Blodtrykksfall?

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Dere som har dette,har dere høy puls også? Vet jeg har lavt blodtrykk,men i perioder har jeg ofte høy puls og det er fryktelig slitsomt. Føler jeg sliten,tung i hodet og det blir tungt å puste og jeg blir litt ør i hodet. Dette skjer som regel når jeg er helt i ro,f.eks ligger på sofaen,så jeg besvimer jo ikke. Men mulig jeg hadde gjort det om jeg hadde vært oppreist. Noen som har det på samme måte?

Ja, stående å liggende! =) Hele tiden! Fryktlig slitsomt! Så blir godt å bli ferdig med å gå gravid å si "byebye" til alle plagene! =)

Ja har noe lignende når jeg ligger, sitter.. Blir helt svimmel og hode suser på en måte.... Ikke noe behaglig vertfall

Her også! Faktisk værst når jeg setter/legger meg! Hører nesten pulsen i øra, kaldsvetter og blir fryktelig svimmel og rar ! Kjennes ut som jeg skal besvime når som helst, men gjør aldri det! Legen mener det er pga det lave blodtrykket eller bebin som trykker mot hovedpulsåra da jeg sitter/ligger.. Ihvertfall skikkelig ubehagelig :/

Her også! Faktisk værst når jeg setter/legger meg! Hører nesten pulsen i øra, kaldsvetter og blir fryktelig svimmel og rar ! Kjennes ut som jeg skal besvime når som helst, men gjør aldri det! Legen mener det er pga det lave blodtrykket eller bebin som trykker mot hovedpulsåra da jeg sitter/ligger.. Ihvertfall skikkelig ubehagelig :/

Ja det med baby som trykker mot hovedpulsåra har jeg også hørt.
Men dette er dessverre noe jeg sliter med til vanlig også. Og det skjer ikke med en gang jeg slenger meg i sofaen heller. Noen ganger etter kort tid,andre ganger kan jeg sløve lenge før jeg plutselig blir tungpustet og "sliten".
Lurer på om det da er blodtrykksfall jeg har og om det kommer pga av eller sammen med høy puls. Eller om det rett og slett er den høye pulsen alene som gjør dette?

Har akkurat blitt delvis sykemeldt pga blodtrykksfall.. Plutselig på bussen deisa jeg i bakken med et brak.
Får rask puls, kaldsvetter, blir svimmel, kvalm og skikkelig uvel.. Varer noen minutter, og jeg må se å sette/legge meg så fort som mulig..
Utrolig ubehagelig, og håper at litt ro kan skremme vekk det lave blodtrykket..
Ifl legen skal det ikke være farlig for babyen, men herlig land så sliten jeg er etter et sånn anfall- kan sove i 12 timer i strekk.. mange år siden sist jeg kunne det..

Jammen ikke bare få ting vi skal pådra oss i den gravide tilstanden :)

Hm.. jeg har høyt blodtrykk, men kan bli veldig svimmel f.eks av å stå lenge eller bøye meg.. kan det være blodtrykksfall selv om at jeg har høyt blodtrykk?

Jeg også har slitt litt med det tidligere, i sommer spesielt! Da gjerne i kombinasjon med at jeg er sliten ! Jeg blir tungpustet, pulsen stiger, kaldsvetter, prikker i munn og fingre og jeg må noen ganger tisse hele tiden ! Var i Kristiansand dyrepark i sommer, da skjedde dette, jeg var sikker på jeg kom til å besvime, svartna for øya mine og var skikkelig ekkel.. Dagen etterpå var jeg bra igjen .. Tidlig i høst var det så ille at jeg ringte legevakta.. Trodde jeg skulle dø faktisk:/ Det ble sagt det var ett angstanfall.. Vet ikke jeg, har lavt blodtrykk til vanlig, nå når jeg er gravid er det enda lavere og når det kombineres med slitenhet kan det vel hende kroppen reagerer sånn ?

