Tips til dere fra junimammaene 2012 :)

Så godt med en sånn tråd når mann er førstegangs fødende:)

JEG PERSONLIG, setter stoooooor pris på denne tråden:)

Ikke kjøp alt for mye av de ulike størrelsene. Man får mye også. Vi fikk enn knøttliten baby og måtte ut å kjøpe prematurtøy. Å løpe rundt etter klær i str 44 dagen etter man har født er ikke det enkleste.

Et spørsmål til dere juni12 jentene. Når begynte dere m str 62???
Kjøpte en dress som passer fra tidlig høst i dag i str 62, i t i, om jeg burde kjøpt den større...
tusen takk for en kjempe fin tråd:)

Kjøpte en dress som passer fra tidlig høst i dag i str 62, i t i, om jeg burde kjøpt den større...
62 begynte vi med da hu var 2mnd tror jeg. Hu var veldig stor da hu kom. 3960g og 50cm. Så en skikkelig plugg her :-)
Brukte nesten ikke 50 eller 56

Den dressen kan gå fra sen sommer tidlig høst. Er dere, du å pappaen, store selv, eller var dere store når dere kom?

Dette med størrelser er veldig individuelt. Min sønn fulgte størrelsene veldig etter alder hele veien, altså str 50 i en måned, 56 i en måned, 62 i en måned osv. Mens andre barn hopper over en størrelse eller vokser mye fortere. Veldig vanskelig å si.

det er vanskelig å si. kommer helt an på hvor stor baby du får, og hvor fort h*n vokser;)

snuppa mi bruker 68 nå, såvidt litt i 74.

Dette er nok veldig individuelt. Jeg husker ikke når vi begynte å bruke 62, men vi har akkurat lagt bort de siste plaggene i den størrelsen. ;)

Er vel ca. 1-2 måneder siden vi la bort den størrelsen tror jeg :)

Et annet tips jeg har er disse dumme glidelåsene som skjærer i halsen. Pass på at det er en stor klaff øverst som dekker den helt. Jeg kjøpte mange søte pysjer med glidelås som vi aldri brukte pga dette ;)

Har et supert tips til ammebh!

bravado seamless! Helt fantastisk! Kjøpes på ammebutikken.no eller babyshop. Personlig kjøper jeg fra ammebutikken, for det støtter ammehjelpen ;) overskuddet fra butikken går til drift av ammehjelpen. Og ammehjelpen er en utrolig viktig side med masse god og nyttig info!

Spørs jo så veldig, her gikk det litt sent og brukte litt mindre klær i forhold til alder men nå bruker hun det hun skal bruke.
Men er jo greit å ha en dress i tilfelle og vis dere ikke får bruk for den kommer det garantert flere unger rundt dere som dere kan gi den bort til :-)

Den dressen kan gå fra sen sommer tidlig høst. Er dere, du å pappaen, store selv, eller var dere store når dere kom?

jeg er vanlig, pappaen er høy og var lang når han ble født.
har en fra før, men husker ikke når jeg skifta str. Han var 49 cm og 3330 når han kom (men ikke samme pappa)
tror nok jeg bytter den dressen i en str større, selvom d ikke er noe vinterdress altså

jeg er vanlig, pappaen er høy og var lang når han ble født.
har en fra før, men husker ikke når jeg skifta str. Han var 49 cm og 3330 når han kom (men ikke samme pappa)
tror nok jeg bytter den dressen i en str større, selvom d ikke er noe vinterdress altså
Okey.. Bedre å ha for stor enn for liten mener jeg :)

Min gikk rett i 62 ;) Men han var 4925g og 55cm :P Brukte 68 på 6ukerskontrollen :) Så veldig individuelt dette :)
Spørst jo hvor stort barnet er i starten... Noen legger fort på seg,menst andre ikke... Så hadde ikke gått til innkjøp av høstklær før en så hva slags type barn en får :)

Jeeg brukte masse kjoler til min baby. Fødte i Juni10, og hun brukte en god del kjoler med bleie under bare. Så det er nok veldig forskjeld på folk. Men når d ble litt kjøligere så var d kun bodyer og strømpis om vondt var hjemme, kjole over om vi skulle ut.

Sparkebukser er nyydelig, og omslagsbody er et must for meg. Sambo hater det.

Supert med tips da :)

Jeg brukte mye kortarmede bodyer. Brukte stortsett bare det, og hadde på tynn genser/tjukk genser etter tempratur.
Strømpebukser ble også mye brukt. Brukte aldri bukser uten ben, siden sokkene alltid!!!!! gikk av. Derfor anbefaler jeg alle sparkebukser/strømpebukser.

lammeskinn er et stort must om sommer også. Helsetepper som puster lett. Solkrem er helt bortkastet, (hvertfall for meg) som aldri over noen omstendigheter hadde min nyfødte baby i sola. Hadde alltid et teppe over om jeg måtte bære henne igjennom solstrålene.

Da har jeg lagt denne til under våre viktigste tråder:)

Genial tråd, takk alle. Hjelper godt på en førstegangsfødende!! :D

Back
Topp