort sett, så da gjør jeg som jeg vil helt til Anette må få middag:-)

Kjempegodt med hjemmelaget rundstykker:) Det er bare jeg som spiser middag stort sett, så da gjør jeg som jeg vil helt til Anette må få middag:)

haha, nei nei, lager ikke selv, men kjøper og setter i ovn;) Når det skal være veldig lettvint bruker jeg de speltrundstykkene fra hatting:)

Vi skal ha ovnsbakt laks med ris og salat idag :) Rema har en utrolig god laks som er fersk og ferdig i aluminiumsform, er bare å dra av plasten, krydre og putte rett i ovnen! SÅ saftig og god! :D

Ja, men fint og lage sine egne variasjoner også:) Har smakt på sånn kjøpe fiskegrateng og må si det smakte IKKE godt og byr meg veldig imot, liker ikke fiskepudding, fiskekaker eller fiskeboller heller. Tror det er har noe med konsistensen og gjøre, greier bare ikke og spise det:( Er det hjemmelaget er det noe annet med fiskekaker, da går det fint:) Hørtes godt ut med creme fraiche og krydder over også:) Må man bruke torsk i fiskegrateng eller kan man bruke ørret eller laks også? Jeg er så veldig vàr på konsistenser og greier ikke torskekjøtt, veit ikke hvorfor men synes kjøttet er rart:(
Jeg lager fiskegrateng med sei eller hyse i terninger, tykk hvitsaus, masse løk og kokt makaroni. Rører alt i hop med salt og pepper og legger i ildfast form, strør griljermel/strøkavring over og serverer med potet og råkostsalat. Kjempegodt! kan sikkert fint bruke laks i stedet, gir bare litt mer smak det ;)

Det ble litt av en jobb med den gratengen!
Lagde hvit saus på speltmel - det ble veldig bra!
Quinoa-pastaen var veldig god!
Etter tips fra det O´store Internettet tok jeg tre eggeplommer og rørte rolig inn i sausen. Så hadde jeg i fisken som jeg hadde kokt og renset og pastaen. Så stivpisket jeg eggehvitene og rørte de forsiktig inn.
Maten står klar til å ha i ovnen! Må be mannen kjøpe noen grønnsaker vi kan ha til, ellers er alt klart! =)
Og ja; griljermel på toppen! og hvitøk i :D

Jeg lager fiskegrateng med sei eller hyse i terninger, tykk hvitsaus, masse løk og kokt makaroni. Rører alt i hop med salt og pepper og legger i ildfast form, strør griljermel/strøkavring over og serverer med potet og råkostsalat. Kjempegodt! kan sikkert fint bruke laks i stedet, gir bare litt mer smak det ;)

Hørtes helt fantastisk ut*tunga rulla utover gulvet* Jeg har prøvd og spise sei også, men har nesten samme konsistensen som torsk, greier det bare ikke:( Da prøver jeg med laks, jeg:D Steker du fisketerningene før du har de oppi sausen? det skal prøves i morgen:D Har laks i fryseren;)

Vi skal ha ovnsbakt laks med ris og salat idag :) Rema har en utrolig god laks som er fersk og ferdig i aluminiumsform, er bare å dra av plasten, krydre og putte rett i ovnen! SÅ saftig og god! :D

Nammis, fikk kjempelyst på fisk nå:D

Back
Topp