Jeg også har slitt litt med det tidligere, i sommer spesielt! Da gjerne i kombinasjon med at jeg er sliten ! Jeg blir tungpustet, pulsen stiger, kaldsvetter, prikker i munn og fingre og jeg må noen ganger tisse hele tiden ! Var i Kristiansand dyrepark i sommer, da skjedde dette, jeg var sikker på jeg kom til å besvime, svartna for øya mine og var skikkelig ekkel.. Dagen etterpå var jeg bra igjen .. Tidlig i høst var det så ille at jeg ringte legevakta.. Trodde jeg skulle dø faktisk:/ Det ble sagt det var ett angstanfall.. Vet ikke jeg, har lavt blodtrykk til vanlig, nå når jeg er gravid er det enda lavere og når det kombineres med slitenhet kan det vel hende kroppen reagerer sånn ?

Kan nok hende det ja. Jeg har slitt mye med sliten kropp siden sommeren 2011. Ser ingen grunn til hvorfor det startet,det kom bare plutselig og fortsatte.
Opplevde noe bedring med akupunktur,men det ble også sakte bedre over tid.
Og det tiltak som har hjulpet mest er faktisk at jeg har blitt 50% sykemeldt nå i svangerskapet.
Lavt blodtrykk har jeg visst,men ifølge legen min var det allikevel normalt for min alder. Og hun presenterte det kun som mulig årsak til "slitenheten" min fordi hun ikke fant noe annet galt..

Det er det min lege begrunner det med å.. Kommer av at jeg er sliten, å får beskjed om å slappe litt mer av... Lettere sagt enn gjort det:) Men jeg merker også forskjell etter å ha blitt 50% sjukmeldt.. Er helt ferdig på kvelden de dagene jeg jobber !

Det er det min lege begrunner det med å.. Kommer av at jeg er sliten, å får beskjed om å slappe litt mer av... Lettere sagt enn gjort det:) Men jeg merker også forskjell etter å ha blitt 50% sjukmeldt.. Er helt ferdig på kvelden de dagene jeg jobber !

Ja,jo, greit nok det når man er gravid. Da er det ekstra påkjenning for kroppen og da er det bare å passe på seg selv og ta det med ro den perioden av livet.
Men når det er sånn ellers også :confused:
Jeg har en jobb som kan være ganske krevende,men fordi jeg har vært såpass mye sliten har jeg tatt det med ro og ikke gitt like mye som jeg pleide før.
Tenkte at hvis jeg bare hører på kroppen og tar det med ro så går det over.
Men det gjorde jo ikke det. Ikke før det siste halvåret før jeg ble gravid nå. Da begynte det å bli bedre.
Men det er fryktelig frustrerende å få beskjed om at det ikke er noe galt,bare ta det med ro,når man ikke gjør annen enn å slappe av.

Det er sant ! Dette sa legen til meg før jeg ble gravid da ! Så lett å bare si slapp av liksom ! Sliter også veldig med vond rygg/nakke/skuldre fra før, så har tenkt det også kan ha en sammenheng med svimmelheten, tatt opp dette flere ganger med lege, men spenningshodepine, og stress er det som blir sagt.. Rart det ikke skal være noe å gjøre med det ? Er jo ikke noe godt å gå slik.. Føler hele tiden at det er noe som ikke er riktig, også blir det bare begrunnet med det samme hver gang ..

Det er sant ! Dette sa legen til meg før jeg ble gravid da ! Så lett å bare si slapp av liksom ! Sliter også veldig med vond rygg/nakke/skuldre fra før, så har tenkt det også kan ha en sammenheng med svimmelheten, tatt opp dette flere ganger med lege, men spenningshodepine, og stress er det som blir sagt.. Rart det ikke skal være noe å gjøre med det ? Er jo ikke noe godt å gå slik.. Føler hele tiden at det er noe som ikke er riktig, også blir det bare begrunnet med det samme hver gang ..

"Godt" at det er flere enn meg..
Nå har det blitt bedre over tid,men jeg Var sykt sliten en lang stund. Våknet og følte meg utmattet som om jeg hadde hatt en maratondag før dagen hadde begynt.
Var også tung i hodet fra jeg åpnet øynene,og følte som jeg hadde influensa og feber. Vi har ca 1 km til butikken,og en dag jeg hadde litt mer energi skulle jeg være flink å gå til butikken. Det er jo så bra å bevege seg og jeg skulle også ut og gå i kombinasjon med å slappe av.
Jeg fikk melkesyre i beina før jeg var halvveis.. da jeg kom hjem var det bare å legge seg på sofaen for da prikka det i hele kroppen. Men neida,det er nok bare lavt blodtrykk.. det irriterer meg nesten at det har blitt bedre,selv om det er veldig deilig å slippe å ha det sånn,for jeg skulle gjerne hatt en forklaring. Og når det endelig har blitt bedre (ikke bra) av seg selv føler jeg at det er litt sånn " ja ja der kan du se, det var ikke så farlig"
Nå har jeg endelig byttet lege etter anbefaling fra psykologen. Så da har jeg lege,jordmor og psykolog på samme legesenter,så de kan samarbeide om best mulig oppfølging for meg,så jeg forhåpentligvis slipper fødselsdepresjon denne gangen.

