Tips til dere fra junimammaene 2012 :)

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Gratulerer så mye med små i magen! Det er et mirakel :)

Vi vil gjerne komme med gode tips til innkjøp og andre gode tips som vi erfarte ved det å få baby i juni.

Her kommer juni12-mammaene til å skrive inn sine nødvendige/unødvendige innkjøp, gode tips og gode ønsker :)

Håper dere liker tanken ;)

Det hørtes ikke dumt ut det. Godt å få med noen tips fra andre å :)

Kortamra body brukte vel vi 1 gang tror jeg! Så det syns jeg var unødvendig. Samme med kjoler den første måneden. Er kjempe søtt, men veldig upraktisk :P

Det som var egentlig ganske greit av solbriller :P sånne man får fra apoteket. Ble mye brukt her. Er veldig lyst selvom man sitter i skyggen ;-)

Signerer DinaMor om der med kortarma bodyer, ble vel brukt 2 ganger tror jeg! Men er jo lov å håpe sommern som kommer blir bedre værmessig enn den som var ;)

Ellers er lammeskinn i vogn og vugge/seng vært veldig bra! Vippestolen er blitt mye brukt! Og så er jeg glad jeg hadde handla inn litt gulpekluter da vi fikk en gutt som gulpa mye! :)

På sykehuset og den første tiden er jeg glad jeg hadde kjøpt inn noen gode ammesingletter. Godt å ikke ha på en trangt BH da man har såre og ømme bryster! :)

Håper dette kan være til noe hjelp! Ønsker dere masse lykke til :)

Signerer DinaMor om der med kortarma bodyer, ble vel brukt 2 ganger tror jeg! Men er jo lov å håpe sommern som kommer blir bedre værmessig enn den som var ;)

Ellers er lammeskinn i vogn og vugge/seng vært veldig bra! Vippestolen er blitt mye brukt! Og så er jeg glad jeg hadde handla inn litt gulpekluter da vi fikk en gutt som gulpa mye! :)

På sykehuset og den første tiden er jeg glad jeg hadde kjøpt inn noen gode ammesingletter. Godt å ikke ha på en trangt BH da man har såre og ømme bryster! :)

Håper dette kan være til noe hjelp! Ønsker dere masse lykke til :)
Jeg ser for meg at lammeskinn i vogn blir fryktelig varmt....el er kanskje ikke det?

Syntes kortarma body var genial og ble brukt masse da jeg fikk min i juli 09 :) tynne og luftige kler:) åsså ble ull dokker og ullpledd mye brukt :)

Jeg ser for meg at lammeskinn i vogn blir fryktelig varmt....el er kanskje ikke det?
Kjempe deilig :-) Her er vi helt avhengi av lamme skinn, det er helt supert, om de blir veldig varmt kan de ligge i bare bleia på skinnet. det regulerer varmen veldig godt. Anbefaler et godt korthåret lammeskinn på det varmeste(kan brukes året rundt, jeg har fra nøstebarn som også kan vaskes i maskin. Har sett de har fine skinn bla. på barnashus også :-D (jeg har brukt skinnet fra hun var nyfødt til nå hele tiden, i vognen, senga og første tiden også i lekegrinda)

Ull regulerer vel temperaturen ganske bra og er fint i både varmt og kaldt vær :P

Kjekt med en sånn tråd!

Hvilke temperaturer er fine å trille i? Når er det for varmt så man ikke burde oppholde seg ute, eller er det aldri det?
Tenker hvis det f. eks blir 30 grader :)

Ull regulerer vel temperaturen ganske bra og er fint i både varmt og kaldt vær :P

Kjekt med en sånn tråd!

Hvilke temperaturer er fine å trille i? Når er det for varmt så man ikke burde oppholde seg ute, eller er det aldri det?
Tenker hvis det f. eks blir 30 grader :)

Om det er så varmt så orker du nok ikke ut selv heller ;) Hehe.

Flott med litt tips altså :) Aldri hatt sommer baby før :)

Anbefaler bæresjal hvis du får en liten en som liker å bli bært mye på . Også masse strømpebukser og løse sokker. Ikke kjøp genser med hette, det er bare i veien ;)Hvis du skal amme så er det godt å ta Lecitin tabletter. Disse hjelper mot tette melkeganger. Kompresskluter fra apoteket til vask av søte, små babyrumper :)
Bepanthen til alt av smøring ;)

vi hadde nesten bare tynne ullbodyer selv om det var sommer, gull verdt:) blir de varme, regulerer ulla temperaturen bra uten at de blir kalde.

anbefaler omslagsbodyer, så slipper man å dra den tynne "bæsjen" over hele babyen om det har gått gjennom:p

denne gangen har vi nesten bare hatt ullpysjamaser, kjemoegode. frøkna har alltid vært god å varm når hun våkner. kjøp gjerne uten "føtter" så kan de brukes mye lengre;)

selv om det er sommer så kjøp gjerne ullinnlegg til amme-bh. De er gull verdt, hjelper å forebygge brystbetennelse(noe jeg fikk erfare som ikke hadde det fra starten:confused: ).

ikke kjøp for mye klær foruten body og strømpebukse i de minste størrelsene. når det er så varmt blir det ikke brukt så mye klær;)

Slenger meg på de andre her, sommerklærne je hadde kjøpt og de vesla fikk, ble nesten ikke brukt. var en dårlig sommer da, men det har det nå vært i flere år.

Var kjempe gla i vippestolen, kjempe gla i saueskinn i vogna og senga. Disse tørre engangsklutene er helt geniale på badet, blir ikke så grove som en vaskeklut :) og bepanhen salva er genial, men nå har je begynt med en fra helsekosten( http://www.soloppgangen.no/vmchk/diverse-hudkremer/calendula-balsam.html ) denne er bare gull verdt. :)

Vi har dyr(hund og katt) så lekegrinda ville je heller ikke vært foruten...

Og ikke minst, ikke kjøp en kjempe haug med klær før de små kommer, syns ikke je kjøpte mye je, men fikk jo masse sia det var den første, så vi har rett og slett slitt med at vi nesten ikke har rukket å brukt alt...

Og som før nevnt, kjoler er søtt, men upraktisk, hetter er bare helt UPRAKTISK.....

Masse lykke til med tida som kommer :)

De amme singlettene fra hm, ikke tskjorter men med sånn klips ble mye brukt her! Så enkelt å dra fram puppen også :P

Back
Topp