Hør
"Godt" at det er flere enn meg..
Nå har det blitt bedre over tid,men jeg Var sykt sliten en lang stund. Våknet og følte meg utmattet som om jeg hadde hatt en maratondag før dagen hadde begynt.
Var også tung i hodet fra jeg åpnet øynene,og følte som jeg hadde influensa og feber. Vi har ca 1 km til butikken,og en dag jeg hadde litt mer energi skulle jeg være flink å gå til butikken. Det er jo så bra å bevege seg og jeg skulle også ut og gå i kombinasjon med å slappe av.
Jeg fikk melkesyre i beina før jeg var halvveis.. da jeg kom hjem var det bare å legge seg på sofaen for da prikka det i hele kroppen. Men neida,det er nok bare lavt blodtrykk.. det irriterer meg nesten at det har blitt bedre,selv om det er veldig deilig å slippe å ha det sånn,for jeg skulle gjerne hatt en forklaring. Og når det endelig har blitt bedre (ikke bra) av seg selv føler jeg at det er litt sånn " ja ja der kan du se, det var ikke så farlig"
Nå har jeg endelig byttet lege etter anbefaling fra psykologen. Så da har jeg lege,jordmor og psykolog på samme legesenter,så de kan samarbeide om best mulig oppfølging for meg,så jeg forhåpentligvis slipper fødselsdepresjon denne gangen.
Høres utrolig kjent ut ! Sagt flere ganger til samboern min: Enda jeg en morgen kunne våknet å følt meg uthvilt ! Alt blir så tungt når man aldri føler man har energi ! Er blitt tatt blodprøver av alt mulig, men viser ingen vitaminmagel eller noe annet.. Kjenner det skal bli godt med sol, sommer og lysere tider ihvertfall ! Håpe det hjelper på :) Så bra du har fått all hjelp under ett tak :) Er ikke noe godt å ha det sånn, så får virkelig håpe du får den hjelpa du trenger å at du ihvertfall slipper unna en depresjon igjen !!

Hør

Høres utrolig kjent ut ! Sagt flere ganger til samboern min: Enda jeg en morgen kunne våknet å følt meg uthvilt ! Alt blir så tungt når man aldri føler man har energi ! Er blitt tatt blodprøver av alt mulig, men viser ingen vitaminmagel eller noe annet.. Kjenner det skal bli godt med sol, sommer og lysere tider ihvertfall ! Håpe det hjelper på :) Så bra du har fått all hjelp under ett tak :) Er ikke noe godt å ha det sånn, så får virkelig håpe du får den hjelpa du trenger å at du ihvertfall slipper unna en depresjon igjen !!

Ja,mannen min blir like overraska hver gang jeg forklarer hvor sliten jeg er. For å si at man er sliten holder ikke. Det kan alle bli,og han skjønner også hvordan det er å være sliten,for han er ganske sliten noen ganger etter jobb.
men når jeg våkner med den følelsen,og må velge mellom lage middag,spise middag eller vaske opp/rydde etter middag. Det er ikke helt normalt.
Kan ikke akkurat skryte av at det har blitt tatt prøver av "alt" her.
Så vidt jeg vet sjekket hun for vitaminer og mineraler, stoffskifte,jern og vanlig blodsukker. Pluss blodtrykket.
Jeg har også bedt om og fått testet om jeg har cøliaki for jeg mistenkte det kunne være det. Men prøven viste ikke en gang intoleranse for hvete. Noe man kan ha selv om man ikke har cøliaki.
Så jeg har vel gitt litt opp.
Men om det ikke blir bedre eller blir verre igjen etter graviditeten denne gang får jeg mase på den nye legen.
Ja veldig godt å få så god oppfølging. Føler meg veldig trygg :)

Back
Topp